Inlägg från: monixxx |Visa alla inlägg
  • monixxx

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Undrar varför inte Sophiahemmet hört av sig efter 6 veckor som de sa, nu har det snart gått 9 veckor????
    Men jag mår ju bra så det kanske inget gör!Glad

• monixxx
    Tinzi skrev 2010-08-29 20:10:03 följande:
    Hej. Har någon fått betalt för hotell på 1500:- inför op på annan ort?
    Låter dyrt! Jag betalade 750:-, låg på Birger Jarls gatan, Hotell Cryztal Plaza.
  • monixxx
    Tinzi skrev 2010-08-30 14:05:22 följande:
    En fråga....Äter vanligtvis Modifast men hittade jätte goda bars från Nutrilett i 2 pack, är det samma som m. Modifast att man tar 2 bars per måltid eller? Nån som vet?
    En bars innehåller väl 200 kcal, så det är nog bra 1 man bör äta åt gången!?
  • monixxx
    littlemisstrouble skrev 2010-09-02 14:30:04 följande:
    aha okej. är det kortare tid i eksjö?
    Ja det är det säkerligen, de skulle ju börja operera i slutet på oktober, och då är de VÄL upplärda, plus att Örebroläkare finns med första tiden som en extra säkerhet! De utsätter ju inte oss för fara, de är väldigt väl förberedda!!!
    Skulle opererat mig i Eksjö, men ville komma intill fortare, så då blev det Stockholm och Sophiahemmet!
    Remiss kom in till Värnamo den 22/3, infomöte mitten på juni och op. den 30/6, så rätt snabbt gick det ju ändå!
    Så nu har det gått 2 månader sedan open..., mår bra, men kan äta lite för fort ibland och då mår jag illa och blir såå trött, men oftast går allt bara bra!
    {#emotions_dlg.flower}
  • monixxx
    gurkazz skrev 2010-09-02 15:01:15 följande:
    I slutet på september börjar dom att op... Och dom som op i eksjö kan ju sin sak med, de är ju inga häxdoktorer..
    Dom första op är ju örebro med..
    Hur gjorde du för att kunna få bli op på sofiahemmet.. va det de fria vårdvalet?
    Ja det var det! Var ju mer än 3 månader kvar innan Eksjö skulle komma igång! Så det kändes bra!
    Nä klart de inte har häxdoktorer i Eksjö, hi hi.....
    Lycka till....Glad
  • monixxx
    littlemisstrouble skrev 2010-09-02 16:15:56 följande:
    okej vi får väl se vad dom säger i värnamo. vill nog helst var där iaf om det går
    monixxx skrev 2010-09-02 14:56:22 följande:
    Ja det är det säkerligen, de skulle ju börja operera i slutet på oktober, och då är de VÄL upplärda, plus att Örebroläkare finns med första tiden som en extra säkerhet! De utsätter ju inte oss för fara, de är väldigt väl förberedda!!!
    Skulle opererat mig i Eksjö, men ville komma intill fortare, så då blev det Stockholm och Sophiahemmet!
    Remiss kom in till Värnamo den 22/3, infomöte mitten på juni och op. den 30/6, så rätt snabbt gick det ju ändå!
    Så nu har det gått 2 månader sedan open..., mår bra, men kan äta lite för fort ibland och då mår jag illa och blir såå trött, men oftast går allt bara bra!
    {#emotions_dlg.flower}
    oj bara två månader sedan, det är ju nyligen. märker du nån skillnad än?
    Jadå, -18 kg, blir mätt fortare, men har dock kvar sötsuget, men det går över lättare, än så länge iallafall!
    Syns väl lite, mest i ansiktet...
    Men det går ju åt rätt håll, långsammare nu, ca 1 kg i veckan...men det är ok tycker jag.{#emotions_dlg.flower}
  • monixxx
    Nala skrev 2010-09-07 21:52:05 följande:
    Tack!
    Hej! Vill gärna se dina bilder på din sida! Glad
  • monixxx
    Nettan1982 skrev 2010-09-08 12:35:19 följande:
    Hejsan!
    Jag vill gärna kunna se dina bilder! Glad
  • monixxx

En liten undran:
     Ska man äta Järntabletterna även om man inte har mensen pg a hormonspiral??? Glömde fråga Sophiahemmet om det, jag har dem hemma ifall!!!

• monixxx

Idag stannade vågen på -20 kg!!!!!!!! Opererade mig den 30 Juni i somras!
    Så kul!!Skrattande

• monixxx

Varit på världens mest onödigaste möte idag efter min op. som gjordes i slutet på juni. Min första kontakt med vården efter open.. Kört 17 mil som det blir tur och retur för att träffa en läkare i 3 minuter!!! Fick väga mig.
    Typ, du ser ut att må bra, något du undrar över, syns om ett år!!! ,,och detta har jag jag åkt alla dessa mil för när det finns telefon! Helt otroligt..... Var i Värnamo. Opade mig på Sophiahemmet i Stockholm, men gick genom Värnamo.

Ja helt onödig resa, när det finns telefon!!!!Rynkar på näsan

• monixxx
    frökenKAJO skrev 2010-09-16 19:46:43 följande:
    Tack!

Monixx: Visst ja, Sophiateamet var ju i Värnamo idag på gruppinfo, det var väl därför de passade på att kalla in dig. Lite taskigt att du fick så kort om tid när du har långt att resa? Även om man går ner i vikt och mår bra så kan man ju behöva prata lite om operationen med de som utfört den!
    Hade jag ingen aning om att de var där!!! Jag fick träffa en oengagerad läkare som jobbar i Värnamo, synd jag inte fick träffa teamet : (
  • monixxx
    amsim skrev 2010-09-17 09:36:01 följande:
    Ja, likadant för mig. Det var sååå viktigt att jag fick tid för både läkare och dietist. Jag var tvungen att ändra min tid och fick då veta hur svårt och krångligt det blev. När jag kom dit blev det vägning, träffa läkaren typ 2 minuter och dietisten var INTE där! Tagit ledigt från jobbet, kört 15 mil ToR och betalat 300 kr för ingenting. TACK för den!
    Ja precis så var det här oxå! Ingen dietist här heller, bara en läkare som typ såg ut att vilja åka hem istället, suck....Tyst
  • monixxx

Opererades för ca 2,5 månad sedan, gått ner ca 20 kg, men nu har det stått stilla i 2 veckor, Panik......
    Är det någon mer som råkat ut för detta?
    Känns lite tröstlöst!

• monixxx
    lisalove skrev 2010-12-20 00:12:33 följande:
    Låter som att du fick en blodsockerdipp. Du kan ta ett glas mjölk el juice när det händer.
    Hej! Hur går det med viktnedgången? Tror vi opades samma dag, eller nästan iallafall! -30 kg här, såå skönt!
    Men fler ska det bli!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)