• PetraD

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-12-10 11:26:16 följande:
    Är bara rädd att de ska vara sura som vanligt :D Men det är liksom... Vanligt att man frågar om köplatsen? Alltså, det är inget konstigt? :P Lider av social fobi, så jag har många nojjor över att ringa dit - speciellt eftersom de är så otrevliga!

Vill inte innan nyår eftersom sambon jobbar och jag är föräldraledig, men annars är det fritt fram! :)

Jag väger inte all för mycket så jag ska bara flyta två veckor. Leker dock med tanken att flyta längre än så. Klarar man det tror ni, när man egentligen inte måste? Kanske misslyckas man för att det inte är ett krav att flyta då.
    de är nog väldigt vana vid den frågan tror jag
    är nog lättare att klara av det om man verkligen måste (att flyta alltså), men sen kan man nog klara det ändå. efteersom man vet att man har sin op i sikte
  • PetraD
    1975 skrev 2010-12-10 11:26:47 följande:
    Jag äter sex till sju ggr per dag, sju nu för att jag e gravid. Jag brukar äta var tredje timme och i bland lite oftare det beror på om jag börjar må illa efter ca två timmar så brukar jag äta nåt. Man måste lära sig att lyssna till sin kropp. Frukost. Hårtbröd eller mörkt mjukt med smör och 17% ost med röd paprika eller lite fil eller youghurt, och kaffe. Jag dricker till maten annars kan jag inte äta, men dricker inte mkt. Lunch nåt slags kött. Mellis tex macka eller en banan med mini keso och en näve naturella nötter. Mellis igen kam tex bli kokt korv m bröd om vi e på affären. Middag. Sen brukar jag äta igen på kvällen samma sim till middagen. Så kan min dag se ut! I går kväll så hade jag makaroner och sallad kvar från middagen, då öppnade jag en tonfiskburk och blandade ihop den med salladen och makaronerna och hällde på lite keso. Mums!!!
    tack för ditt svar
  • PetraD
    1975 skrev 2010-12-10 11:32:22 följande:
    Sen brukar jag äta ca 4-5 dl det beror på! Vissa dagar kan man äta mer och vissa dagar blir man mätt på 4 tuggor. Jag opades i sep 2009 ;)
    ok, tack igen
  • PetraD
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-10 13:46:30 följande:
    Jag får i mig högt 6 mål per dag, men oftast bara 5. Jag kan max äta1 dl mat sammanlagt, eller max 1 knäckemacka. Opererades för 9 månader sedan.

Jag dricker ngn timme efter maten, och på tok för lite per dag.
    tack för ditt svar
  • PetraD
    FruEdberg skrev 2010-12-11 07:32:23 följande:
    Så där nu är man hemma sedan igår, Opades den 9:e på Kristianstads sjukhus o open tog knappt en timme.
    Mådde illa efter op:n o det var jobbigt. Till slut gick det ju över, tack o lov.
    Men det var en kämpíg dag den dagen.
    Var dock skönt att komma hem igår. O nyss har jag ätit god lättfil o om 20 minuter ska jag dricka lite med, sen blir det nog sängen en stund igen . =)
    Hade gått ner ca 15 kg innan op, blev lite förvånad. Hade behövt gå ner 10 så det var en bra maginal.

Ha det bra alla.
    vad skönt att det gått bra
    bra med sån marginal
  • PetraD
    Philippa skrev 2010-12-11 08:55:27 följande:
    Hej, jag opades 23 november och är enormt törstig... igår drack jag ca 1,7 liter vatten... men jag tycker inte att jag pinkar så mycket som man bör vid så stor mängd vatten.... eller ska det vara så?
    vet faktiskt inte hur funkar med det, men du kanske kan jämföra lite med hur mycket det var innan
    skönt att du kan dricka så mycket, jag är jättedålig på det
  • PetraD
    autismförälder skrev 2010-12-11 12:42:37 följande:
    Hej hopp! Har inte varit här på evigheter (hette caropia förrut) har efter 1 år och 9 månader nått min målvikt, har gått ner från 127,7 till 69 kilo... Otroooligt!
    Lycka till alla! :)
    grattis till att du nått målvikten
    superbra gjort
  • PetraD
    Lalalong skrev 2010-12-11 14:32:41 följande:
    Ja då ligger vi ju väldigt lika
    Hur mycket vägde du från början?
    Försöker tänka hur lång tid det tar innan jag är på målvikt om jag skulle fortsätta i samma takt (fast det går ju säkert mycket långsammare på slutet). Om jag räknar 2 kg i veckan och mitt mål är att gå ner 70 kg så är det 35 veckor... Jag opades vecka 41, det är 11 veckor 2010 och då är det 24 veckor 2011. Så ja det blir ju också någinstans mitt i sommaren...
    Men jag tror som sagt att det går ju saktare på slutet. Det här snittet på 2 kg i veckan är ju med den första veckan när jag rasade typ 4-5 kg på en vecka eller nåt .

Jag har en blogg (edeslatt.blogspot.com). Har inte skrivit på ett tag dock. Ska ta tag i det igen! Jag har heller inte skrivit supermycket om just gbp, utan den handlar om mitt liv i stort.
    Men när jag nått -20 kg så kommer jag lägga ut jämförelsebilder. Jag kommer också att starta en lösenordsskyddad blogg (bara att kontakta mig om man vill ha lösen) men lite mer avklädda kort.
    jag tar gärna lösen, kul att läsa
  • PetraD
    Lajsa82 skrev 2010-12-13 13:46:47 följande:
    Hej hej! Idag ringde en kollega och sa att vi skulle beställa nya kläder till jobbet och vad jag skulle ha för storlek....ja det e ju inte det lättaste, vi e ganska lika i kroppsbyggnaden nu och hon hade provat en L och den satt ganska taight på henne, så tillslut beslöt vi oss för att beställa en large till mig, för visst hade man kunnat ta en Medium och väntat tills man är där, men samtidigt behöver jag nya arbetskläder, då dom andra är ganska stora, dom är i storlek xxl, har en tröja i stolek xl som börjar bli lite stor, men duger gott än så länge, det är ju inte lätt det där med storlekar, men nu måste jag inhandla en ny bh för jag får in en knytnäve i vardera kupa när jag har den på mig...synd att det skall vara så dyrt med kläder, annars hade jag handlat som bara den, men har valt att vänta, skiter i att tröjorna hänger och slänger, men byxor, speciellt jeans som jag hade innan har jag fått slänga då dom hänger ganska gött i rumpan och är skitstora i låren.... något tips på bra byxor när man minskar i vikt? ja förutom leggins?
    kul med såna skillnader i kläder, fast blir inte billigt..
    tycker är så svårt det där med vilka kläder som är bäst. använder nog mest leggings. har så mycket extraskinn på låren, så de byxor/jeans som passar på mina lår är för stora i midjan.. jobbigt
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)