Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej! Det rör på sig! Gått ner 4,5 kg sedan operationen för 6 dagar sedan!  Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!
 Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!

Hej! Det rör på sig! Gått ner 4,5 kg sedan operationen för 6 dagar sedan!  Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!
 Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!

Besviken! Varit bortrest i 4 dagar och inte ätit onyttigt, men har inte gått ner ett hekto ens dessa dagar, opererades för snart 2 veckor sedan, ätit lätt-tuggat efter 1 veckas flyt.
Är detta som det ska???
Vart var det nu man skulle skicka in sina resekvitton från tåg/hotell/bil från op.resorna?
Ha det gött i värmen!

Opererades för snart 3 veckor sedan, mår jättebra, men tycker jag blir hungrigare och hungrigare, är det normalt? Åt en laxfilé och ca 1 dl hemgjort potatismos till middag, allt gick ner på en kvart, och mår bra.
Kände mycket mindre hunger första 2 veckorna.
Äter idag havregrynsgröt med lättsockrad sylt och 1 kokt ägg plus lite laktosfri mjölk till frukost
1 eller 2 riskakor till mellanmål
3 runda skivor blodpudding, som ex.
1-2 knäcke med keso eller mjukost
1 burk makrill i tomatsås och en knäcke
1 mugg sockerfri nypo eller blåbärssoppa
ca 1 liter vatten
Orolig......

Jag hade ju ingen flytperiod innan, men vågen visade -8 kg i dag. Jag är lite knäpp och vill att det ska gå fortare
 Jag hade ju ingen flytperiod innan, men vågen visade -8 kg i dag. Jag är lite knäpp och vill att det ska gå fortare  . Det känns på kläder och jag mår också jättebra. Ska börja jobba i natt, får se hur det går.
 . Det känns på kläder och jag mår också jättebra. Ska börja jobba i natt, får se hur det går.

Suck, denna vecka har jag GÅTT UPP 1 kg,,,????, 1 månad sedan min GBP... Har haft lite ont i vänster sida inatt och lite nu med, hugger lite.
Hoppas det vänder till det positiva igen!

Idag till mellanmål testade jag att äta en Allevo Bar, choklad. Väldigt god, utan att tänka mig för hade jag ätit upp hela utan att känna efter. Nu tre timmar senare är jag fortfarande proppmätt, känns som om den sitter som en kork uppe i halsen. Testade att dricka och det går, men jag mår ju inte bättre av det.
Någon som har något tips vad man kan göra i detta läge? Tvinga i sig middag ändå? Vänta ut det? Jag lär ju inte göra om det med bars igen, men det är ganska ofta jag testar saker som det känns som om det bara sitter som en propp i halsen. Typ vitt bröd.