Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fragile Angel skrev 2010-10-24 20:05:08 följande:
    OxyNorm heter den .
    Ja... den fick vi när vi åkte hem. Skrev jag fel?
    Eller menar du den som vi fick på sjukhuset? Det var inte samma som Oxynorm. Jag märkte typ inte av den tabletten vi fick på sjukan (som jag tror hetter Oxycontin som sagt...) och tabletten såg heller inte likadan ut som Oxynorm. Så jag tror inte det var samma.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    MrsQ skrev 2010-10-25 10:07:40 följande:
    Ja jag kan inte få i mig dessa pulver
    Jag får upp de direkt...

Tyvärr. Jag försökte i 3 dagar men fick bara i mig ca. 1 påse per dag.
    I häftet om Modifast som jag fick av Ersta när jag var på bedömning står det att om man av någon anledning inte kan äta Modifast kan man äta vanlig mat, men man måste se till att man inte äter mer än 1000 kcal om dagen.

Men jag råder dig att ringa och prata med någon av dom trevliga dietisterna först.
  • Lalalong

När jag började flyta för knappt 4 veckor sen så vägde jag 134,7 kg. När jag opades på Ersta vägde jag (här hemma) 130,3 kg (på Ersta vägde jag 131,3).

Idag väger jag 123,3.

Det är helt sjukt... 11,4 kg...

• Lalalong
    SilverEmma skrev 2010-10-25 16:32:46 följande:
    Hejar på dig!! Du är skitduktig!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}

Vad händer med din remiss? Har du ringt och kollat läget?
  • Lalalong
    SilverEmma skrev 2010-10-25 16:55:12 följande:
    Jag har inte vågat...löjligt, jag vet. Idag har det gått exakt tre månader sedan VC! 
    Inte ett dugg löjligt!!! Jag vet exakt hur det känns. Jag har ringt ett fåtal gånger till Landskrona och till Ersta när min remiss kom dit. Då har det tagit evigheter för mig att fokusera innan och bestämma mig.

Sen har jag fått ovärderlig hjälp av en i tråden när jag inte klarat det själv. Evigt tacksam.
    Så jag tycker verkligen inte det är löjligt!
  • Lalalong
    SilverEmma skrev 2010-10-25 17:03:10 följande:
    Fattar inte varför det ska vara så svårt!! "Hej jag har fått en remiss skickad till er och ville bara se hur det ligger till med väntetiden!" Gaaaah!!
    Nä jag vet.... i teorin är det lätt men i praktiken är det jättesvårt...
  • Lalalong

Det är rätt häftigt när jeans som man visserligen kunde få på sig tidigare, men sen inte röra sig i, har blivit för stora!! Går och drar i dom hela tiden. Då har jag ändå inte gått ner jätte jätte massa... Eller ja 11,5 kg är ju ganska mycket men jag har stått stilla i nästan 2 veckor och ändå sitter jeansen lösare nu än för två veckor sen så det är ju helt klart att cm försvinner ändå! Härligt :)

• Lalalong
    J L86 skrev 2010-11-02 16:39:45 följande:
    Vad kan/ska man igentligen äta under flytet efter op? Läst en del på viktop.se där finns det dom som äter fil och yoggi med smak. men min dietist sa bara narturella prudukter.... blir lite förvirrad, vissa ha tex lättglass i sina smooties
    glass kör jag iofs inte...

Men vår dietist sa att vi skulle äta det vi tyckte om under flytperioden. Vi äter ändå så lite kcal under denna perioden så det är bättre att vi äter det vi tycker om och faktiskt får i oss näringen.
    Så jag äter fruktyogi, men lättyoggi då så klart.
    Yoggi mini (eller vad den heter... den med minst fetthalt i alla fall) med passionsfrukt och jordgubb är riktigt riktigt god!!!
  • Lalalong

Idag stod vågen på 119.9 kg. Under 120! drygt 15 kg som jag sagt hejdå till och aldrig någonsin vill återse igen!

Jag och maken konstaterade att det är nog ungefär den vikten jag hade när jag träffade honom för snart 9 år sedan. Coolt

Fragile Angel: Jag tänker på dig, och förstår att du kanske har ett svårt beslut framför dig! Det kan inte vara lätt, men följer du ditt hjärta så vet du att vad du än gör så blir det rätt. Jag hoppas dock så klart att du inte är gravid! Det hade ju onekligen varit lättast för dig. Stor kram!

• Lalalong
    Nettan1982 skrev 2010-11-09 12:20:56 följande:
    Tack för fina komplimanger! Man blir peppad av att höra sånt för man blir lite trött på sig själv ibland... är så van att se på sig själv med kritiska ögon...

Jag har lagt till er som ville se! :)

Hur går det Fragile Angel? Har tänkt på dig...
    Jag vill också väldigt gärna se
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)