• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Fröken Fajans

I dag är första dagen som jag är hemma ensam med tvillingarna hela gnällkvällen och läggning. Borde ju gå hyfsat eftersom jag ju alltid säger att det bara är jag som gör något med barnen ändå. Är nervös, tycker så illa om när det skriks och de verkar extra gnälliga och trötta i dag. Mina sover inte bra på dagen. De sover en halvtimme (3ggr om dagen) ungefär och sedan är de lika trötta snart igen. Ibland kan jag få dem att somna om men oftast inte. Mina har gått upp ca 200 och 300 g på en månad, bvc sa att mer får det inte plana ut. Kanske får ge dem mer välling, en av få saker de äter mycket av. Det skiljer förresten bara 20 g nu.

Inte bara gnäll, jag älskar att se när de leker och skrattar ihop, sådant missar ju "enlingsföräldrarna"

• Euphoria85

idag har vi bajsöversvämning här hemma
    bajsbajsbajs precis överallt....
    fick precis slänga in killarna i dushen och tvätta av golvet
    men nu borde det inte kunna komma mer bajs tycker jag
    nån måtta får det ju ändå vara ;)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Mammat3

Haha bajsöversvämning den va bra :D ja de undrar jag inte om jag har varje dag känns som det ända man gör är att byta skit blöjor. Helst Liam som skiter 1 till 2 gånger per måltid så det blir ju ett par om dagen..

• nillan82

Haha!

Skönt att fler har bajsöversvämmning.. :) Ibland blir jag tokig på alla bajsblöjor...Känns som att när man bytt på den ena så hinner man inte ens tillbaka från skötbordet innan man hör de välbekanta bajsljuden från nästa kille.

Här om dagen bytte jag tio bajsblöjor och pappan (som också varit hemma hela dagen) bytte en (1) bajsblöja. Ungefär som uppdelningen brukar vara här i vårt hushåll Men kvällen avslutades med att Erik bajsade ner hela skötbordet + pappa, så det kändes som det fanns lite rättvisa ändå...

• Mumindalen

Blöjor byter man allt, men här är största problemet TÄNDER!!! Man ser att det är vitt, men de vägrar att spricka igenom. De sover oregelbundet och väcker varandra när de vaknar till och har ont. Jag hoppas att de kommer snart för han de båda har verkligen ont. Äter dåligt gör de med. Lät dem knapra på en varsin mini baguette och oj vad nöjda de var i en halvtimma. det kliade väl skönt.. Flört Nu ska vi försöka få lite sömn här hemma... lägga oss och hoppas på att vi får sova.De har ju sovit dåligt idag så de borde ju sova hela natten. Ha de!

• hanide

Här är det fortfarande bekymmer med oroliga nätter. Vi hade sån tur i början med att de sov bra men det har dåå vänt. Har ni några bra tips? Det spelar ingen roll om de sover mycket eller lite på dagen, nätterna är ändå oroliga. De ska sätta sig eller ställa sig upp och ibland kan de inte somna om. De vaknar även runt 5.30, fast de inte somnar förrän 19.30-20. Jag tänker att det är en period men den har varat så länge nu.....

• Mumindalen

hanide:
    Vi hade det också stuligt ett tag med vakna nätter(nu har det börjat lite igen, tänder på g) och vi kom fram till att de stördes av oss om nätterna.Nu när vi flyttat dem till ett eget rum så sover de gott hela nätterna.Nu vet ju inte jag om de sover i samma rum som er, men om de gör det så kan det ju vara någonting att prova.  

• bananflugan82

Våta nätter har ju också varit väldigt oroliga, men har lbivit mycket bättre nu. Det var nog dels för att dom höll på att utvecklas så mycket som dom krånglade, Oliver skulle upp och krypa i sömnen! Vaknade varje timme vissa nätter.. nu har det lugnat ner sig betyldigt, plus att dom nu sover i varsitt rum. Jätteskönt! Man behöver inte vara rädd för att dom ska störa varandra om den ena vaknar osv..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Fröken Fajans

Det gick bra. Eller inte sämre än vanligt i alla fall. Fast fick inte till kvällsvällingmatningen så bra, kanske får testa babysittrarna en sista gång. De ville inte äta i sängen. Mina bajsar också massor nu och får tänder. Sömnen blir lite bättre, ska nog försöka dela på killarna i natt (bor i tvåa så inte helt smidigt) och se om det blir ännu bättre.

Jag tycker det är jobbigt när en vaknar 5.15 och den andre 6.00, det blir liksom fel hela dagen då.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010