Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Men usch Pennyjenny.... Det låter verkligen inte som din dag =(
    Krya på dig!

Hade svårt att somna igår kväll och började grubbla en massa....

Om nånting skulle hända mig.... Alltså jag är med i någon form av olycka som inte är livshotande med allvarlig...
    Tar läkarna någon hänsyn till barnet då vid själva akutskedet?
    Om jag är avsvimmad/okontaktbar och det fortfarande inte syns tydligt att jag är gravid.... Finns det någon risk att de faktiskt råkar skada min bebis?

Om situationen är livshotande så utgår jag ifrån att de struntar helt i barnet och bara fokuserar på mig. Även om det känns fruktansvärt så har man ju inget för att kämpa för barnet om det äventyrar mitt liv.

Om något händer mig när mitt barn är så stort att det kan förlösas men mitt liv inte går att rädda. Förlöser de mitt barn då eller låter de barnet dö med mig?

• Frogster

Jisses vad jag är nervös nu...

Varit på arbetsintervju idag! Imorgon-onsdag ska jag provjobba och om det verkar gå bra så har jag sen ett jobb på timme men som åtminstone kommer ge heltid (kanske även mer) över sommaren!

Med tanke på hur min situation ser ut så vore det verkligen guld!
    Nackdelen med jobbet och det som gör mig lite tveksam är att det är TUNGT!

Nu har jag lite ågren över hur man ska göra....
    Går in i v.18 på tisdag och den lilla lilla bulan börjar bli så smått synlig. Kommer kunna dölja det ett antal veckor till utan problem om så är!
    Men ska jag "mörka" det eller ska jag vara ärlig innan jag skriver på några anställningspapper?

De verkade i stort behov av folk vilket talar för att vara ärlig redan från start. Känns som att mina chanser att få jobbet inte nödvändigtvis är helt rökta för det.
    Känns fel att skriva på nå papper utan att berätta, men det känns heller inte lätt att äventyra det hela.

• Frogster

Halloj på er allihop!

Jisses vad det har skrivits sen jag kikade in! Ska försöka läsa ikapp det strax...
    Hoppas det är bra med er?!
    Här är det bara bra men jisses vad det tar på krafterna att ha börjat jobba så pass mycket!
    Tycker inte jag hinner annat än jobba och utföra mina vardagliga sysslor sen är dagen slut!

Har inte alls lika ont av ligamenten längre!
    Visst går jag lååååånga promenader så känner jag av dem efter ett tag men mycket mindre än förut =)

Det har även börjat bli en riktig liten bula nu!
    En som INTE försvinner när jag kliver ur sängen! Haha
    Fortfarande väldigt liten men fullt synlig =) Känns stort för lilla mig....

Två saker går jag dock och funderar på om det är normalt eller "okej"...
    Sen några dagar tillbaka har jag börjat blöda näsblod för minsta lilla! Har seriöst ALDRIG haft näsblod i hela mitt liv.... Normalt?

Har även minskat en del i vikt. Något jag behöver bry mig i?
    Hade ökat 4kg från start, men nu är min viktökning endast  2kg. Fortfarande en ökning sen jag blev gravid men en rätt stor minskning om man ser till att det gått på en vecka - 10 dagar...
    Rör mig något mer tack vare det bra vädret som varit! Men äter inte mindre mat och har vräkt i mig rätt mycket godis! Normalt sett äter jag knappt något godis alls så den totala energin på in-kontot borde ha ökat en hel del.

• Frogster
    Helen C skrev 2010-05-27 11:19:20 följande:
    Att blöda näsblod e helt normalt.... Vet jag har läst de någonstans.... Jag har heller aldrig haft näsblod, men vet när jag väntade lilleman att de droppade om mig....Vikten kan både gå upp och ner, bebisen tar ändå de den behöver, men huvudsaken är att du inte går ner hela tiden, för då ska du nog kontakta BM.... Kul att du börjat jobba och att lilla bulan stannar kvar
    Tack snälla för dina lugnande ord! =)
    Hade annars tänkt avvakta lite och se hur det fortsatte och sen eventuellt då ringa BM och höra. Men nu kan jag i alla fall avvakta i avslappnat läge =)

Ja det här med jobbet känns underbart!
    Sen grodans far valde att dra så har jag kännt mig ganska stressad över att det är så mycket man behöver få ordning på, så lite tid och knappt en enda krona över i plånboken!
    Har tidigare pluggat, och efter det bara timvikat så i över ett år har jag levt ganska exakt på existensminimum!
    Det har grävt ett djupt hål i ekonomin så det här känns verkligen fantastiskt!
  • Frogster

Halloj!

Nu var det några dagar sen igen...

Börjar med att säga: Välkomna! till de nya som kikat in! =)

Jag vet inte alls hur jag ska göra med jobbet...
    Har ju liksom nyss börjat och det är bara ett timvik. Jag är väldigt säker på att när jag bestämmer mig för att gå hem så är min anställning där slut! Tror inte jag kommer varken kunna eller vilja komma tillbaka sen.
    Vet inte hur länge det ens är lämpligt att vara kvar. Arbetet innebär rejält tunga lyft... Är det något man ska vara försiktig med sen längre fram? Eller är det bara att köra på så länge kroppen säger det är okej?

Hoppas det är bra med er allihop!
    Stort grattis till er som sett er fina lilla på rul! På måndag är det min tur och jag börjar faktiskt vara så smått nervös.....
    Lillgrodan har varit så lugn nu ett tag så jag har börjat noja mig. Säkert helt utan anledning! Men lättare sagt än gjort att sluta...
    Hade i alla fall en bra och tydlig "diskussion" nu på morgonen innan jag klev ur sängen! Första gången på säkert en vecka som det varit så tydligt. Kändes underbart och aningens lugnande =)

• Frogster
    Rosen skrev 2010-06-02 12:35:49 följande:
    även om det är rejält tunga lyft så tror jag du kan köra på till kroppen säger ifrån. du känner ju själv hur mycket du kan o orkar.
    jag har mycket tunga lyft o gående hela tiden i mitt arbete o eftersom jag inte är berättigad till någon sjukpenning så får jag vackert kämpa på tills jag ska föda, känns som jag inte har nåt annat val o det känns jättesurt tänk om jag inte orkar de 3 sista månaderna, vad ska jag göra då?
    jaja den tiden den sorgen hehe
    Åh fy vilken jobbig situation! Tycker det är jättestressigt att tänka på allt sånt... Det är ju liksom inget man kan påverka!

Jag känner mig lite osäker på det hela. Tänkte ta upp det med BM sen när jag ändå ska dit =)
    Mina lyft ligger på runt 80kg och är helt utan hjälpmedel så det är rejält tungt!

Men jag har fixat mig en back up genom att söka lite distanskurser till hösten. Hoppas lillgrodis är lugn och snäll när han/hon ploppat ut så man kan göra färdigt kurserna! Men det får bli som det blir! =)
  • Frogster

Hallojs på er allihop!
    Nu var det ett tag sen igen... Mycket att stå i nu så hinner inte alls in så mycket som jag skulle vilja!
    Hoppas det är bra med er allihop!
    Med mig är det finemang bortsett från att jag återigen har djävulskt ont i ligamenten.... Men förhoppningsvis är det övergående även denna gång...

Även jag har varit på rul idag!
    I min mage sprattlar det världens finaste lilla grabb som har preliminärbokat sin födelsedag till 9/11!
    Blev alltså flyttad hela 8 dagar,  vilket var något mer än jag trodde.... Men det kvittar för nu vet jag i alla fall att liten mår bra!
    Firade med att köpa en jättefin grön/gul/turkos/vit-randig body med matchande gröna byxor...

Såg att flera har rul på gång i dagarna, samt att några klarat av sina...
    Stort grattis till er som fått se ert undervärk!
    Lycka till, till er som fortfarande har det framför er! 

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite! =)

• Frogster

Jag har gått upp 3 eller 4 kg sen inskrivningen...
    Minns inte om vågen sade 64,5 eller 65,5 då.... Nu säger den i alla fall 68,6 =)

Är faktiskt nöjd med det!
    Gick upp ALLT före v.12-13 då jag var konstant hungrig i början!

Lär ju således ha gått ner lite av den vikten för liten tar ju faktiskt upp lite vikt nu....

• Frogster

När jag gjorde kub-ul fick jag betala 20:-/st för bilderna.
    Var inte beredd på att det skulle kosta så jag hade nära nog inga pengar på mig. Fick välja ut den bild som kändes bäst och nöja mig med den.

Nu när jag gjorde rul var jag förberedd och hade feta plånboken med mig!
    BM skrev ut 4 bilder och ville ha 40:-/ för allihop...

Ville ju inte direkt gnälla men fattade nada! Gjorde liksom ultraljudet på samma ställe, bara en annan barnmorska...

• Frogster

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2