Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Legat på soffan och vilat en stund. Huvudet bultar och rygger värken....

Rätt var det var började liten rumla runt som sjutton! Låg och bara njöt i en liten stund sen var jag tvungen att prova borra ner fingrarna i vadderingen och jo men visst!
    Mina fingrar möttes av små lätta buffar {#lang_emotions_heart}

Nu är jag helt lyyyrisk! Hahaha

• Frogster
    Helen C skrev 2010-05-14 14:47:06 följande:
    Många som måste boka RUL, sköter inte eran BM de så ni får hem pappar om RUL?? Så är de i Kalmar iaf, slipper man tänka på de
    Här bokar BM alla de besök som de själva rekomenderar man ska gå på. Alltså rul och alla senare "obligatoriska" undersökningar som kommer.
    KUBet jag gjorde var däremot inget som de själva rekomenderade så då fick jag boka det på egen hand =)

Förresten, när gör man nästa koll efter rul?
    Tänkte, man lär väl göra nån uppföljning och kolla hb och äggvita och sånna saker som kollades på inskrivningen...
  • Frogster

Någon som har koll på hur mycket lakrits som är för mycket att äta?
    Vet ju att det inte är så där super atta äta mycket vare sig man är gravid eller ej...
    Men hittade en bortglömd påse i skåpet för lite sen och idag bara skriiiiiiiker den på mig att jag ska äta upp den! Hahaha

• Frogster
    Marinero skrev 2010-05-14 20:00:04 följande:
    Vi har förresten nu köpt en ny bil Och sambon fick ett bud av paret som tittade på vår bil i onsdags. De la sig två tusen under vad sambon ville ha och han kommer godta budet. Han är ändå nöjd med priset och vill inte riskera att stå med två bilar Åååh va vi längtar nu. Han och pappa ska hämta bilen på måndag
    Men vad skönt! =D
    Känns som att ett Grattis sitter väl på plats!
  • Frogster
    Scarlett10 skrev 2010-05-14 18:12:12 följande:
    Lakrits är blodtryckshöjande, jag har haft mycket problem med lågt blodtryck tidigare och har varit tillsagd att äta saltlakrits i princip så mycket jag orkar, lakrits, salt i mat osv. Samma sak nu när jag är gravid.Men om man har normalt mot högt blodtryck så säger livsmedelsverket max 50g lakrits om dagen.
    Tack!
    Mig veterligen har jag inga blodtrycksproblem men äter med försiktighet.
    En släkting till mitt ex blev fruktansvärt sjuk och var nära att stryka med efter att ha ätit typ en påse lakrits så jag är lite småskrajsen! Hehe
  • Frogster
    kicki08 skrev 2010-05-15 07:36:23 följande:
    Godmorgon tjejerÄr det nån mer än jag som är väldigt konstig i magen? Jag har jättesvårt att äta ibland... det kan tvärt vända sig i magen från att ha varit jättehungrig.Oftast kan jag inte äta alls.... Igår stod jag och målle illa över lukten på grillad kyckling :-SOch jag mår ALLTID illa efter jag ätit en tallrik yoghurt på morgonen.... Känner mig trött och hängig. *suck* Är det inte meningen att man ska må bra nu? Jag mådde ju toppen dom här mitten månaderna med Theo. V 15+3 idag.
    Jag är likadan sen lite tillbaka.
    Ena stunden är jag hungrig, nästa mår jag illa. Oftast mår jag illa och känner extrem avsmak över matlukten.
    Dock mår jag inte illa på samma sätt som i början!
    Då liksom "molade" illamåendet i vågor typ. Nu kommer det som en blixt från klar himmel! Dock spyr jag inte....
    Är även konstig i magen så sett att mina "big business" inte riktigt är normal. Ena stunden är jag jättetrög och nästintill hård i magen och bara nån timme senare har det gjort en helomvändning till det motsatta!

Precis som Chanelll så tål jag inte söta lukter!
    Mitt första egentligen jättetydliga grav.tecken var att jag höll på att gå åt när jag bakade bullar inför min födelsedag!
    Fyyy vad jag led av lukten!
    Men i och med att jag ju inte har planerat min lillgroda så var det först efter plusandet som det gick upp för mig att det ju redan där var väldigt tydligt....
  • Frogster

Jag går in i v.17 imorgon och har gått upp nästan 4 kg.

Även jag har lite ångest över min vikt... Känns jättelöjligt!
    Men hade ju liksom typ 10kg för mycket redan innan och har alltid mått dåligt av min övervikt trots att den ju egentligen inte är så jättestor.
    Att se min redan fläskiga mage bli ännu mer degig och dan tar rätt hårt psykiskt =(

Men jag försöker att se det hela positivt!
    Jag gick upp det allra mesta precis i början. Då var jag konstant hungrig och åt verkligen jämt!
    Nu har det lugnat ner sig så nu äter jag normalt igen. Till och med så att jag försöker tänka mig för vad jag äter för att minimera risken för onödigt viktpåslag.
    Försöker då rakt inte gå ner i vikt! Bara tänka mig för.

• Frogster

Fy vad jag har sovit illa i natt!

Har vaknat TRE gånger, sjöblöt av svett och med bultande hjärta för att jag drömt att jag började blöda som sjutton!
    Alla tre drömmarna var väldigt lika. Varje gång visste jag att jag var tvungen att komma iväg och bli kollad för att liten skulle överleva. Men varje gång stod jag lika förvirrad och maktlös och visste inte alls vart jag skulle åka, vart jag skulle ringa....

Bara en liten stund efter att jag vaknade sista gången så gjorde lillgrodan detsamma och började stoja runt där inne!
    Okej att det alltid är underbart när liten rör sig! Men den här gången var det verkligen något extra! Så skönt att få bekräftat att det är bra med liten efter att ha haft så hemska drömmar....

Tror drömmarna bottnar i att jag satt länge igår och diskuterade mitt numera ex med en vän. Blev väldigt mycket prat om just abort då han tycks tro att det är något man gör enkelt och med det bara typ "stänger av" allting som rör barnet. Att allt bara försvinner <POFF> för att man tar bort barnet! Han förstår alls inte att man faktiskt har känslor också...

• Frogster

Även jag sover mycket på rygg faktiskt =)
    Känns lustigt för jag har aldrig ens kunnat slappna av på rygg förut!
    Somnar alltid på sidan, men vaknar nästan alltid på rygg.

Min morgonbula sjunker nästan inte undan över huvud taget längre! =D
    Den blir bara något lite mindre efter att jag gått upp, försvinner inte helt som den gjorde för en vecka sen! Haha
    Känns underbart och samtidigt läskigt att det börjar synas utanpå hur det växer....

• Frogster

Just nu känner jag mig faktiskt rätt lugn inför rul.
    Men så var det inför KUB också.... Var lugn fram till det bara var nån dag kvar! Då vart det full panik! Hahaha
    Får ju inte se liten förrän den 7:e vilket känns evigheter bort....

Har också tänkt på det där med att "alla" verkar ha rätt stor mage när de gör rul!
    Förvisso har jag ju nästan 3 veckor på mig att växa men än så länge syns nära nog ingenting här.
    Kommer fortfarande i mina jeans som har lite lägre midja. Alla byxor med högre midja är körda däremot! Dessa växte jag dock ur runt v.10-11 när jag ökade som mest i vikt så "tyvärr" beror det bara på att fläsket har ökat i omfång och inte på att lilla "grodboet" har växt sig för stort! Haha

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2