Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Åh, smart att göra ny tråd!
    Som redan sagts av flera så är det ju såååå mycket smidigare att "trådägaren" faktiskt är aktiv!

Hoppas det är bra med er alla!
    Själv har jag varit lite ilsevilse över helgen men ska försöka ta igen det =)

• Frogster

Nu är det bara några få timmar kvar av v.14. Imorgon säger nuffrorna 14+0...

Har börjat känna en liten bula på magen!
    Lustigt nog så känner jag den bara på morgonen... Jag svullnar fortfarande upp rätt mycket under dagen så innan kvällen är jag så mjuk överallt att min lilla bula liksom blir helt kamoflerad! Haha

• Frogster
    Rosen skrev 2010-05-03 22:22:36 följande:
    i morgon eller övermorgon är jag i vecka 15+0 visst känns det härligt när man bytar vecka? alltså jag e snart i vecka 16 och knappt någon vet om min grav ännu. känns lite skumt faktiskt
    Ja, det känns på något vis "magiskt" att få byta vecka! {#lang_emotions_laughing}

Inte många i min närhet som känner till min lilla groda heller. Inte ens min egen mamma och det börjar faktiskt kännas rätt jobbigt.

Men det blev lite komplicerat... Lagom när jag tänkte berätta min stora nyhet så kom min bror och berättade samma nyhet!
    Med den skillnaden att han lever i ett väldigt destruktivt förhållande och under helt galna levnadsförhållanden!
    Ingen kan riktigt glädjas åt det barnet, elakt men sant... Alltså... Tror de flesta känner ungefär som jag. Vi är glada för min brors skull men inte över situationen som sådan. Den är inte hållbar och absolut inte lämplig för ett barn!

Den nyheten har liksom blivit släktens stora samtalsämne. Hela tiden ojas det om det och jag bara inte "kan" berätta om min graviditet då.

Är rätt säker på att min graviditet kommer tas emot med leenden men det känns ändå så fel. Känns som att man jämför mig och min bror och han är en av de personer jag älskar allra mest här i världen så den tanken gör väldigt ont!
    Hoppas på att "nyhetsvärdet" i min brors kommande barn ska lägga sig snart....
  • Frogster
    Fan fan fan fan FAN!!! {#lang_emotions_cry}
    Han drar.... Vet varken ut eller in just nu....
  • Frogster

Vad goa ni är allihop! {#lang_emotions_heart}
    Era ord betyder OTROLIGT mycket just nu ska ni veta!

För att göra en liten sammanfattning av mitt liv:
    Har tidigare gjort en sen abort då jag blev lämnad och inte kände mig stark nog att ta hand om liten på egen hand.
    Detta är något jag valde att berätta väldigt tidigt. Mest för att jag ville klargöra att jag numera är stark nog och således aldrig kommer göra en abort igen om det inte är ett måste av andra orsaker!

Vi bodde tillsammans en period, men valde sedan att bli särbos. Detta då jag började studera på annan ort medan han hade jobb på orten vi bodde på tillsammans. Det var enklast så helt enkelt!

I början på året tog mina p-piller slut. Och precis vid jul valde jag att betala av lite skulder men tog mig lite vatten över huvudet. Min ekonomi var totalkörd och jag hade inte råd att fixa nya piller.
    Berättade det för honom och sade att antingen kör vi med kondom, låter bli eller chansar!
    Han ville chansa...
    Några veckor senare hade jag en sticka med ett plus och jag var överlycklig!
    Har en enorm barnlängtan men läget har liksom inte varit rätt och är det egentligen inte nu heller.
    Han blev arg... Precis som att han inte fattat vad han gett sig in på. Men han accepterade läget.

Igår efter att jag läst i tråden här om alla som har och inte har berättat så kunde jag inte låta bli att fråga honom när han/vi ska berätta för världen.
    Då blev han frånvarande och svarade: Jag vet inte. Så hade han sån jäkla "tur" att det ringde på dörren så han var tvungen att lägga på.

Tänkte inte så mycket mer på det då.
    I morse skickade han ett sms där han kort bara skrev att jag får välja mellan honom och barnet.
    Har inte ens orkat svara... Känns som att jag ser hela världen ur någon annans ögon just....

• Frogster

Tack ni underbara!

Har ärligt talat inte riktigt fattat vad som faktiskt håller på och hända.
    Det enda jag känner just nu är panik!
    Inte över att bli lämnad! Utan över hur jag ska kunna ta hand om mitt barn på egen hand....

Jag bor i en pytteliten etta och min enda försörjning är lite timjobb som nätt och jämt håller mig på existensminimum.
    Kommer således att få lägsta föräldrapenning vilket efter skatt ger mindre än jag har nu!
    Vet inte vad jag ska göra...
    Bo i en liten etta med tre hundar och en bebis känns inte som någon höjdare om jag ska flytta så måste jag garanterat söka hjälp ifrån soc och det känns inte alls roligt...

• Frogster

Alltså bara för att förtydliga... Det finns inte en chans i världen att jag väljer bort mitt barn!
    Jag är redan galet förälskad i min lilla <3
    Livet utan pappan kommer att bli tufft vare sig jag har min groda eller ej just för att jag varit delvis beroende av honom ekonomiskt.
    Men har jag grodan så har jag i alla fall något som är värt mödan!

• Frogster

Men fy vilken kväll du haft Helen!
    Så lättat jag kände mig när jag hade läst ikapp så mycket att jag såg att allt är okej.
    Kan bara föreställa mig hur då måste kännt dig där ett tag....

Idag har jag lagt mycket tid åt att försöka förstå vidden av "mitt nya liv". Det är inte möjligt för stunden inser jag, det behöver sjunka in mer först.
    Har berättat för ytterligare ett par vänner samt min bror nu vilket känns jätteskönt! Behöver verkligen allt stöd jag kan få nu så jag har valt med omsorg vilka jag ska prata med...
    Mamma får vänta ytterligare lite. Hon brukar vara duktig på att ha åsikter om ALLT och just nu är jag inte stark nog för att orka ta det.
    Men känner också att det inte ligger många dagar in i framtiden för jag börjar känna mig rund! Haha

Skulle ni alla här tillsammans kunna hjälpa mig med att göra en lista på allt vad saker jag måste införskaffa?
    Har inte sett det som nå bråttom förut men nu när jag hamnar i ett helt annat läge ekonomiskt så behöver jag räkna, fundera och planera för att få någon ordentlig sinnesro...
    De flesta av er har ju trots allt barn sedan tidigare så känns som att ni har lite mer koll på alla "måste ha saker" än vad jag har =)

Nu ska jag dock släpa ut mina vovvlingar på en sista pink och sen krypa ner i sängen!
    Tenderar att alltid börja grubbla när det börjar bli sent och då brukar det oftast bli toksent innan jag väl hamnar i säng!
    Sköt om er allihop!
    Och... Trots att ni alla krasst sett bara är ett nick och nån bild i cyberrymden så ska ni veta att det stöd ni alla visat betyder MASSOR för mig!

• Frogster

Tack snälla!
    Jag har faktiskt också tänkt att jag ska håll nere på inköpen så mycket som möjligt och försöka undvika att köpa något onödigt.
    Det som gör att jag vill ha mycket färdigt innan liten kommer är att jag bor i en väldigt liten stad där det bara finns två butiker som säljer barnkläder och båda är ruskigt dyra jämfört med typ H&M och liknande kedjor!
    Jag har heller inte körkort så att ta sig fram sen kommer kräva lite mer planering. Visst kan jag säkert tigga skjuts av typ mor eller bror för att ta mig till den större staden 4 mil bort men det vågar jag inte förlita mig på heller! Min bror ska ju ha barn bara 1½ månad tidigare och min mor mår väldigt dåligt psykiskt så det kommer inte vara så bara för någon av dem.

Ska iväg och kika på en vagn sen i eftermiddag! Känns på tok för tidigt att kika på sånt egentligen men snubblade över denna: http://www.blocket.se/orebro/Brio_kombivagn__04_27221570.htm?ca=8&w=1
    Den finns bara några kilometer ifrån där jag bor och jag har varit i kontakt med säljaren som säger att enda defekten är en trög knapp på själva överdraget! Dessa knappar kan man ju ganska enkelt byta bara man är lite pillrig och jag har sån tur att jag älskar att pillra med just sådana saker!
    Den ser ju helt okej ut på bilden tycker jag och om den är så bra som det låter så har jag ju inte råd att inte köpa den känns det som! =)

Får även jättemycket hjälp med kläder och sånt! Problemet är bara att den som hjälper mig har sålt allt för riktigt små och har bara kläder kvar som passar först när liten är några månader.
    Men jag är rätt flink vid symaskinen så jag har min andra body i strl 50 på gång! Har tyg till en till i samma storlek sen, efter det blir det lite byxor och sen ska jag avancera i storlek tänkte jag =)
    Vet att jag kommer få en del kläder också så jag vill inte göra mer än nödvändigt. Tyg är rätt dyrt det med!

Jisses vilka romaner jag tenderar att skriva! Haha

• Frogster
    MissCh skrev 2010-05-06 10:45:34 följande:
    Jag tycker vagnen ser jättebra ut!Jag hade en liknande, fast Emmaljunga, förra gången, och de rejäla vagnarna är ju jättebra att gå på stan med etc, bra att lasta matkassar etc på. Nackdel att de är lite klumpiga att få in och ut ur bilen, men har du inte körkort är ju knappast det något större problem :)Själv kommer vi köra bil en del, liten bil dessutom så det blir till att hitta liten nätt vagn. Ska också kolla på blocket.Priset är ju också jättebra på "din" vagn.
    Precis sånt här jag behöver höra!
    När man inte har någon tidigare erfarenhet är det så svårt att veta vad man ska titta efter!

Men jag har fastnat för just brio då de ser så rejäla ut samtidigt som de inte alls håller samma begagnatpriser som exempelvis emmaljunga.
    I och med att jag har hund så är jag ute och rör på mig mycket och då behöver jag en rejäl vagn som enkelt klarar trotoarkanter, snösträngar och är bekväm att rulla/åka även långa stunder.

Vet inte alls om denna uppfyller mina krav men tycker den ser ut att ha det jag vill ha! Så får jag väl provköra den lite och verkligen känna på den innan jag köper =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2