Queenie70 skrev 2010-07-28 10:13:13 följande:
Åhh vad härligt att börja rida, det vill jag också göra. Men man är ju ingen sylfid ännu så det gäller ju att hitta en snäll viktbärande häst som man kan testa på innan man bestämmer sig för att göra nåt mer organiserat. Har inte ridit på 20 år, men har varit ett av mina mål att jag ska kunna göra igen, utan att ta död på kusen 

Sen vill jag gå å åka massa karuseller, men min torra omgivning blir tydligen yra allihopa 

Vad det gäller drickat kan jag nog få i mig ett halvt glas ganska snabbt nu. Det kan spänna lite om man dricker för fort. Det har varit lite besvärligt nu när det varit så varmt och man bara vill svepa ett glas iskallt vatten.
Nu var det 5 år sedan jag red, så jag får nog ändå räkna mig lite som nybörjare igen. Min "lilla" ardenner har bara väntat på att jag ska banta så att han får bli inriden, och nu är han 4 så det är ju bra tajmat. Jag hoppas att mina ryggproblem inte hindrar mig från att rida, det är tydligen lite 50/50. Annars får jag ju fortsätta att köra. 
En annan vikt som jag längtar till är tvåsiffrigt, för då får jag hoppa i barnens stora studsmatta