• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

Oliver har kunnat sätta sig själv ett bra tag nu men Ludvig är en liten fegis här med fast ludvig kan stå själv en stund nu, med bara lite stöd bakom ryggen! oliver drog sig upp i stående i spjälsängen för någon dag sen, så nu ska han göra det heeela tiden.. jättelätt när dom ska sova

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Mammat3

Åhh jag vet precis hur det är ett evigt spring från säng till säng när dom ska sova dom vill absolut inte ligga ner bara stå hela tiden :)

• Mysan31
    frökenmumin skrev 2010-11-11 15:17:20 följande:
    Här händer det grejer, Melvin kan numera sätta sig upp från att ha legat på mage. Duktig kille
    Max har inte riktigt hajat det ännu, tror ärligt talat att han är lite feg. Det märks liksom på honom ...hahaha...
    Melvin har dessutom börjat resa sig upp mot tvbänken (bara på knä än så länge)så nu har jag tvingats ta bort allt vad prydnadssaker heter från tvbänken

Härligt med lite slötid i soffan Mumindalen
    Hihihi Kryper han oxå?? Alicia Har gjort så ett tag nu. Men krypa gör hon baklänges!!! Hon ställer sig upp på alla fyra o till slut sätter hon sig. Framåt existerar inte hahah. Sandra är oxå lite fegare...har typ börjat gå upp på knän. Backar gör hon oxå.
  • Mysan31

Ja jag har frågat gubben ett par gånger nu att " Är du säker på att hon inte föddes med fötterna först?" Hahaha Hon har gungat nu på alla fyra i en mån!! Tycker hon borde ha fattat galoppen vid det här laget.

• Mammat3

Idag är ingen rolig dag... Våra katt ska få somna in idag pga att en annan katt hela tiden ger sig på honom och ger honom sår som svullnar upp. Varje månad har det varit så nu i över ett år och har blivit en riktigt dyr kostnad. Usch va jag inte vill.. Har bara lust att gå till grannen och be dom avliva sin hemska katt i stället men det kan man ju inte göra för jag vet ju inte säkert om det är den även fast han ligger och väntar på att vår katt ska komma ut. Fy hur ska jag tala om det för min 3 åring som avgudar katten :( är det nån som har några råd??

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-12 09:54:18 följande:
    Idag är ingen rolig dag... Våra katt ska få somna in idag pga att en annan katt hela tiden ger sig på honom och ger honom sår som svullnar upp. Varje månad har det varit så nu i över ett år och har blivit en riktigt dyr kostnad. Usch va jag inte vill.. Har bara lust att gå till grannen och be dom avliva sin hemska katt i stället men det kan man ju inte göra för jag vet ju inte säkert om det är den även fast han ligger och väntar på att vår katt ska komma ut. Fy hur ska jag tala om det för min 3 åring som avgudar katten :( är det nån som har några råd??
    Usch å fy, vad tråkigt att det behöver sluta så.
    Jag har väl egentligen inga direkt bra råd då vår dotter bara var knappt året fyllda när vi tvingades avliva vår katt pga sjukdom. Däremot vet jag hur jobbigt det är för en själv att behöva göra något sådant. Skickar över massor med styrkekramar och håller tummarna för att allt ska gå bra.
  • Mammat3

Tack så mycket frökenmumin.. Nu är det gjort iallafall och det känns väldigt tungt men ändå en viss lättnad då verinären sa att vi gjorde rätt. Han hade problem med återkommande urinsten så det hade han också tydligen. Men det är så tomt speciellt nu när alla hans saker är borta.

• Mumindalen
    verymuch: Det var tråkigt att höra.. det måste kännas bra att veterinären sa att det var bäst så. Jag vet dock inte hur man ska säga till barnen..inte någon erfarenhet av det då vi själva inte har eller kan ha djur. Skickar kramar jag med!!

Här har det varit en bra dag. De stora barnen åkte för en stund sedan till farmor och nu ska jag lägga mina småttingar. Sedan blir det lite städa. När mannen kommer från jobbet ska vi ta och äta lite räkor. Blev såååå sugen på det idag när jag gick till affären.Skrattande Ha en skön fredagskväll!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010