Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Mli79 skrev 2010-06-19 09:17:06 följande:
Igår smakade jag lite på barnens mjukglass, och det var väldigt gott.. väntade mig att dumpa men inget hände. Kan vara för att det var så lite som typ en matsked. Jag är verkligen trött på flytande föda nu. Jag har lite kontakt med de som är OPade samma dag som mig på Ersta och de har ätit fast föda ett tag eftersom Ersta har onödigt lång flytperiod efter enligt andra sjukhus. En åt en dock en hamburgare och blev inlagd på Ersta igen.. Kan man ringa till Ersta och fråga dem om man kan fasa ut flytperioden lite tidigare? Någon som har gjort det, och va sa dem då? Jag kan stå ut med soppor och sånt en vecka till, men jag får ju inte i mig tillräckligt med protein. Nu när det är varmt ute så får jag bara i mig 5-6 mål om dagen eftersom jag blir mätt på det vatten jag måste dricka för att inte vara konstant törstig och få huvudvärk.
Sen en annan fundering. Ersta rekommenderar en timmas promenad om dagen för att hålla igång tarmar, cirkulation och för övrigt välmående. Jag hatar att gå promenader varje dag, men håller på mkt med ganska tungt trädgårdsarbete hemma + att jag har en hästgård. Det borde väl vara minst likvärdigt eller?
.