• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

littlemisstrouble skrev 2010-06-23 17:15:12 följande:
    Kanske en dum fråga men när man väl är opad och har gått ner de kilona som behövs vad gör man då för att inte fortsätta gå ner i vikt?
    Ingen dum fråga allas utan i högast gran en relavat och bra fråga. Ofta n behöver man inget göra själv kroppen brukar sköta om att reglara detat med vikt ned gånge i balnd går man ner mer än man önskat i bland lite mindre. Alla är olika
  • vänat
    littlemisstrouble skrev 2010-06-24 13:55:48 följande:
    jag antar att man kan fråga läkarna när och om man blir godkänd.
    Vist kan du göra de aldrig fel att ställa frågan!
  • vänat
    skärgårdsbo skrev 2010-06-24 21:13:36 följande:
    Hej,

jag fick mitt andra dumpningsanfall i tisdags kväll och mådde sen dåligt hela natten. Inte så akut som under själva anfallet utan mer olustigt och lite värk i magen. I alla fall så illa att jag inte kunde sova.
    Under onsdagen var jag helt under isen hela dagen och sov mest men idag har jag fram till lunch mått ok. Men på eftermiddagen fick jag en molande värk i hela magregionen.
    Jag op:ades för 4 veckor sedan.

För ett halvår sedan ungefär fick jag problem med gallstenen och har för mig att det kan komma tillbaka när man är gbg-opererad. Är det någon här som har problem med det? Börjar misstänka att det är gallan och inte en segdragen dumpning.

Så typiskt om jag ska börja må dåligt av gallan nu efter 4 veckors sjukskrivning för gbp då jag har mått jättebra. Jag ska dessutom börja jobba på måndag och skulle gärna vilja få tillbaka mina krafter innan dess.

Någon som känner igen sig i detta tro eller har jag drabbats av någon ovanlig dumpningseffekt?
    Vid vikt minskning är de mycket vanligt att man får pgallproblem!! Så de är allas inte alla oavnligt detta oavsett du går ner mycket i vikt på grund av GBP pertion eller av andra orskaer.
  • vänat
    Arnsmamma skrev 2010-06-24 22:17:40 följande:
    jag har faktiskt gått ner 26 kg nu " bara" 2 kg kvar till två siffrigt
    hoppas ni alla får en fin midsommar imorgon
    gratis till dina tappade kg!
  • vänat
    frökenKAJO skrev 2010-06-25 11:10:42 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Glad midsommar på er allesammans! {#emotions_dlg.flower}
    De samma hoppas ni ala får en skön ochtrevlig midsommar helg!
  • vänat
    Queenie70 skrev 2010-06-25 23:42:49 följande:
    Åsså kan det bli tvärtom också. Jag som fått gallproblem så fort jag tittat på en ägghalva förut, kan nu käka två ägg på raken Jag riktigt frossar i dem. Inte ett symptom.
    De finns säkert alla varienter sen får ju inte alla gallsten om de äterägg utan de kan ju vara individuelllt vad som fram kallar gallstensbesvärn men som sagt väldigt vanligt vid stpor vikt ned gång at man kan få gallbesvär.
  • vänat
    Queenie70 skrev 2010-06-25 23:44:15 följande:
    Hoppas alla har en go å glad midsommar. Vid den här tiden förra året så släpade jag omkring på 52 kilo mer än idag
    Grattis till allla dina tappade kg! har du gått ner alla din övervikt nu eller fins de mer kvar+
  • vänat
    Malleballebuse skrev 2010-06-28 09:26:27 följande:
    Werner05: knäckebröd med leverpastej räddade mig. Jag har svårt att äta alla typer av flytande mat om är lite tjockt.

Lycka till alla ni som ska opereras den här veckan.
    knäckebröd brukar inte var okunder flytt uitanförst under pure perisoden.

Men för att få bästa och mest korrekta svarte prata man sjuukuset man opades på. Vissa börja med vanlig mat direkt så de variera som sagt.
  • vänat
    Queenie70 skrev 2010-06-28 21:25:08 följande:
    Finns mer kvar och en jävla massa huuuud. Köpte en klänning i storlek medium häromdagen som sitter jättebra, men enligt bmi kvalificerar jag mig fortfarande för FETMA. *less*
    kan förståt att man blir less men som sagt att ha tappat 45kg är ju inte fyskam och skulle du satnna där har du redan vunnit massor rent hälsomässigt vilket trots allt är de vuiktigaste.

Förstår att de är en massa hud bhöver ju bara kolla på mig själv för att se hur de är.
  • vänat
    Soulstar skrev 2010-06-28 21:30:18 följande:
    Själv var jag idag på återbesök hos dietisten, och hon "skällde" lite på mig. Jag går ner för fort. Mycket beror det på att jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat, mellanmål osv. och vi kom gemensamt fram till att det beror på frukosten. Mina dåliga dagar (de dagar då jag äter alldeles för lite) börjar med att jag inte får i mig en smula till frukost. Jag öppnar kylen och skafferiet och känner bara blääää för allt vi har, INGENTING känns som jag skulle kunna få ner. Så nu ska jag jobba med frukosten. Måste skärpa mig

Väger nu 93 kilo Och för två veckor sen vägde jag 98,8....

Någon som har något bra tips på frukostmat? Jag är sjukt morgontrött, så jag kommer tyvärr inte att palla att göra smoothies och sånt, även om det vore toppen. Orkar inte ens koka ett ägg på morgonen
    Ägg kan manju koka kvällen inna och tar fram ur kyl till frukost sen an man ju äta fil yhugeter vilket är enkelt att hälla upp i en talrik eller i ett glas.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)