• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

grodängel skrev 2010-05-30 20:47:00 följande:
    Hmm ...jag har ju som sagt min barnlängtan och jag har seriöst svårt att välja bort det just nu.
    Då har duu ju svaret själv du villfå barn innan operationen om jag förstår dig rätt??
    Då är de inget annat att göra än vänta til efter graviditet och amning.
  • vänat
    Philippa skrev 2010-05-31 11:10:45 följande:
    Ni som flyter eller har flytit:Blir man inte vansinnigt kissnödig och måste på toa hela tiden, även nattetid??
    De är nog individuellt om man blir kissnöd eller ej tycker själv jag blev mer kissnöd de fösta dagrna men inte på nättrena alls.
    men brukar alldrig vara kissnödig på nättrena annras heller.
  • vänat
    monixxx skrev 2010-05-31 11:11:05 följande:
    vad gör det om det är Ketoner i urinen??? Varför testar man detta´????
    vet inte att de testa mig för ketoner i urin där emot om man har ketoner i kroppen är de ett tecken på svält så många som har anorxsia vet jag får göra sådan testaer.
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-05-31 17:25:34 följande:
    Jag har inte haft mens på snart ett år pga p-spruta, men det är klart, ett par tamponger tar ju inte så mkt plats.
    Äevn om du inte haft mens och nu går på p-spruta kan de hänada att du ganska snart efter opertionen får mens de beror dels på narkosen och delvius på att de vart och rört om inne i buken. Så de låter som en god idee att ta med dig några tamponger.
  • vänat
    monixxx skrev 2010-05-31 19:18:43 följande:
    Men är det viktiga inte att man går ner i vikt, eller???
    ja de viktigaste är att fette runt levern minskar och de gör de som regel då man går snabbt i vikt.
  • vänat
    frökenKAJO skrev 2010-05-31 21:00:42 följande:
    Jag har förstått att kostråden varierar.Vad är fördelen med att vänta med att introducera "riktigt mat" och följa rekommendationerna vad gäller flytande/puré?Jag opererades 24 maj och flyter fortfarande, tycker faktiskt att det är ganska skönt och praktiskt. Men när jag ser alla er knäckebrödsätare blir jag lite sugen att prova. Nu är agrafferna borta! Jätefina ärr doldes där under...
    Vad som är fördelarna med flytt respketive vanligt mat efter opertionen finns de delade menningar om och olika sjukhus har valt att tro på vissa studier medan andra sjukhus valt at tro på andra studier helt enkelt.
  • vänat
    Bellevue skrev 2010-06-01 07:04:49 följande:
    Nu är det över en månad sen min läkare skickade remissen och jag har fortfarande inte fått någon remissbekräftelse
    kanske ringa och kolla med din läakre om hon/han verkligen skickat i vägende eller ringa sjukhuset remissen skulle skickas till och kolla om de fått remissen.
  • vänat
    Bellevue skrev 2010-06-01 08:29:13 följande:
    Läkaren har skickat det är jag säker på, han anser ju att det är bråttom för mig att få open gjord innan jag har diabetes(har förstadie). Den är tyvärr inte skickad till ett sjukhus utan till skönvikt. Som vi i Dalarna måste passera med diverse dravel först
    Ok mn ring skönvik då och kola om de fått din remiss!!
  • vänat
    flashieangel skrev 2010-06-01 09:58:52 följande:
    Hur länge blir man sjukskriven när man opar sig... Jag har nyss fått en ny tjänst och har ännu inte sagt att jag står i kö för GBP...
    När jag operde mig sa dom att de berode på i fall man opades men öppsnitt eller med titthåll och vad man har för typ av arbete som är de faktor som i första hand styr hur länge man blir sjukskriven.

Men de verkar bariera från sjukhus til sjukhus också. de flesta brukar dock bli sjukskrivna mellan 4-8 veckor sen finns de varientr då man kan bli kortare eller längre sjukskriven också.
  • vänat
    Bellevue skrev 2010-06-01 12:03:01 följande:
    Har pratat med skönvikt nu. Min läkare bifogade medicinklinikens önskan om att jag skulle prioriteras pga förstadie till diabetes men läkaren på skönvikt sa nej till det.
    Intressant att dom inte vill spara pengar åt landstinget...
    Det ska vara en fylleriövning på väg hem till mig iaf som ska skickas tillbaka men jag har inte sett röken av den
    Ja inte lätt at förstås sig på hur de tänker de spara liksom på lite fel saker kan man tycka.

Du får väl hålla utkick så dyker förmodligen fylleriövning upp snart om inte får du höra av dig till dom i gen och säga att den inte dykt upp.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)