• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • hanide

Frökenmumin, jag vet vad ni går igenom! Gud så jobbigt!! Hoppas att de snart blir bra. STYRKEKRAM

• frökenmumin

Tack för alla varma tankar!

Här är killarna på bättringsväg, hostan är betydligt bättre och även så den rossliga andningen. Den finns dock där fortfarande men inte alls i samma utsträckning som tidigare. Så idag har jag kännt  mig betydligt lugnare och kunnat slappna av.
    Sen har jag stått här i valet och kvalet om att åka till Ullared. Jag ska ju nämligen åka dit imorgon, sova kvar och åka hem på lördag. Så fy vad jag har velat, ska jag våga åka eller inte....
    Nu har jag faktiskt bestämt mig för att åka, killarna har mått såpass bra idag att jag känner mig trygg i mitt beslut och sen är det ju inte så att dom har det sämre här hemma med pappa än med mig. Det är nog bara jag själv som anser mig vara oumbärlig eller så kanske det handlar om ett kontrollbehov jag vet inte....men jobbigt är det iallafall

Men efter ha pratat med mina föräldrar och svärföräldrar (som bor ett par hundra meter ifrån oss)som lovar att finnas till hands utifall något skulle hända så känner jag mig nu trygg i mitt beslut.
    Konstigt det där....

• Mammat3

Skönt att höra att det har blivit bättre hos er frökenmumin njut nu av din resa imorgon det är du värd :)

Här har vi blivit förkylda men ännu är det inte så illa som det brukar va som tur är. Saga har fått upp 2 tänder nu och kämpar för fullt på att ställa sig upp :) va ju på BVC igår och de va väl så där med vikten och dom hade inte gått upp så mycket men dom följde sina kurvor bra iallafall så det är väl bara bara nojiga mamma som är i farten :) men så här såg det ut iallafall
    Liam: 9240 upp 300g (helt ok) 75,5cm
    Saga 9070g upp ca 100g 71,5cm

Sagas vikt tänkte jag mest på 100 g på 1 mån låter ju inte så mycket men hon har ju ätit lite sisådär när hon fick upp sina tänder så det kanske beror lite på det. Hon är ju inte så lätt att få i mat som det är men tänderna underlättade ju inte. Kan också berätta att Liam är fri från sin mjölkallergi vilket underlättar en hel del då jag slipper göra hans välling på ersättning och alla lus läsningar på innehålls förteckningarna men framför allt att han
    Nu kan prov smaka hemmagjort :) så nu har jag en massa ersättning som jag gärna vill bli av med så om ni vet nån som behöver så får ni säga till mej så är det bara att hämta :)

• frökenmumin

Nu är jag hemma igen efter två dagars galet shopping i Ullared. Jag har haft det sååå skönt, det var verkligen välbehövligt

Hemma hade allt gått jättebra . Killarna är visserligen forfarande hostiga och emellanåt rejält rossliga i andningen men det är inget som inte lite medicin (Airomir) kan ta bort. Inhaleringen av medicinen hjälper direkt, så det känns skönt.

Verymuch
    Tänk att man kan bli så himla nöjig över det här med "dålig" (förstå mig rätt.... )viktuppgång. Jag tror det är väldigt vanligt att barnen "krånglar" lite med maten under den tiden som tänder tittar fram, det har iaf alla min barn gjort. Sen så är det ju förkylningssäsong också och har barnen då åkt på någon förkylning uppe på tandspricknignen kan jag verkligen förstå att maten inte smakar. Så har det varit här på sistone som ni vet

• Mammat3

Ja nu förstår jag varför saga har ätit dåligt inte nog med förkyldning och tänder utan hon har ju även åkt på öroninflammation igen :( stackars tjej det är 5 gången hon har det nu. Vem vet hon kanske åker på ett rör i öronen trots allt :/

• bananflugan82

Här har vi lyckats bli förkylda nu med!!! Jag som hppades att vi skulle slippa... Oliver började med feber i två dagar, skällhosta och småsnorig, sen kom Ludvig. Jag och deras syster är också superförkylda. Dom verkar må bättre idag dock! Hoppas det är på väg bort nu.

Vi var iväg hela dagen igår på IKEA och köpte massor med möbler och sånt, så killarna var hemma med min mamma och bror.. dom hade inte haft det lätt för killarna hade varit superkinkiga... men som sagt, dom verkar må bättre idag.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • glasvas

Här är förkylningen på bättringsvägen igen, lite hosta kvar bara. Men det händer andra grejer nu! Viktor har fått sina första tänder och gått sina första steg utan stöd! David har sagt mamma! Såå mysigt! Även om det är gnälligt med tänderna...

Jag vill också ut och shoppa, men bara till mig själv! Är man nån gång ute så blir det bara saker till barnen tycker jag. Hur har ni det?

• Mumindalen

Hej allihopa!
     Kommer ni ihåg mig??? Jag har nog inte skrivit någonting sedan mina twins föddes. Satt här vid datorn och komp på att jag skulle in här. Tycer att jag inte har så mycket tid över till att just sitta vid datorn..det är ju skola och läxa för största pojken och så mellan pojken tar sin tid, för att inte prata om twinsen.!. Laga lunch, mata, sovdags. Mellis, mata, läxa.. osv. Iallafall så ville jag skriva lite till er så att ni vet hur vi har det.
     Vi mår alla bra. Lite förkylda men vem är inte det? Twinsen har nu börjat krypa och resa sig mot saker. inte soffbordet än men annat som de når. Sängen bokhyllan och så. de är jätteglada bebisar som är så nöjda hela tiden. De är bara ledsna och arga när de är hungriga eller dax för blöjbyte. Tackar gör jag för det!!!!! Sover hela nätterna gör de med. Jag hoppas att ni andra har det bra med, och när jag får tid så LOVAR jag att jag ska titta in här! Ha det nu bra och en jättekram till er alla!!

• frökenmumin

Krya på er alla som går runt med envisa förkylningar!

Här mår killarna bättre och bättre för varje dag, nu skulle jag säga att dom är "vanligt" förkylda. Det enda som talar för RS-virus är den rossliga andningen som dyker upp emellanåt. Däremot märks den numera mest när killarna är riktigt vilda å busiga och far runt på golvet som galningar

Det jobbiga nu är ju att vi inte vågar träffa andra föräldralediga mammor med barn med risk för att smitta. Jag ringde faktiskt (återigen) till BVC och rådfrågade lite angående smittorisken. Jag fick då till svart att så länge killarna har förkylningssymtom så smittar dom. Jag svarade då "men då kan vi ju inte träffa några barn först i mars/april för det är väl så länge de flesta småbarn går runt och är förkylda (över vintern alltså)
    Hon blev lite tyst men svarade sen att jag skulle försöka få någon "helt symtomfri" dag, sen kunde det ju vara en ny förkylning som dyker upp ....hahahaha...

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010