• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-05-22 19:14:19 följande:
    Jag har aldrig nämnt att Skåne är annorlunda än andra landsting. Jag bara skrivit att i Skåne finns det två urvalsgrupper, en för fd överviktiga och en för övriga. Jag kan se att du kan ha misstolkat mig, speciellt nu när man läser citaten utan sitt sammanhang.
    Men som sagt då har du inte läst de jag skrivigt!! För dessa kritera finns som sasgt även i västerbotten sen vet jag folk i andra dela av sverge exvis närke som fått plastik opertioner beviljat trots at de har BMI på 30 ljust för at de gått  ner mycket i vikt!!
  • vänat
    vänat skrev 2010-05-23 15:54:09 följande:
    Men som sagt då har du inte läst de jag skrivigt!! För dessa kritera finns som sasgt även i västerbotten sen vet jag folk i andra dela av sverge exvis närke som fått plastik opertioner beviljat trots at de har BMI på 30 ljust för at de gått  ner mycket i vikt!!
    Ok som sagt inte enbart skåne som har två urvals grupper där med inte unik!
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 16:54:52 följande:
    Men det har hon ju inte sagt heller. Bara att i Skåne har man två olika urvalsgrupper. Men inte skrivit att Skåne är unik som har två urvalsgrupper.
    Men jag har hävdara fort farnde att skåne inte är ensma om att två urvals grupper de är lika dant i väsyterbotte och närke för attge två exempel där med är aöllas inte skåne unik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • vänat
    Full av förhoppning skrev 2010-05-23 17:12:58 följande:
    Men vänat, nu har hon ju skrivit två till tre ggr att hon INTE påstått att skåne var unikt i detta avseende utan bara att skåne hade det så.Du missfårstår henne
    Eller missförstår hon de låter som hon tror att enbart skåne har två olkia urvals grupper vilket dom som sagt var inte är ensma om och där med inte unik!

Men ändå forsätter hin skriva att skåna att lite mer generösa regeler vilket är bul skit!! ta reda på fakat inna man uta talar sig
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-21 17:27:24 följande:
    Jag menade inte att Skåne är bättre än något annat län, det jag skrev var att de hade lite andra kriterier för de som har tappat mkt i vikt.
    Detta är cxittate hon skriver att skåne har lite andra kritere för dom som tappat mycket i vikt!"!

Och de de jag säger emot då de finns andra lansting där med är alls inte skån unik eller mer genorös eöler annorlunda.
  • vänat
    Full av förhoppning skrev 2010-05-23 21:24:16 följande:
    Men hon jämför ju inte med andra län, hon säger bara att skåne inte har lika höga BMI-krav när det gäller opererade eller på annat sätt kraftigt viktminskade (som de har annars vid bukplastik)Hon jämför alltså inte med andra landsting.
    OK JAG SÄGER ATT DE ÄR INTE UNIK FÖR SKÅNE!

Men bode hon och nadra här verkar tro att skåne är de enda lanstilge som har annorlunada regeler vilket är fel
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-23 21:36:31 följande:
    Nu börjar jag bli mäkta irriterad. Läs vad jag skriver! Nu försöker jag förtydliga en sista gång, förstår du inte vad jag menar så får någon annan förklara. Börjar bli tröttsamt.Jag vet att i Skåne har man olika regler för bukplastik. Om man har gått ned i vikt så har man tex mindre BMIkrav. INOM Skåne. Jag har aldrig påstått att ni inte har det i andra delar av landet, det har jag ingen aning om. Men i Skåne är det så. Punkt.
    Men läs själv ewn sista gång jag sähar tidghare skrivigte att även västerbotten och närker har två olika urvalsgrupper inte enbart skåne har de!

De vill säga en för de som har gått ner mycket i vikt men ändå har BMI 30 samt andra som inte gått ner lika mycket! PUKT själv
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-21 10:43:37 följande:
    Jag trodde också det, men här i Skåne har de andra kriterier för dem som har tappat många kg på egen hand eller via OP. Bättre kriterier, jag är så nöjd
    Vasd är detta då skrivigt att skåne har bättre kriter och de är de jag vill påpeka inte stämmer eftersom de finns andra lansting med likande kriter och två urvals grupper.
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 21:45:28 följande:
    Men suck. Du tror att Mii menade att i Skåne har man lite andra regler än andra landsting. Det du inte förstår är att Mii menar attI Skåne är det så att man har lite andra regler för de som har tappat vikt med GBP och de som tappat på annat sätt. Hon har ALDRIG sagt att andra landsting INTE har det. Hon berättar bara hur det är här.
    SU/CK så är de som sagt i västerbotten och närke också för de som tappat mycket i vikt oavsett de genom gått gebp eller tappar vikt med hjälp av vikvätrna eller på anna sätt

Så fel att säga tat skåne har lite andra regeler fatta ni tröget skåne är alls inte emsom om detta!!!!
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-21 10:43:37 följande:
    Jag trodde också det, men här i Skåne har de andra kriterier för dem som har tappat många kg på egen hand eller via OP. Bättre kriterier, jag är så nöjd
    Men så då det hon skrivigt i inlägget 1114 de som jag just nu citerat!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)