• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • nillan82

Vi bor i en tvåa, så vi delar sovrum hela familjen :) Killarna som lägger sig vid 19, jag som lägger mig runt 22-23 och mannen som kommer i säng runt 04. Men det går hur bra som helst. Killarna störs varken av oss eller varandra, den ena kan ligga och gallskrika och den andra sover bara vidare....

Vi har köpt en fyra, men det är inte inflyttning förrän om två år (alltså när killarna nästan är 3år gamla) så jag hoppas att det kommer funka att sova i samma rum allihop tills dess. Därefter har jag tänkt att killarna får dela rum, men om inte det funkar så har vi möjlighet att ge dem varsitt rum.

I morgon är det dags för tiomånaderskontroll. Ska bli kul att se hur långa och tunga de har blivit. Sedan så har Isak en väldigt skällande hosta som inte alls låter bra, och som han har haft länge, så ska se till att läkaren tar sig en titt på det...

• Mammat3

Gud det känns så konstigt när man tänker hur sjukt fort tiden har gått. För 1 år sen satt vi alla och gnällde hur jobbigt allt var med graviditet och allt och nu sitter vi här med snart två små 1 åringar :D roligt att det ändå är många som hänger kvar i tråden efter så lång tid ;)

• glasvas

Vi har också killarna i vårt rum. De kommer att få dela rum när vi flyttar, men vill inte störa dem genom att både flytta och lägga dem i eget rum till en början så vi kommer nog fortsätta sova ihop ett tag till... Kanske även när småsyskonet kommer i mars. Lite mysigt tycker jag att det är ändå.

De är också hårdhänta, men ska gärna pussa på varandra, även om det är hårt. De bråkar ofta om leksakerna, men det brukar lösa sig.

Båda står bra själva, V reser sig från golvet och tar ca fyra steg utan stöd! D tar något steg mellan ett bord och en stol kanske. Men det är inte långt kvar till de går. Troligtvis innan jul.

Var på 10månaders kontroll i fredags; V är 73 cm och väger 9,6 kg, D är 75 och väger 10,3.

Vi var förresten på dop igår, de skötte sig jättebra! Vi hade laddat med välling och tysta leksaker, men det var så mycket att titta på och så mycket musik att sjunga med i så det hanns inte med. Härligt när det funkar, man är ju lite nervös när man ska ut så, vi har inte ens varit på öppen förskola än! Bara tvillingträff, och där har ju alla samma förutsättningar...

Ja, håller med för ett år sen satt man där och hade precis kommit hem från sjukhuset där de lyckats stoppa förlossningen, då trodde man inte att man skulle kunna knipa i två månader till! Och nu sitter man här igen, med foglossning, men med något mindre mage... Nej, nu måste jag sova!

• bananflugan82

Ja, vi har väl tänkt flytta ihop killarna igen när dom får lite mer stabil nattsömn eller så.. just nu funkar det bra såhär iaf. men annars kommer dom att få dela sen, tills dom själva säger att dom vill ha eget rum..

ja, det är inte klokt vad tiden går snabbt.. inte visste jag vid den här tiden förra året, att om mindre än två månader så skulle killarna födas..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • frökenmumin

Här har Max börjat med en ny grej, han liksom tjuter jättehögt och inte för att han är ledsen utan när han är glad . "Problemet" nu är både storasyster och Melvin inte uppskattar dessa högljudda glädetjut och de sitter då demonstrativt och håller för öronen
    Någon annan som känner igen det här? Jag måste ju erkänna att dessa glädetjut är väldigt höga även för mig, så efter en hel dags glädetjut så är man rätt trött i öronen. Till lunch idag var jag, killarna och mormor ute och käkade, även där satt Max och körde sin grej .

• Mammat3

Haha så har mina gjort jätte länge och jag skojar inte när jag säger att jag tror det har orsakat att jag har fått tinituss ska till läkaren på torsdag och kolla det :)

• bananflugan82

det började oliver med när han var runt ja.. 5 månader kanske o körde ganska länge. nu har han slutat som tur är! det är precis som att dom fattar att dom kan använda rösten till något. han skrämde livet ur både mig o lillebror ett antal gånger! fick nästan ha dom i varsitt rum ett tag om dagarna, för att stackarn blev så ledsen varje gång brorsan skrek.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Mammat3

Oj oj vilket jobb vi har nu 3 barn med maginfluensa ni kan ju tänka er hur mitt hem
    Ser ut nu :/ badkaret blev en extra tvättkorg om vi säger så haha hoppas ni slipper skiten bara

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-20 08:47:54 följande:
    Oj oj vilket jobb vi har nu 3 barn med maginfluensa ni kan ju tänka er hur mitt hem
    Ser ut nu :/ badkaret blev en extra tvättkorg om vi säger så haha hoppas ni slipper skiten bara
    Nämen fy då! Krya på er!
  • Mysan31

Kan tipsa om att man ska svälja 7-10 vitpepparkorn hela så har man chansen att slippa magsjuka. Ska testa detta om den kommer till vårt hem! Jag har fått magsjuka 11 år i streck!! Blir alltid smittad av barnen. Så nu ska jag testa om huskuren fungerar!

Här är det ganska lungt nu. Tjejerna är messta dels nöjda. Alicia har börjat krypa nu äntligen!!
    Sandra är inte så intresserad hehehe Det blir nu 10 månader på tisdag. Va tiden har gått fort!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010