• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

littlemisstrouble skrev 2010-06-13 18:27:39 följande:
    är det någon annan liksom jag som har googlat på gastric bypass och märkt att det mest kommer upp massa skrämseltexter om hur dåligt det har gått och alla risker? pga detta blir jag lite skraj.
    Menn manfår inte ta allt på allvar som fins på nete utan försöak leta upp sidor som är på litliga. Vist blir man skraj då man ser all skrämsle som skrivs men mitt råd är at försöka leta dig till pålitilga sidor. Kola på olika sjukhus hesidor exvis de vet bätter vad de handlar om.
  • vänat
    snart 4 skrev 2010-06-13 19:13:50 följande:
    ja jag mäter mig men inget har hänt:( månader? har hört att man kan stå still en vecka bara....
    De finns inget som säger a man bara kan /ska stå sill en veck jag stod still två veckor dierkt jag kom hem från sjukhuset sen vet jag en tje som stått stilla i vikt två år trode att hon gått ner alt och plötsligt gick ner 15k till.
    Så detta med att man ska stå still max en vecka finns inga som helst belägg för.
  • vänat
    Annicka skrev 2010-06-14 10:28:41 följande:
    Jag vet bara att det är titthål dom gör på Sophiahemmet!
    Kram Annicka
    Titthål gör ju de flesta sjukhus innan om de inte fins specialla skäl men då får man ju som paiten veta de inna att de i normal fallet operat med titthål men ljust dig vågar de inte riskara och anger dom ett skäl.
  • vänat
    frökenKAJO skrev 2010-06-14 17:28:14 följande:
    Platåfråga till alla opererade!
    Har ni hamnat på några platåer under viktnedgången?
    Hur ofta och hur länge har ni stått still?
    Jag hr haft två platåer en platån varde drygt två och en halv vecka och den andra platån varade nästan fyra veckor.

Min första platå hade jag direkt jag kom hem från sjukhsuet denandra platån hade jag när jag vart oapd näst ett år.
  • vänat
    Glaadis skrev 2010-06-14 19:47:01 följande:
    Hej på er I morgon är det exakt tre veckor sen jag opade mig och jag tycker att det går jätte trögt att gå ner i vikt.
    Alla nadra verkar rasa snabbt och mycket medans jag tappar ett kg i veckan fast jag tränar sen dag 4 från sjukhuset.

Har gått ner 14 kg sen flytet som jag började med den 10 maj , opade mig 25 maj och nu händer inget.
    Är det fel på mig eller har jag gått ner mitt och inte kommer att tappa särskilt mycket mer ?

Får med nöd och näppe i mig alla mål och har fått redan börja äta vanlig mat fast bara 2dl per mål.
    Nästa vecka skall jag börja med tre dl per mål.
    Du går ner alldes lagom snabbt de rekomdera en vikt ned gångh på 0,5-1kg i veckan. Sen ska man inte hålla på att jäma för sig med andra. vi går ner oliak snabbt beronde på ålder kön hur övervikten är fördeland,hur stor övervikt vi har med mera med mera.
  • vänat
    Bellevue skrev 2010-06-14 20:32:26 följande:
    Är det dag 2 eller dag 3 som är jobbigast när man flyter?

Minns inte vad ni sagt tidigare
    ja upplevde tredej dagen som flytt som jobbigast. Men vet att andra tycker annat.
  • vänat
    littlemisstrouble skrev 2010-06-14 20:52:41 följande:
    är det inte så att som det är även vid vanlig viktminskning utan operation. man går ner mycket i vikt i början när man bantar och sen går det segare. och när man äter flytande innan operation tappar man ju en del i vikt och det är väl därför det tar tid att börja gå  ner fort igen.?
    ja dom säger de är så men för mig har de vart en ganska jämn vikt nedgång hela tiden trots plaåter mellan varnenmenslår jag ut min vikt ned gång gör ett genomsnitt så blir de smma hela vägen.

Men som sagt kan säker variera från fall til fall.
  • vänat
    Malleballebuse skrev 2010-06-15 06:13:34 följande:
    Mot Carlanderska
    Lycka till!
  • vänat
    Anna 73a skrev 2010-06-15 17:32:02 följande:
    Hejsan!!!

Nu e jag tillbaka uppe på avd efter op
    Och jag mår riktigt bra.
    Inte direkt ont eller så,inget illamående efter narkosenGlad

Mår med andra ord som en prinsessa.

ÄNTLIGEN!!!!
    Låter ju possitift at du mår bra!!
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-06-16 08:26:58 följande:
    Idag har jag vägt och mätt mig, resultatet blev -2,1kg, sammanlagt -8,6 kg sedan OP för två veckor sedan. Blev väldigt överraskad när jag mätte mig  (handled, underarm, överarm, hals, midja, mage, höft, lår, knä, vad), sammanlagt -43cm på två veckor! Det trodde jag inte var möjligt!  Bra dag idag, helt klart!
    Där ser man i blnd säger mått bandet mer än vågen. Grattis till alla tappade kg och cm.-
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)