-
Sen den som har stora tunga bröst med rygg besvär finns de läven lasting som operas vet att som fått de efter att gått ner i vikt hon fick alls inte tax öron och exem men hade problem med stora tunga bröst som gav henne rygg problemfrökenKAJO skrev 2010-06-08 16:21:01 följande:Det är nog många med taxöron som kan få eksam/utslag utan en schysst BH, smal som tjock. Det tror och hoppas jag inte räcker så länge det inte rör sig om extremt svåra och besvärande utslag. -
Jag har vart operad nu över två år dumpar inte på något annt om om jag vänta för länge mellan måltiderna och då äter dricker fär snabbt dumapr på vanligt vatten då vilket hänt en nästa två gånger andra gången kom jag på mig själv.frökenKAJO skrev 2010-06-08 20:16:46 följande:Några dumpingfrågor till er som varit opererade lite längre:
1. Finns det något du brukar dumpa på?
Handlar det mer om vad du äter än hur du äter?
2. Har du provat alkohol efter operationen?
Hur funkar det?
3. Händer det att du äter sötsaker?
Hur funkar det?
Har inte dryckigt alghol efteroperationen men gjorde inte inna heller finns därför ingen anledning för mig att börja med de nu.
Vist händer de att jag äter sötsaker de funkar bara bra. Önskar i bland att jag hade dumnpa på sötsaker men icke sa nicke. -
Alt beror på vilket lansting sjukhus du till hör många sjukhus tar emot så kallde egen remisser et brev man skriver själv berätta sin längd vikt hur länge man vart övervikt vilka försök man gjort för att gå ner i vikt hur de gått.Pussgurkan81 skrev 2010-06-08 22:56:19 följande:Hej.
Har läst en del i tråden, dock inte allt. Har börjat att se en op som mitt sista försök till ett bättre liv. Har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med?
Har ett BMI på 39,6, tror ni att jag kan bli beviljad en op då?
Hur gör man för att "sätta stenen i rullning"? Vem ska man kontakta? VC? Eller kan man ringa direkt nånstan?
Om man drabbats av evtuella följdsjukdommar på grund av övervikten eller andra besvär som på verkas negatift av övervikten. Breve skicas till kirugmottagen du bor . Om de inte godkänner egenremisserså ring vc beställ tid hos din läakre där för att få en remiss.
Lycka till! -
Att de uppstår koplikationer är mycket oavnligt lika stor risk som om man operas galla sen ljust de som skrivs i tidingar tas upp i medija är extrem fall.GreetaGarbo skrev 2010-06-09 11:15:13 följande:Måste få utbyta lite tankar med er som tänker eller som gjort en op; funderar på en op då jag börjar inse att det kommer vara min sista utväg. Är livrädd för komplikationer dock. Det jag reflekterar över är lite hur detta med GBP hanteras i media.
Sällan finns det artiklar om människor som gjort en GBP och som är lycklig i sin operation, istället är det bara artiklar om människor som fått stora komplikationer efter sin op. (Förstår att hemska artiklar säljer bättre än lyckliga men ändå.) www.aftonbladet.se/kropphalsa/medicin/article... (Naela riskerar dö av sin fettoperation.)
Är artiklarna ett utfall av samhällets syn på att man "borde" klara sig utan en operation egentligen? Hur har ni som gjort en op blivit bemötta?
Vet egentligen inte vart jag vill komma, blir i alla fall lite less när jag hela tiden läser om komplikationerna efter op. Ska jag vara livrädd eller ska jag se det som en operation som faktiskt kan öka min livskvalitet?
Svårt att veta om de ligger andra saker bakom för de finns inte med i sådan här typer av ariklar.
Och vore dessa GBp operationer elelr andra övervikts operationer så livsfarliga som de skrivis i media om hade de upphört förlänge sedan. -
Jag operades i april 2008Fragile Angel skrev 2010-06-09 23:08:53 följande:Lite frågor
.
* När opererades du?
* Hur mycket har du gått ner i vikt?
* Vad har du för BMI?
* Hur mycket har du minskat i omfång runt magen?
* Hur ofta tränar du, och vad tränar du?
* Får du i dig alla 6-7 mål mat per dag?
* Dricker du 2 liter vatten om dagen?
* Hur många kilon har du kvar till din målvikt?
* Tappar du mycket hår?
* Ångrar du din operation?
* Hur ofta dumpar du, och på vad?
Jag har gått ner 52kg
inte riktgit koll på mitt nuvande BMI men vet at de ligger stax under 30 någostans
jag har inte aktullet hu mycket i omfåg jag ytappat runt magen finns dock ned skrivigt.
Hur ofata jag trännar variera jag försöker dock att prommnera nu och då tränna afropower kan bli allt från 0-3 gånger i veckan de vill säga att de variera mycket.
Japp ja äter 6-8 måltider om dagen inga som helst problem att få i mig de.
Ja jag dricker misnt två liter vatten om dagen gjorde jag även inan operationen.
Hurmånga kg jag har kvar till målvikte beror på om du menar nålviken jag själv satt eller om de målvikten enligt normalt BMI för min tanke har aldrig vart att komma ner i normalt BMI är dock mer än nöjd med all de kg jag tappat de viktigaste för mig är att jag minskar riskerna för hjärt & kärlsjukdommar dibetse etc Och givetvis även att jag mår bra detta som sagt oavesewtt mål vikt menjag har gått ner men jag trode och önskde och hoppasdes de vikta är fört mig att landa på en vikt som jag kan bibehå¨lla utan allt förstora ansträngningar med de menar jag inte behöva räkana kalorier eler trä'nna onormalt mycket och så.
Jag har tappat nästen av allt mitt hår men vad gör de omhundra år när allting kommer kring. Vist var de lite tuff i böjan men de vitigaste är trots alt mitt månde.
Nej ångara inte alls min operation.
Jag har dumpant en gång på vanligt karnvetten hade för bråttom i övrigt har jag aldrig någonsin dumapant sedan operationen detta oavsett vad jag ätigt eller drykigt. Nu försöker jag dck göra så bra val som möjigt men äter en tårtbit eller lite godis pizza eller vad de nu kan vara någon gång i bland. -
Sen bara för att dumpat på en sak en gång är deinte alls säker du dumapr på de en annan gång alt beror på hur snabbt du ätigt,dryckigt vad du ätigt druckigt inna under dagen samt hur stor mängd etc etcskärgårdsbo skrev 2010-06-09 23:32:13 följande:Jag tycker också att det lät helt orimligt. Förutom glassen så åt jag 6 eller 7 nötter ca 2 timmar innan jag dumpade. Kanske det var det? Konstigt! Jag trodde man skulle dumpa på något självklart - något förbjudet. Men men man lär sig väl. Det är bara 14 dagar sen min op så jag får nog pröva mig fram. Men fy vad det var obehagligt! Nu mår jag bättre tack.
-
inte riktigt alla kolhydrater är kalorikia finns bättre och sämre av kolhydtare.Mli79 skrev 2010-06-10 12:52:34 följande:Här står det om Ketos: www.giviktkoll.se/default.aspx?id=6642 och kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?Arti...
Här är om Cambridge: www.cambridgekuren.se/
Rent gerenellt handlar det inte om hur många kalorier man äter per dag, utan mer om kolhydraterna. Men kolhydrater är ju kaloririka, så det går ju lite hand i hand. -
De är normalt att man hamnat på en platå vilket du förmodligen gjort ljust nu men för eler senare lossanr de i gen.jazmine25 skrev 2010-06-10 13:34:56 följande:jag har en fråga till alla här.
Jag har sen open den 7/4-10 gått ner bara 13 kg. Jag har stått stilla dom senaste 2 veckorna. Tror ni det är normalt????
Jag börjar misströsta och tro att jag fastnat.
-
Dumping upplever man lite oilka kallsvettig yr trött illamånde kan vara någar symtomsabinaa skrev 2010-06-10 15:06:12 följande:Dumpar = kräka?
Och jag skriver om mina frågor.
Måste man gå ner i vikt inna OP?
Och hur går en utvärdering till? Vad frågar dom?
Många sjukhus kör pulverdiet visst antalveckor inna man ska operas för att fett kring levern och andra inrdeorgan ska krypa och de blir lättare för kirugen att komma åt då.
Kolal vikt ,längd ev föjldsjukdommar samt om de finns i säkten fårga hur länge man vart övervbikt om de inte uttrycklinegn står i remissen frågar vad man vet om denna operation. Så vad de gick till för mig alla fal kanske varier de något från sjukhus till sjukhsu även de ingen anning riktigt. -
Är indiuviduellt hur mycket hår man tappar eller inte de flesta tappar lite sen finsn de några som tappar masoor men är ju inte såkontsigt med tanke på att man får isig så lite näring menhåret kommer ju tillbkaka sedannär man blivigt vikt stabil & vart6 de ett tagt.Ölandstokan skrev 2010-06-10 21:32:46 följande:Tappar alla håret?
Finns det inte någon som inte drabbats av detta?
Ush, tycker det är lite skrämande, jag har redan tappat mkt nu efter min grav och om jag nu skulle få en op kan jag ju tänka mig hur jag kommer att se ut
Ska verkligen skriva upp det där B12 i flytform