Inlägg från: monixxx |Visa alla inlägg
  • monixxx

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Anna 73a skrev 2010-05-24 17:21:59 följande:
    Tror jag det !!GRATTISDet e samma dag som jag lämnar Sofhiahemmet efter operationen.Opas den 15 JuniHärligt att veta att om du lir godkänd så går du där ifrån med op datum =)
    Lycka till!!! Gläds med dig! {#lang_emotions_smile}
  • monixxx
    Anna 73a skrev 2010-05-24 17:43:12 följande:
    Hade inga krav alls på att flyta innan.Kirurgen ville bara att jag skulle gå ner 5 kilo innnan operationen.Men hur man gick ner dom spelade ingen roll.Jag själv har valt att dricka modifast från 1 Juni till operatioen.
    Ok, men vilket BMI ligger du på, för att de bedömt 5kg?
  • monixxx
    Lännat skrev 2010-05-24 17:54:27 följande:
    skulle bara gå ner 5kg inget tvång att flyta,och dagen innan på kvällen fick man äta en redig fest måltid,det blev pizza för mig....(blev bedömd i Värnamo och de villa jag skulle gå ner 10kg men blev opad på sophiahemmet och de sa 5kg)...I morron är det 2 veckor sedan jag opades..
    5kg låter ju betydligt bättre! Jag ska oxå bedömas i Värnamo, men av Sophiahemmet, hoppas de säger samma här! = ) Tycker du det funkat bra med detta lasarett? Är lite nervös.
  • monixxx

Om man ska opereras i Stockholm , men bor i Jönköpings län, ( de köper plats av Sophiahemmet), så står ju Värnamo för resorna, men HUR får man resa? Är det tåg, flyg, bil????

• monixxx
    Annicka skrev 2010-05-24 19:13:15 följande:
    Jag fick betalt både flyget, tåg på bedömningen och på op fick jag betalt taxi, tåg och hotellet.Lycka till!Kram Annicka
    Får man välja ressätt själv eller är det det billigaste som gäller?
  • monixxx
    Lännat skrev 2010-05-24 20:26:23 följande:
    jag bor i Nässjö och tog tåget dit,taxi från stationen till sophiahemmet sen bodde jag hos en kompis under natten tog taxi till sophiahemmet på morgonen, min man hämtade mig med bil och jag skrev upp resan från nässjö och tillbaka så nu får jag se hur mycket pengar jag får tillbaka...
    Ok, Tack för infon! Hoppas allt gått bra! {#lang_emotions_smile}
  • monixxx
    Anna 73a skrev 2010-05-24 21:25:19 följande:
    Det har faktiskt inte med BMI att göra.Jag har Bmi på 41Kompisen har ett Mbi på 50 och behövde bara gå ner 4 kiloVet faktiskt inte varför dom bedömmer olika viktminskningar  för olika människor
    Nähä, det trodde jag! Men tack för att du svarade! {#lang_emotions_smile}
  • monixxx

Fick papper om Bedömningsmöte idag!!! Det är satt till den 17 Juni, spännande, hoppas det går igenom. Ser fram mot att äntligen vara där! {#lang_emotions_smile}

• monixxx

vad gör det om det är Ketoner i urinen??? Varför testar man detta´????

• monixxx
    sabina1983 skrev 2010-05-31 11:39:57 följande:
    för att se att man skött sejj under flyt perioden..jag måste flyta 3v (igentligen 4veckor ) innan min op å efter halva tiden ska man ta prover..blodprov å sen kiss prov å där ska de visas ketoner i urinet
    Men är det viktiga inte att man går ner i vikt, eller???
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)