Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Felicia6 skrev 2010-11-14 09:55:14 följande:
Man blir nog aldrig helt förstående då det gäller att leva efter en gbp :) Tex så är man ju uppvuxen med inpräntat att leva efter tallriksmodellen, och att man ska ha massa sallad osv då man äter.. Det är NO NO då man är opad.. Sallad är prio sist nu då man är opererad tex.. Ist är proteiner det absolut viktigaste och mest du ska få i dig...Såklart är juice bättre än ingenting då det gäller mellanmål men helst ska man ju äta proteinrika mellanmål och då är juice inte det bästa valet.. Då är en macka full med makrill tex mycket bättre :)
Det ska vara matigt matigt matigt och fullt med proteiner både mellanmål och vanliga måltiderna man äter som en gbp-opad.. En frukt är egentligen lika "dåligt" som juice att äta som mellanmål då man är opad om man ska dra det till extrema jämförelser :) För en frukt fyller upp din lilla magsäck.. Men med vad egentligen?
Det där med protein har du helt rätt i förståss. Det blev vi också matade med. Protein protein protein!! Så det är en bra poäng!
Dietisten sa att man får äta frukt till mellanmål men max ett mellanmål om dagen! För det är för lite protein. Men det fanns ju ändå utrymme för ett
 Och det är det jag tänker att jag hellre smuttar på ett glas juice på kvällen än trycker i mig något där jag måste tugga återigen för femtielfte gången den dagen.
  Och det är det jag tänker att jag hellre smuttar på ett glas juice på kvällen än trycker i mig något där jag måste tugga återigen för femtielfte gången den dagen. Haha, jag låter verkligen bitter!! Det är jag inte alls
 Jag är väldigt nöjd med att jag gjort operationen, jag mår bättre än någonsin och självklart är jag medveten om att jag måste äta och få i mig allt! Och är det verkligen så att jag måste, så måste jag och då gör jag det. Men det hindrar ju inte mig för att undersöka saken i alla fall
  Jag är väldigt nöjd med att jag gjort operationen, jag mår bättre än någonsin och självklart är jag medveten om att jag måste äta och få i mig allt! Och är det verkligen så att jag måste, så måste jag och då gör jag det. Men det hindrar ju inte mig för att undersöka saken i alla fall