Catt skrev 2010-06-15 16:59:25 följande:
Har varit på RUL nu på eftermiddagen. Allt såg fint ut och satt där det skulle sitta. Hon sa att hon tyckte sig ha sett vad det var för kön några ggr men att hon nu när hon ville ha det garanterat för att kunna berätta för oss så höll bebisen ihop benen. Hon försökte och försökte men såg ingenting alls. Hon sa att om vi ville kunde hon berätta det hon sett under undersökningens gång. Visst det går bra svarade vi, även om det inte var något vi skulle ta fasta på så att säga. precis när hon sagt att hon tror att det är en pojke så särade han på benen. Hon frös bilden och pekade ut pung och snopp. Så nog är det en liten pojke i magen alltid =).
Både jag och sambon är jätteglada. Hade vi varit om det var en tjej med men jag tror nog att sambon i smyg är lite extra lycklig nu ;). Kul med en flicka och en pojke. Och underbart att allt såg bra ut. Envis bebis som låg helt fel först. Fick gå ut och gå, hoppa inne på toaletten och dricka 7glas vatten för att han skulle byta läge så att hon kom åt att mäta honom. Blev flyttad någon dag så nu är BF den 10/11 (om man går efter sista mens så var datumet den 14-15/11 och efter KUB 12/11). Så han blev till när vi inte hade sex ;) med andra ord är han säkert lite större än vad han "borde vara" men några dagar hit och dit kvittar ju. de kommer när de vill ändå... ;)
Härligt att allt såg fint ut och grattis till liten grabb!
Klart det blir ett litet extra plus när man får en av varje. Hoppas på att även jag får chansen att uppleva båda könen så småningom men det visar sig! =)
Min liten som också är en grabb är troligtvis också "felmätt" som din, fast åt andra hållet.
Har haft en cykel på prick 30 dagar i flera år nu men enligt BMs mätning så ska lillgrabben ha blivit till endast 4 dagar före mens vilket är 100% omöjligt!
För det första så borde han då inte ha "fastnat" plus att jag började misstänka att jag var gravid 2 dagar före BIM.
Men är inget som oroar mig det minsta då min mor bara har fått riktigt små barn! Jag vägde endast 2420g när jag föddes en dag före bf =)