• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-05-23 21:48:19 följande:
    Men det är ju ingen som har sagt att Skåne har lite andra regler!!!!
    Hon har själv skrivigt i inlägg 1114 att skåne att lite bätre kriter
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 21:51:49 följande:
    Ja, och det hon säger är attDet är olika kriterier för att få bukplastik om man har tappat vikt med GBP eller om man har gjort det på egen hand. Hon säger också att kriterierna om man har tappat med gbp är bättre än kriterierna om man har tappat på egen hand. Ingenstans säger hon att det inte är så någon annan stans.
    Men jag säger att andra lansting också har lite olika kriter för bukplastik men som sagt de hon ahr skrivigt i inlägg 1114 att skåne har bättre kriter är ni inte läs kunninga?
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 21:56:07 följande:
    Och oavsett hur du tolkar det. Så har hon ju nu, hur många gånger som helst förklarat att du har missuppfattat det hon skrev. Varför inte bara acceptera att du har misstolkat informationen?
    Hur kan man misstolka infromation i inlägge 1114 de står klart och tydligt bättre kritere iskåne för de som tappat mycket i vikt!! Hur går de att miss tolka???
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 21:59:14 följande:
    Uppenbarligen går det, och vi har försökt förklara på vilket sätt du har misstolkat. Men det går ju tydligen inte in. Så jag ger upp.
    Går inte in läs in lägg 1114 de står de klart och tydligt at skåne att bättre kriter för dom som tappat mycket i vikt!! Men jag har flera gånger skrivit att skåne inte är ensma om detta men somsagt skyll på att jag miss uppfatta se i stället vad som står i inlågg 1114!!!  Inte ni kastar sten i glashus!!
  • vänat
    Lalalong skrev 2010-05-23 22:03:55 följande:
    Om och om igen försöker jag förklara på vilket sätt du missuppfattat. Att hon inte jämförde landsting utan endast menade att kriterierna är bättre för GBP opererade än för de som tappat vikt själv. Inte att kriterierna är bättre i skåne än på andra ställen. Men det kommer inte spela någon roll hur många gånger jag skriver det.
    Men in inlägg 1114 har hon klart och tydligt skrivigt at skåne att bättre kriter för de som tappat mycket i vikt!! Hur svårt ska de var att förstår??!! De är tydligen så att du inte läst de inlägget!

Så kom och säga att jag inte förstå¨r de går liksom inte at mnissförstår ett sådant inlägg!!!!!!!!!!!!!!!

Då får man se efter vad man skriver i sytället som sagt kolla på inlägg 1114!
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-23 23:42:23 följande:
    Jag är lite smått orolig för att jag inte kommer att kunna vara med på den möhippan jag arrangerar nu. De enda datumen som funkade för den blivande bruden var 10 resp 17 dagar efter min OP. För att ens komma till henne och hennes möhippa måste jag resa nästan 90 mil enkel resa, och sen en heldag med festligheter och sen hem igen dagen efter.. Hade ni orkat det drygt två veckor efter en OP? Jag vill ju vara med eftersom det är min bästa vän och vi har hängt ihop sedan barndomen, och jag är dessutom tärna. Men samtidigt så är jag rädd om min hälsa och vill inte riskera att må dåligt när jag har barn, gård och skola (och man.. att ta hand om när jag kommer hem.
    jag hade orkat två veckor efter oprtionen tycker personligen jag hade mer ork efter 10-14 dagar efter opertion jag givetvis inte full fart mennäst in till.
  • vänat
    Glaadis skrev 2010-05-24 06:13:11 följande:
    Skall opa mig i morgon så det lär bli en nervös dag på jobbet i dag.Skall bli så skönt att få äta fil i stället för enbart nutrulett.Har gått ner 11 kg på två veckor så jsg är stolt över mig att jag har klarat det så bra och i helgen var vi på grönan och i går hade vi treårskalas med tårta och  allt som hör till och jag klarade det galant utan att ta en smula fast sugen det var jag.
    Skönt att de gick bra!! Då de var tårta förstår att man blir sugen då andra äter de och man själv går på flyt.De låter som ni haft en trevlig helg dessutom. grattis tll din tappde kg förstår at du är nervös då de ska bli opertion i morgon men tror som sagt var de alldra flesta är nevös de är ju trots allt en stor beslut och handlar om förändring. Du ska se at de kommer att bli bra!!
  • vänat
    malme73 skrev 2010-05-24 09:24:10 följande:
    sitter nu med min bekräftelse i handen.Är det bara o ringa nr som står där och säga att man vill använda sig av vårdgarantin?
    Ja de ska de vara!! Ju för dess bättre.
  • vänat
    malme73 skrev 2010-05-24 10:06:54 följande:
    Har just ringt o åberopat vårdgarantin. Fick då reda på att i dagsläget går det inte att hålla. Men att det dock kommer att ske tidigare än utsatt tid.Han informera mig om det fria valet. Och jag fick dom fyra man kan ringa till. Så jag har lite o göra nu... så förväntansfull... Idag kl:10 op min kusin uppe i Norrtälje
    Skönt attdu vet at de går någotnabbremed vårdgarin och braatt du fått information om fria valet också!
  • vänat
    FMEmbla skrev 2010-05-24 14:22:23 följande:
    Men vad händer om man får ett nej, får man söka sig vidare och operera sig privat då eller?Hur bedöms det liksom?
    skulle tro at de beror nog på orskaen till et nej tänker får man nej för att man har för långt BMI så kanm de var svårt att få annat savr däremot att operas privat vet jag inte om de har anrda BMI regler men kanske någon annan vet.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)