• Lattjo

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Arnsmamma skrev 2011-01-19 22:49:04 följande:
    Idag/ikväll är jag normalviktig bmi 25 -56,4kg opades 7April-10 i kristanstad Aleris,
    lite mer än 9 månader.
    så Imorgon ska jag ner till stan och belöna mig själv med en fin ny plånbok. och säkert något klädesplagg :)
    Känslan är sååå skön :)
    men man blir lite spegelblind vilket kan vara skrämmande. 6kg-10kg till vill jag gå ner . vill ha lite marginal . undrar om kroppen själv bestämmer var den landar. har man alltid försökt gå ner i vikt kommer det bli svårt att inse att man bara ska hålla vikten HELA livet. det blir ju lite som en sport att gå ner i vikt. men det jobbigaste för mig kommer nog vara att inse att jag bara ska hålla vikten och vara nöjd.

hoppas detta motiverar någon :)
    Wow vilken nedgång du lyckats med! Grattis! Hoppas du hittar en fin plånbok :)
  • Lattjo
    Maddisen80 skrev 2011-01-19 20:57:37 följande:
    hej imorgon ringer min läkare ang magsäckoperation så ja hoppas att jag får de godkänt
    Lycka till , jag håller tummarna :)
  • Lattjo
    Farie skrev 2011-01-20 11:17:45 följande:
    Hejsan på er!

Hoppas man får hoppa in så här....har inte skrivit nåt inlägg tidigare med läst väldigt länge ;)...
    Igår kom äntligen brevet med kallelsen till operation :multi: .
    Den 15:e februari kl 7.45 ska jag infinna mig på Lycksele lasarett för inskrivning och träff med diverse människor och operationen blir då den 16:e (antar jag). På min födelsedag och allt. Kan inte tänka mig nån bättre födelsedagspresent faktiskt ;)....

Det känns SÅ skönt att äntligen få göra operationen då jag fick ställa in förra datumet jag fick (25 okt) på grund av barnbesked och resa till landet långt borta och hämta hem vår lilla dotter ....men det var det värt !

Är det nån fler här inne som ska opereras i Lycksele runt den 16:e? Eller som ska upp och träffa sköterskan nu på tisdag?!?
    Grattis till op-tiden! Kul att få opa sig på sin födelsedag, en perfekt present!
  • Lattjo
    Jennick skrev 2011-01-20 14:11:35 följande:
    Jag ska träffa kirurgen första gången på onsdag och efter det har jag en tid hos dietisten. Jag ska vara fastande på morgonen . Låter det som att jag kommer att få en tid för operation på onsdag, eller är det nån annan procedur som ska gås igenom först. Nån som tror/vet hur det brukar gå till? 
    Det är så olika från sjukhus till sjukhus. Jag fick min tid samma dag som jag var hos kirurgen på besök iaf.
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 14:22:52 följande:

Igår kräktes jag 10 gånger inom loppet av två timmar, idag har jag kräkts säkert 6 gånger. Jag mår verkligen INTE bra .

Har pratat med Ersta, dom hjälper mig med nedtrappningen, och när den är klar så ska det utredas om VARFÖR jag kräks hela tiden. Han hade en teori om att det kan vara Tradolandet som ställt till det med kräkningarna den senaste tiden, och att det var abstinensen igår. Men jag vet inte... Jag kräktes ju redan innan jag började äta Tradolan, men då hade jag ju iof magsåret. JAG BLIR GALEN!

Jag tycker så synd m dig som kräks hela tiden! Jag hoppas verkligen att dom kommer fram till vad som är felet så du får må bra snart! Det är du tamejfan värd!
  • Lattjo
    SwayingAngel skrev 2011-01-20 18:50:22 följande:
    Jag var på bedömning idag och fick godkännt, så operationen blir i maj eller juni, känns skitbra efter att ha gått och oroat mig ett tag nu.
    Vad härligt! Grattis!!
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 19:24:55 följande:
    Middagen har stannat kvar. Men jag mår illa, ruskigt illa...
    Hur går det för dig? Jag hoppas middagen stannar nere men jag önskar också att du åkte in, för det kan inte vara bra att du mår som du gör :( Kram!
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 20:00:58 följande:
    Middagen har stannat kvar, men den kommer nog snart upp...

Finns ni alla på Facebook? Jag hänger mest där ju .

Anne Bokvist Moijé heter jag .
    Jag hänger där :) En vännerförfrågan från Lotta Nilsson kommer snart om det är okej :)
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 20:00:58 följande:
    Middagen har stannat kvar, men den kommer nog snart upp...

Finns ni alla på Facebook? Jag hänger mest där ju .

Anne Bokvist Moijé heter jag .
    Tror du inte att du måste åka in snart om inget får stanna? Du måste ju ha i dig lite vätska liksom. Jag förstår att du tvekar, sjukhus är SKIT men ibland måste man (och det är jävligt lätt för mig att säga, jag vet ;))
  • Lattjo
    mrs Vilja skrev 2011-01-21 20:18:00 följande:
    Skickade en jag med. Kunde inte till dig Lotta... finns ju en hel del med Lotta Nilsson
    kan man inte söka på facebooknamn också? I såna fall heter jag lottani :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)