Inlägg från: monixxx |Visa alla inlägg
  • monixxx

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej! Det rör på sig! Gått ner 4,5 kg sedan operationen för 6 dagar sedan! Glad Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!

• monixxx

Besviken! Varit bortrest i 4 dagar och inte ätit onyttigt, men har inte gått ner ett hekto ens dessa dagar, opererades för snart 2 veckor sedan, ätit lätt-tuggat efter 1 veckas flyt.
    Är detta som det ska???
    Vart var det nu man skulle skicka in sina resekvitton från tåg/hotell/bil från op.resorna?

Ha det gött i värmen!{#emotions_dlg.flower}

• monixxx

Opererades för snart 3 veckor sedan, mår jättebra, men tycker jag blir hungrigare och hungrigare, är det normalt? Åt en laxfilé och ca 1 dl hemgjort potatismos till middag, allt gick ner på en kvart, och mår bra.
    Kände mycket mindre hunger första 2 veckorna.
    Äter idag havregrynsgröt med lättsockrad sylt och 1 kokt ägg plus lite laktosfri mjölk till frukost
    1 eller 2 riskakor till mellanmål
    3 runda skivor blodpudding, som ex.
    1-2 knäcke med keso eller mjukost
    1 burk makrill i tomatsås och en knäcke
    1 mugg sockerfri nypo eller blåbärssoppa
    ca 1 liter vatten

Orolig......

• monixxx
    lisalove skrev 2010-07-20 01:17:58 följande:
    Lalalong: Jag fick min kallelse 2 juni och op var den 30 juni, men det kna ha berott på semestrar och annat.
    Hej, hur mår du nu 3 veckor efter open.? Hur mycket har du gått ner på denna tiden, om jag får vara nyfiken = )
    Jag gick ju ner 3,5 kg efter flytet och totalt sedan dess är det 11kg, vet ej om det är bra, men jag mår bra!Glad
  • monixxx
    lisalove skrev 2010-07-21 08:12:36 följande:
    11 kg låter kanon. Bra jobbat Jag hade ju ingen flytperiod innan, men vågen visade -8 kg i dag. Jag är lite knäpp och vill att det ska gå fortare . Det känns på kläder och jag mår också jättebra. Ska börja jobba i natt, får se hur det går.
    Men vad skönt att det känns bra för dig oxå! Glad
    Verkar som vi håller nästan samma takt! Jag äter ju vanlig mat, men tuggar väl, men äter tyvärr liiite för fort, helt omöjligt med dessa 20 min. hmm....... men mår ju bra!
    Hoppas det går bra på jobbet!
    Kram{#emotions_dlg.flower}
  • monixxx
    Hej!
    Jag är opad sedan 3 veckor och kände oxå så de första 2 veckorna, men nu så är jag redan mer hungrig och sugen igen! Åt ju flytande 1 vecka och lättuggat i 2 veckor och nu äter jag det som jag anser känns bra!
    Mår bra, men äter lätt lite för fort, och då kan man må lite tjyvens!{#emotions_dlg.flower}

• monixxx

Suck, denna vecka har jag GÅTT UPP 1 kg,,,????, 1 månad sedan min GBP... Har haft lite ont i vänster sida inatt och lite nu med, hugger lite.

Hoppas det vänder till det positiva igen!

• monixxx
    Mli79 skrev 2010-08-06 17:17:51 följande:

Idag till mellanmål testade jag att äta en Allevo Bar, choklad. Väldigt god, utan att tänka mig för hade jag ätit upp hela utan att känna efter. Nu tre timmar senare är jag fortfarande proppmätt, känns som om den sitter som en kork uppe i halsen. Testade att dricka och det går, men jag mår ju inte bättre av det.
    Någon som har något tips vad man kan göra i detta läge? Tvinga i sig middag ändå? Vänta ut det? Jag lär ju inte göra om det med bars igen, men det är ganska ofta jag testar saker som det känns som om det bara sitter som en propp i halsen. Typ vitt bröd.

Tänk vad olika det är! Jag har varit opad i drygt 4 veckor nu och kan äta det mesta. Åt oxå en sådan bars för några dagar sedan och blev lagom mätt för att bli lite hungrig igen efter ett par timmar! Bröd funkar oxå kanon, hmm....
    Kanske vore bättre om man blev mätt fortare och kände av "proppen"!?
  • monixxx
    littlemisstrouble skrev 2010-08-23 08:38:15 följande:
    upplever alla yrsel efter op? är det något som sitter kvar alltid eller?
    Nä inga sådana hyss här inte, snart 8 veckor sedan op. Mår prima! (bara jag inte äter för fort, då mår jag illa)
  • monixxx
    V P E skrev 2010-08-26 08:36:14 följande:
    Nä, det är inte alls hårt, det är ju fullkomligt sant!
    Men märkligt i sammanhaget att man då (i mitt fall) inte ens kollade att jag verkligen gått ner.
    Nu var jag ju ingen högriskpatient med mina 88kg, men ändå...
    Jag opade mig på Sophiahemmet för 8 veckor sedan och mig vägde de!!! De har nog skärpt till sig!!!
    Men supertrevliga!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)