- 

Jag har inte gjort open ännu utan fick remissen i förra veckan, borde få remissvar rätt fort enligt andra som sökt sig till samma sjukhus. Jag fick en tid två veckor fram i tiden när jag ringde VC, kändes som en evighet... :) Nu vill jag bara få det här gjort...elektra1 skrev 2010-10-25 18:13:47 följande:ok, hur lång tid tog det för dig att få remiss? och hur lång tid efter remissen fick du göra op? Jag har inte gjort open ännu utan fick remissen i förra veckan, borde få remissvar rätt fort enligt andra som sökt sig till samma sjukhus. Jag fick en tid två veckor fram i tiden när jag ringde VC, kändes som en evighet... :) Nu vill jag bara få det här gjort...elektra1 skrev 2010-10-25 18:13:47 följande:ok, hur lång tid tog det för dig att få remiss? och hur lång tid efter remissen fick du göra op?
- 

Blev lite irriterad idag då jag ringde till St Göran för att kolla hur det gick med min remiss. Läkaren skulle skicka den samma dag sa hon och det var idag två veckor sen. Många andra har fått svar bara 1½ vecka efter så jag var lite otålig :) Dom hade fått den i fredags! 1½ vecka efter jag varit på besöket. Säkert inget konstigt alls men det kändes skit just då... 
- 

I tisdags ringde jag till kirurgmottagningen på S:t Göran då jag inte fått nån remissbekräftelse och det gått två veckor (och alla andra jag pratat med har fått supersnabbt därifrån och jag var ytterst stressad :)). Såklart hade inte läkaren skickat den samma dag eller så hade det gått jättelångsamt för dom fick den förra fredagen. Idag damp dock remissbekräftelsen ner och i kuvertet låg även en tid till infomötet och det var redan på måndag! Här går det undan måste jag säga! 

Jag har hört flera säga att det tar ca. 2 månader från infomötet till op och det skulle passa mig perfekt, men det återstår att se iom att det är jul och nyår mitt i allt. Jaja, ett steg i rätt riktning iaf!
- 

Skrev han verkligen under med Hemskt snygg läkare :) Skönt att bollen är i rullning nu! Jag ska på infomöte på sjukhuset på måndag. Efter det brukar det ta 8-10 veckor till op om man inte lyckas få någon återbudstid så nu är det verkligen igång för mig. Om jag bara blir godkänd då men det ska jag väl bli hoppas jag :)RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-11-11 13:03:13 följande:Fick ett brev häromdan. Skrev han verkligen under med Hemskt snygg läkare :) Skönt att bollen är i rullning nu! Jag ska på infomöte på sjukhuset på måndag. Efter det brukar det ta 8-10 veckor till op om man inte lyckas få någon återbudstid så nu är det verkligen igång för mig. Om jag bara blir godkänd då men det ska jag väl bli hoppas jag :)RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-11-11 13:03:13 följande:Fick ett brev häromdan.

"Bästa VeraDoo

Har fått tillbaka blodproverna som vi tog på dig som visar bra resultat. Skickar en remiss till Varberg för bedömning om Du kan vara en operationskandidat. Hör av mig efter svar.

Med vänlig hälsning

Hemskt snygg läkare"

- 

Idag kom kallelsen till kirurgen! Nästa fredag ska jag vara där, nu går det undan! Det är idag 4½ vecka sen jag var på VC och fick min remiss skickad. Förhoppningsvis kan jag få en operation på denna sidan av nyår. Jag är jäkligt glad att jag inte ringde VC innan jag var helt säker för nu jäklar går det undan!! Känns nästan lite taskigt när vissa får vänta flera år och jag kommer troligen få en op inom 3-4 månader från första besöket! 
- 

Nej inte jag heller... Nej inte jag heller...
- 

Nu har jag fått operationstid! Den 20 december blev det. Kanske inte det mest ultimata med tanke på julen men annars var nästa tid inte förrän 13 januari och eftersom jag ville ha det gjort medans sambon var pappaledig fick det bli då. Han är hemma januari ut så nu slipper jag hålla på att tänka på hämtningar och lämningar på skola och sen även dagis. Jag kan bara tänka på mig själv och att få in lite rutiner, det känns skönt! 

Min syster har redan lovat att göra en god soppa att ha på julafton så det känns bra det med :) Det här är ju bara en jul av många framöver!

För mig gick det fort iaf! 2 månader och 1 dag efter jag varit på första besöket på VC opereras jag!
- 

Grattis vad härligt det måste vara!! 
- 

Jag ska göra den på S:t Göran. Jag valde att få min remiss dit för jag visste att det gick undan men jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid än såhär men jag är bara glad, jag vill ha det gjort nu!liizz skrev 2010-11-26 18:39:11 följande:Kul att det gått så fort för dig. Jag ska göra den på S:t Göran. Jag valde att få min remiss dit för jag visste att det gick undan men jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid än såhär men jag är bara glad, jag vill ha det gjort nu!liizz skrev 2010-11-26 18:39:11 följande:Kul att det gått så fort för dig.
 Jag håller tummarna för att det går fort för mig också. Hitills har det då gått undan.
 Va på vc 3/11, åberopade vårdgarantin 15/11 och fick kallelse i brevlådan 19/11 så jag ska på bedömning på ersta 16/12.

Var har du gjort op??
- 

Jag kommer inte att göra det. Jag kommer göra ett utandningstest för att se om jag har magsårsbakterier i magen men inget annat...MizzPiggy skrev 2010-12-01 23:06:35 följande:Nä men lägg av !! MÅSTE man göra gastroskopi för att få opas!!? Isåfall gör jag de aldrig! Finns inte en chans! FAN!!!!!! Jag kommer inte att göra det. Jag kommer göra ett utandningstest för att se om jag har magsårsbakterier i magen men inget annat...MizzPiggy skrev 2010-12-01 23:06:35 följande:Nä men lägg av !! MÅSTE man göra gastroskopi för att få opas!!? Isåfall gör jag de aldrig! Finns inte en chans! FAN!!!!!!