• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lena l.
     De som inte går ner efter opartion är de som missköter sig dricker grädde äter fel mat dricker fel saker hela tiden då är de ju inte så konstigt om man inte går ner.
    Men attäta eller dicka något extar gott pizza eller tårtbit eller vad de nu kan vara är inget fel bara man liksom inte lever på sådant dagra i ändamen de säger sig väl sunda förnuftet.

• vänat
    Full av förhoppning skrev 2010-06-10 22:23:38 följande:
    Fast man börjar inte tappa förrän efter ca 3 månader... vissa efter drygt 2
    De stämmer inte kanbske vanligast att man börjjar tappa 4 månder efter opertionen menjag börjde tappad håret redan under tredje veckans flytt inan opertionen.
  • vänat
    Gyan skrev 2010-06-10 23:07:34 följande:
    Hejhej!

Jag är ny här på tråden. Funderar rätt mycket kring det här med gbp.
    Jag väger 124 kg och är 169 cm lång. Har varit övervikt sedan 8 års åldern.

Hur går operationen till, kommer man hem inom en vecka? Har en liten dotter som jag ogärna vill lämna. Är det stor risk att dö under operationen? Jag är livrädd för döden, men det känns som om jag är i ett moment 22, opererar jag mig inte (försökt på stort allvar flertal gånger, gått ner o sen upp igen..ja..ni vet säkert vad jag menar) så dör jag, operarar jag mig riskerar jag att dö. Kanske är för att man blivit mamma som det här med ens egen dödlighet blir såååååååååååååååå skrämmande?

Grattis till alla er som nått goda framgångar genom era gbp-operationer!
    Välkomen hit
    risken tt dö av en GBP operation är inte större än att dö av engalloperation de vill säga mycket låg. Ja de alldra flesta 'är hemma efter några dagar efter opertionen
  • vänat
    Elwi skrev 2010-06-11 11:42:13 följande:
    Jag måste fråga er som OPát er för ett tag sen och gått ner mycket i vikt.
    Har era fötter blivit mindre? Jag har en kompis som tappade 30 kg och vipps hade hon en storlek mindre i skor!!! Det vore ju en bonus eftersom fötterna har ökat i skostorlek efter 3 barn..Demon
    Nej mina fötter har inte ändrats i stolek. kan ju beror på omman har mycket vätska i kroppen kan jufötterna blisvullendär avkrypa när man går ner i vikt men somsagt ingen anning utan en gissning från mig. Annras borde ju allas fötter misnak vid viktned gång
  • vänat
    Fragile Angel skrev 2010-06-11 17:04:05 följande:
    Jag har inte haft vätska i fötterna.
    Jag vet inte om de beror på de utan var enabrt en gissning från min sida eftersom alla inte får minder föter vid vikt nedgång jag har som sagt gått ner 52kg men inte alls fått minder fötter de samm stolek som innan.
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-06-11 17:08:43 följande:
    Jag har en teori varför fötterna minskar, har ingen aning om det kan stämma Vid ökad vikt så kan fotvalvet fungera som "fjädring", dvs att fotvalvet blir lägre och foten längre. När tyngden tas bort så återgår fotvalvet till det normala. Foten kan ju inte bli längre i sig, jag menar skelettet växer ju inte. Vad tror ni om det?
    kan inte säga om din teori är rätt eller fel men stämmer de borde alla fötter misnka som haft stor övervikt?! Eller?
  • vänat
    Fragile Angel skrev 2010-06-11 17:04:05 följande:
    Jag har inte haft vätska i fötterna.
    Många med sytor övervikt brukar binda väötska i kroppen utan att veta om de. Säger dock inte att alla gör de men att de vanligt.
  • vänat
    Fragile Angel skrev 2010-06-11 20:11:24 följande:
    VÄTSKA
    Ojdå jag vet!!! Men många tänker som sagt var inte på att de samlar på sig vätska sen kan vissa få mer vätska i fötter och ben andra får de mer jämnt fördelat i kroppen så de märks inte på  samma sätt.
    Är uska så jag vet de gkg man tappar består som sagt var ofats av vätksa.
  • vänat
    Gyan skrev 2010-06-11 21:10:49 följande:
    Tack snälla! Ok, det låter ju bra. Har du opererat dig?
    ja de gjorde jag i april 2008 så jag har nu vart oeprad ett bra tack!
  • vänat
    Mli79 skrev 2010-06-11 21:35:16 följande:
    Eller så har ni som inte minskat i skostorlek bara väldigt stela fötter
    ja ingen anning! låter i för sig underligt attfötterna skulle vara stela när resten av kroppen är överrölig men de gör de samma  för vissa kryper fötter för andra gör de inte men de spelar ju inte så stor roll är då bara glad att mian små fötter inte krypigt då vet ja inte vilka skor som skulle passat mig alls? då redan inna köpte skor på bran avdelning. Skulle mina fötter krypa hade jag väl köpa babyskorFlört
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)