• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-30 13:07:18 följande:
    En liten fråga

Jag kan knappt ha min bh längre, har alltid haft 75 B, men har nu 75 C och skulle nog behöva 80 d snart. Shit! Vad händer.

Frågan är om man ska lägga ner pengar på att köpa vanlig bh, eller skulle ni rekommendera amnings-bh eller vad gör man? Finns det sånt på t ex HM?
    Jag skulle köpa en vanlig billigare BH som passar bra nu för amningsbh är det ingen ide, dina bröst kommer att ändras massor när det är dags för amning sedan! Lindex brukar ha bra bh:ar tycker jag. Sedan kan jag rekomendera balkonett BH för sen när amningen har kommit igång och brösten inte är så överfulla längre, då kan man ha vanligt balkonette BH istället för amningsbh också, funkar lika bra (man bara viker ner kupan liksom och ammar)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Tack för tipset. då får det bli halvbilliga bh:ar nu

Dum fråga, men hur ser en amnings-bh ut?

• Happiness
    Rontgen: Vad Ines är fin är...så söt. Vad skönt att hon tog nappen. Då är du lite friare. Hon ser så super nöjd ut på bilden . Kram!
  • Muffe80

Jag googlade, glömde bort den funktionen för en sekund.
    Ser ut som det kan finnas snygga amnings-bh:ar också, då kanse man känner sig lite fin i alla fall :)

• rontgensyrran
    Happiness. Jag tog ju eda också, men tyvärr har jag inget positivt att säga om den, kände inget av den förutom att jag fick även ont i ryggen. Jag fick ändå dubbeldos. Men på mig hade den ingen effekt, fast visserligen har jag inget att jämföra med. Kan tänka mig att man kan bli lite märkt av tidigare förlossningar. Ibland bättre att inte veta hur det känns. Bild på Ines har jag ju lagt in, kanske du missat, nån sida bak i tråden? Och bilder på mig finns under magbildstråden, med och utan bebis :)

Odd är det flera par som de filmar eller är det bara ni? Och ska det bli flera avsnitt och så, och är det bara förlossningen och innan dess de filmar?
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-30 13:11:33 följande:
    Någon som har en bra lista på vad man måste fixa med innan bebis kommer? Allt från kläder till barnvagn...
    oj...ja...ska se vad jag har tyckt har varit viktigt:

till bebisen:
    -spjälsäng (+madrass, lakan, kudde, filt, spjälskydd)
    -skötbord (+underlägg)
    -blöjjor
    -våtservetter
    -salva och olja
    -kläder (3 ombyten/dag...så tex 6bodys, 5byxor, 3 par strumpor. då klarar man sig i några dagar även om man fått en kräkbebis)
    -amningskudde (eller annan stor kudde)
    -nappar (om man vill ha det)
    -tvättlappar i frotte...helt perfekta kräklappar och torka-bort-mjölk-lappar
    -vagn (+vagnfilt/åkpåse/mjuklift)
    -overall till bebisen (+mössa)

till dig:
    -amningsinlägg (vet inte hur folk gör som inte använder dessa...)
    -amningskupor (sånna där man fångar upp mjölk med, suveräna om man blir öm)
    -amningsbh med stretch (i början är det hopplöst fr brösten har fan aldrig samma storlek tills det stabiliserats)

annat bra att tänka på:
    -Jag har alltid lagt en handduk i bebissängen (över lakanet) för det är lättare att byta en liten handduk än att byta lakanen. samma i stora sängen, jag sover på en stor handduk för det spills alltid lite vid amningen eller så läcker man mjölk i sömnen 
    -en nattlampa (underlättar SÅ vid nattliga amningar och blöjbyten)

det är nog allt jag kommer på just nu....får komplettera om jag kommer på nått mer
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-30 13:24:06 följande:
    Happiness. Jag tog ju eda också, men tyvärr har jag inget positivt att säga om den, kände inget av den förutom att jag fick även ont i ryggen. Jag fick ändå dubbeldos. Men på mig hade den ingen effekt, fast visserligen har jag inget att jämföra med. Kan tänka mig att man kan bli lite märkt av tidigare förlossningar. Ibland bättre att inte veta hur det känns. Bild på Ines har jag ju lagt in, kanske du missat, nån sida bak i tråden? Och bilder på mig finns under magbildstråden, med och utan bebis :)

Odd är det flera par som de filmar eller är det bara ni? Och ska det bli flera avsnitt och så, och är det bara förlossningen och innan dess de filmar?
    Det är flera par som filmas. Inte alla kommer dock med med inslag från innan, men det verkar som om vi gör det....dem var här i 4 timmar för någon vecka sedan så flera par och flera avsnitt, japp (vi är altså inte de enda som är lite tokiga)
  • Happiness

Det är ju så himla typiskt...nu har jag fått svamp IGEN. Blir ju så himla trött. Har skickat iväg mannen till apoteket....men funderar ändå på om detta inte har med cellernas energi försörjning att göra (alltså hypotyreosen). Men det svider som bara tusan. Tandköttet är också så extremt känsligt. Går omkring med tandtråd och borstar för att försöka hålla det i trim.

Skulle ju till sjukgymnast idag men vi har mått så illa här allihop så jag fick skjuta på det. Jaja vad är en bal på slottet .

• Odetta
    Happiness skrev 2010-12-30 13:39:45 följande:
    Det är ju så himla typiskt...nu har jag fått svamp IGEN. Blir ju så himla trött. Har skickat iväg mannen till apoteket....men funderar ändå på om detta inte har med cellernas energi försörjning att göra (alltså hypotyreosen). Men det svider som bara tusan. Tandköttet är också så extremt känsligt. Går omkring med tandtråd och borstar för att försöka hålla det i trim.

Skulle ju till sjukgymnast idag men vi har mått så illa här allihop så jag fick skjuta på det. Jaja vad är en bal på slottet .
    apoteksgrejjerna (receptfria läkemedlen) hjälper aldrig mig vid svamp utan jag tvättar med kallt vatten flera gånger om dagen och smörjer med naturell joghurt sedan finns det en kylsalva från ACO som lindrar fint också, men ja...joghurten funkar för mig bäst (brukade alltid få svamp i samband med ÄL och mens förut)

*kram*
  • PåvägMotSyskon

JÄTTESÖT bild rontgen, GUD vilka underverk som skapas

Stryk inte hela gissningen utan bara de som paserat, som datumet   Åh nu är det bf imorgon, ska man få bebis snar tro tSolig

När kommer PåvägMotsyskons bebis?   

Bjornis: 25 dec kl 14:15. 54 cm, 3980 g
    Happiness: 27 dec 13.50 53 cm, 4120 g
    3 barns mamma84: 28 dec kl 03.02 53 cm 4510 g
    Cat79: 28 dec kl 23.15. 52 cm, 4010 g
    Mabaja: 31 dec kl. 03.24 55 cm och 4140 g
    Odd: 1 jan kl. 00:05, 54cm och 4085 g
    pinklove: 2 jan kl 06.24 och 4250 g
    Kajsalisa: 2.a jan 14.15 och 4270 g 
    Mallanis: 3 jan kl 17.03 4125 g 52 cm
    gemigsinnesro: 2 jan kl 22.31, 4500 g, 51 cm 

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------------------------------

När kommer gemigsinnesros bebis?  

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE
    Happiness: 1/1 kl.20.50 3350 g och 50 cm....POJKE
    PåvägMotSyskon: 1/1 kl 02.46 3970 53cm... POJKE
    2 barns mamma84: 1/1 kl 01.40 3890 g 53 cm .... POJKE
    Kajsalisa; 31/12, 23.30, 3400g, 51 cm, FLICKA
    pinklove, 2/1 kl 07.45 3670g 51 cm, POJKE
    Cat79: 2/1 kl 14.20. 3725, 50 cm, FLICKA

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----------------------------------------

När kommer Kajsalisas bebis? 

PåvägMotSyskon: 3/1  kl 13.27 3645g 51cm
    Odd: 2/1 kl 23:40 3820g 52cm...POJKE
    gemigsinnesro: 5/1 kl 09.20 3750g 50 cm
    pinklove: 8/1 kl 06.55 3250g 50 cm, FLICKA
    Cat79: 7/1 kl 7.10, 3520 g, 50 cm, POJKE

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------------------------------------

När kommer Cat79s bebis?

PåvägMotSyskon: 31/12 Kl 06.13 4220g 54cm
    gemigsinnesro: 1/1 kl 12.34 3675g 51 cm 
    Odd: 4/1  kl20:20 3600g 49cm....FLICKA
    pinklove: 7/1 kl 23.34 4050g 52 cm, POJKE

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma