Inlägg från: monixxx |Visa alla inlägg
  • monixxx

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ska ju på träff med Sophiahemmet´s personal i Värnamo nästa vecka och hoppas då på ett JA! Men det tråkiga är att sköterskan som jobbar i Värnamo sa att om man blir godkänd så kan det bli op. inom 2 veckor, MEN så blir det inte.
    Sophiahemmet har inte op.tid förräns tidigast i slutet på augusti enligt dem själva, pratade med dem igår. SUCK, vilken koll de har! {#emotions_dlg.djavulsk}

• monixxx

Ni som är opererade på Sophiahemmet, vilka tabletter är ni rekomenderade att äta (mineraler-vitaminer)???
    Hur länge är det flyt efter op.? Hur länge puré?
    Är det stora rum man ligger i med många folk efter op.?
    Hur länge blir man oftast kvar efter op.?

Kram {#emotions_dlg.flower}

• monixxx

Opererar Sophiahemmet med både titthål och öppen kirurgi som metoder? {#emotions_dlg.flower}

• monixxx

På torsdag blir det en resa till Värnamo och träffa Sophiahemmets team, bl a Peter Loogna, ser fram mot en bedömning där jag vill ha ett JAAAA!!!!!  Solig
    Allt annat är uteslutet! = )
    Någon mer som ska dit?

• monixxx
    Nala skrev 2010-06-16 15:26:38 följande:
    Idag mina vänner är det en stor dag :)

Idag har nämligen jag varit på stranden, iklädd bikini. Jag har gått omkring och känt mig bekväm. Jag har inte varit på stranden avklädd sedan jag fick min äldsta dotter och hon fyller 8 nu i helgen.

Det låter kanske fjantigt men det här är en jättestor grej för mig, det var ett av mina mål med operationen att åka och bada med mina barn.

Har nu gått ner ca 45 kg och tycker faktiskt att kroppen ser helt ok ut. Magen är lite degig, och låren och rumpa är väl inte fastast i världen men överlag ser det ok ut :)

Kram på er allihopa! 
    Vilken underbar känsla! Hoppas på att få vara med om det någon gång jag med! Ska träffa Peter Loogna med team i morgon, BEDÖMNING!!!!Drömmer
  • monixxx

Jaaaa!!!!Drömmer

Var på bedömning och träffade läkare och folk från Sophiahemmet i torsdags, och jaaa, jag fick tid för op. tid!
    Men det blir snabba ryck att gå ner 3-4 kg på 12 dagar! Den 30 JUNI blir det op.!!!
    Var ju ej tvungen till denna tid, men blev erbjuden och tackade såklart JAAA!!!
    Så snart, snart är det min tur!
    Min resa började 17 Mars-10 hos min vårdcentral, med remiss som skickades in då.
    Så ja, jag tycker det gick fort!
    Lycklig, men nervös......Solig

• monixxx
    Malleballebuse skrev 2010-06-19 16:12:23 följande:
    monixxx: Grattis!!!!
    Tack! Solig
  • monixxx

Någon som har tips på ett hotell som ligger jämte Sophiahemmet, ska vara där 1 dag innan för sista proverna så jag måste dit dagen innan. Solig

• monixxx
    lisalove skrev 2010-06-19 21:53:15 följande:
    Grattis till op tiden. Vi kommer att opas samma dag, men på olika sjukhus. Jag opas på Ersta den 30.e
    Nämen vad skoj! Hoppas det går bra för oss!!! Drömmer
  • monixxx
    Jeanette 79 skrev 2010-06-20 17:15:36 följande:
    Ja. Jag har upplevt denna snabba viktnedgång nu under dessa 3 veckors flyt.... Har under 3 veckor tappat totalt 12kg! Whooooch! Så bara!!!  Och det känns lite konstigt nästan att tappa så fort - dock har det ju stannat av liiiite de senaste dagarna.
    Nu har jag bara 1 vecka kvar till operationen på Carlanderska Glad *längtar*
    Hade en fundering till: Kan man ha med sig datorn till avdelningen??? Eller ska jag kanske bara satsa på tidningar om man skulle må så vettigt mellan promenader och mat...?

Härligt o höra att du mår bra i af! Solig Kram
    Vad flyter du på?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)