- 

- 

Idag har jag tagit -20 kg bilder. Har ju lång väg kvar, men kul att se att det ger resultat!! 

För fler bilder gå in på
 edeslatt.blogspot.com

Om du klarar av att se, och har intresse av att se bilder i underkläder och utan kläder (för att se häng o.s.v. kanske..) så inboxa din e-postadress till mig så bjuder jag in dig till min hemliga blogg.
 Jag måste säga att min mage hänger mindre nu än vad den gjorde innan... Men det kanske är en övergångsfas nu när det första fettet försvinner, sen när det blir mer så börjar det nog hänga igen skulle jag tro.

- 

Helt galet... 
 I onsdags var jag så glad att jag hade nått mitt mål på -20 kg innan jul. I går morse hade jag gått upp något hg, kändes inte roligt men det kändes som det var vätska. Kände mig svullen lixom. Har en sjukdom som gör att all vätska jag dricker bara rinner rakt igenom utan att tas upp och koncentreras av kroppen. Mot det tar jag mediciner som ibland kan göra att jag lägger på mig vätska (Medicinen jag tar är ett hormon som alla har naturligt i kroppen. Det utsöndras i precis lagom mängd för hur mycket man har druckit. Jag tar en fast dos av hormonet så det kan bli lite tokigt ibland) så jag släppte det ganska fort.

I går kväll vägde jag mig innan jag skulle sova och blev helt chockad när det stod 113,7!! (Vägde alltså 115 i onsdags och det var mina 20 kg bort). Tänkte att nu har vågen fått en knäpp och ställde in mig på att det skulle stå 115 igen nu på morgonen. Men icke... 113 kg visar vågen. Det var en trevlig överraskning. Men jag vet att när det hänt så här förut att jag rasat kg på bara några dagar så har jag stått still i flera veckor sen. Så jag ställer in mig på det  

(Ja jag vet att jag inte borde väga mig varje dag, men jag kan inte låta bli).

- 

Ja, det känns braMinFamiljj skrev 2010-12-17 10:31:37 följande:Vilken härlig känsla det måsta va Ja, det känns braMinFamiljj skrev 2010-12-17 10:31:37 följande:Vilken härlig känsla det måsta va

Fick du dricka vatten den dagen du skulle träffa narkossläkaren?  

Nä, jag skulle vara fastande helt från 24.00. Vet att det varit olika bud och att några fastat i onödan. I mitt fall var det bra att jag inte chansade på att inte fasta för det var viktigt fick jag veta när jag var där. Andra har ju dock fått andra besked som sagt. Tycker du ska göra som Mli79 sa, ring och fråga.
 Det var inte farligt att fasta fram till 15 tiden en dag när man gått på Modifast i två veckor. Mina hungerskänslor var helt borta då. Det var värre att inte få dricka något, helt klart.
- 

Japp, det var samma här. Jag gick ner rätt så många kg första två veckorna sen stod jag stilla i 2 veckor, sen tappade jag några kg på bara några dagar sen stod jag stilla i 3-4 veckor. Nu har jag kommit igång igen och tappat 7 kg på 3 veckor.Philippa skrev 2010-12-17 11:10:43 följande:Jag opades den 23 nov och har nu stått still i vikten i två veckor.... men jag minskar i omfånget enligt måttbandet....(2-5 cm på olika ställen på kroppen) Japp, det var samma här. Jag gick ner rätt så många kg första två veckorna sen stod jag stilla i 2 veckor, sen tappade jag några kg på bara några dagar sen stod jag stilla i 3-4 veckor. Nu har jag kommit igång igen och tappat 7 kg på 3 veckor.Philippa skrev 2010-12-17 11:10:43 följande:Jag opades den 23 nov och har nu stått still i vikten i två veckor.... men jag minskar i omfånget enligt måttbandet....(2-5 cm på olika ställen på kroppen)

Är det normalt? Fler som stannat i vikten så tidigt efter op?
- 

Lycka till!MinFamiljj skrev 2010-12-17 11:12:26 följande:Tackar.. Lycka till!MinFamiljj skrev 2010-12-17 11:12:26 följande:Tackar..

pratade just med dom. Får lov att både dricka modifast och vatten den dagen 
 På måndag flyger jag upp... och på tisdag får jag min julklapp  
- 

Hur länge efter OP väntade ni innan ni tog 1/2-1 glas vin? 
 Ska ha lite gäster på middag och vet att jag kommer bli sugen.

Har varit opad i 2 månader, har klarat av att äta allt jag testat (men har inte testat allt... Bara det mesta i matväg). Tror ni det är lugnt att ta ett glas vin eller kommer jag må jättedåligt?

- 

fruhof skrev 2010-12-17 14:05:30 följande:Lalalong: har varit opade mig första gången i början på okt och andra för komplikationer i slutet av okt och jag har testat ett glas vin förra helgen och det gick bra....men drack saakta ;)) fruhof skrev 2010-12-17 14:05:30 följande:Lalalong: har varit opade mig första gången i början på okt och andra för komplikationer i slutet av okt och jag har testat ett glas vin förra helgen och det gick bra....men drack saakta ;)) Ja det blir ju inte att svepa glaset direkt Ja det blir ju inte att svepa glaset direkt  
 Mest sugen på att smutta lite låter ju som att det kan funka fint låter ju som att det kan funka fint  

Tack!! Vad tråkigt att läsa att du hade komplikationer, hoppas du mår bra nu!
- 

Lycka till!!!MinFamiljj skrev 2010-12-21 06:34:55 följande:God morgon.. Idag e det dagen D. Jag blir op kl:10. Härligt att äntligen vara här. Lycka till!!!MinFamiljj skrev 2010-12-21 06:34:55 följande:God morgon.. Idag e det dagen D. Jag blir op kl:10. Härligt att äntligen vara här.

Det häftiga med att ha varit på samma ställe är man kan föreställa sig precis hur allt ser ut där du sitter o.s.v.  
 Har du fått dina piller ännu? I så fall blir du snart väääldigt väääldigt trött. Det blev jag i alla fall  
- 

Min familj: ah, okej... Jag var där 7 på morgonen, opades som andra person av "min" kirurg. Vid 7.30 fick jag lite piller och sen satt jag en stund. Blev väldigt väldigt trött så jag fick byta om och gå och vila på en säng så länge, kirurgen kom och ritade lite på magen osv. Jag rullades in på op-salen vid 10.30 :)