BF November,2010 DEL 2
Var till bvc i torsdags och då stannade vågen på 3700g och 52cm lång, huvudomfång på 35, nästan 36

Visst är det inte mycket för en 7 veckorsbebis men han känns ändå nästan enorm mot när han föddes! Haha

Stort grattis annaida!! 
Håller tummarna för dig Taniko!
Insåg just att jag visst saknar rätt många av er på facebook!
Den som vill lägg till saralund28@hotmail.com
Skriv gärna vem du är på forumet så jag slipper klia mig i huvudet 

Hur byter jag profilbild här på fl? 
Tänkte jag kunde underlätta för alla er jag har på fb genom att ha samma där och här...

Men fy Williams mamma! =(
Hoppas eländet ger med sig fort nu när du fått medicin!
Låter verkligen inte som någon höjdare med svamp....
Om man skulle få barn den 14 dec, tror ni avslaget har lagt sig till julafton då, så att det är mer som vanlig mens och inte så att man behöver duscha under dagen?
Ååååh vad jag blev glad när jag såg att så många av er kommenterat min sur-gubbe på fejan! 
Verkligen haft en pissig dag idag och orsakerna på fb är egentligen bara grädden på moset.
Har ju tidigare nämnt att det är en hel del strul i mn brors familj.
Pratade med hans tant förut idag för de var iväg och vägde Jennie (2 månader) igår och nyfiken är man ju till max!
På tre veckor har hon gått upp 40g!
Frågade om hon fick i sig ordentligt när hon åt och så och fick svaret: Njae, det har ju varit så mycket runt omkring!
Blev chockad över svaret och försökte febrilt få en förklaring till vad som menades för det bara mååååste ju vara så att jag hörde fel/fattade fel!
Men hon pratade bara runt det hela och gav mig inga svar.
Frågade hur många gånger per dygn hon äter... 3, ibland 4! Jag bara satt och gapade för mig själv!
Försökte få henne att förstå att hon ju så klart måste mata betydligt oftare än så även om ungen inte säger till liksom. Men nä, det var ju skönt att få så mycket egen tid!
Till på det så har de idag haft besök av socialen.
Min bror har ju länge försökt få till någon förändring hos denna tant (vi andra med för den delen) men hon lyssnar inte för fem öre!
För lite sen bad han vår pappa att ringa in till soc och göra en anmälan på dem för han såg liksom ingen annan väg till att få henne förstå att saker och ting faktiskt är på allvar!
Tyvärr är min bror lite av en toffel. Han borde ha tagit med sig äldre grabben därifrån för länge sen så att Jennie aldrig ens hade behövt bli till! Må låta elakt kanske... Älskar verkligen mina brorsbarn, och så klart även min bror och det gör såååå ont att stå och se på hur han febrilt försöker få till en dräglig vardag för sig och sina barn =(
Är glad att han i alla fall vågat ta ett sådant här steg för det visar i alla fall att han verkligen menar allvar! Efter flera år utan förändring så har man ju ibland tvivlat även på honom då han ju envist håller sig kvar i det. Men nu sade han det att vore det inte för att Jennie blev till (mot hans vilja) så hade han dragit vid det här laget men nu är han liksom "fast" till den dagen han kan få med sig även henne därifrån.
Jag hoppas verkligen att han har styrkan och modet till det. Hela familjen försöker att finnas där och hjälpa och stötta men det är sååå svårt.....
GRATTIS Love3!!! 

Tack för era stöttande ord kring allt elände!
Behöver verkligen få höra det nu... Så fruktansvärt jobbigt att känna denna maktlöshet!
Men jag är ändå väldigt lättad över min brors beslut att dra in socialen. Det känns förvisso jobbigt också för min bror är så ofantligt rädd och orolig att inte heller det ska få "tanten" att vakna upp och att det på något vis ska äventyra även hans framtid ihop med barnen.
Det är verkligen fruktansvärt alltihop =(
Ni vet städprogrammet som gick (går?) på 4an.... De flesta hemmen där är i fint skick jämfört med min brors bostad!
Vi har hjälpt honom flera gånger att tokröja och få ordning i lägenheten men det går inte om många veckor innan allt är tillbaks till noll igen.
Han mår skitdåligt över det hela och orkar inte få rätsida på allt på egen hand när tanten och de två stora ungarna härjar omkring som orkaner och bara kastar prylar omkring sig! Tanten har på det någon form av köpberoende och drar på sig än mer skulder för att få "försköna" hemmet med ännu mer skräp ur home shopping katalogen. Onödiga prylar som de aldrig någonsin använder för så snart det är innanför dörren så är det försvunnet i röran!
Jag får det nästan att låta som att min bror är en ängel medan hon är djävulen själv men det är inte riktigt sant.
När de träffades för en herrans massa år sedan så var min bror precis likadan! De härjade som sjutton, söp som svin och drog på sig en massa onödiga skulder för småsaker.
Skillnaden dem i mellan är att när min bror blev pappa för 3 år sedan så vaknade han upp och började se vad sjutton de faktiskt höll på med!
Sen dess har han kämpat som ett djur för att komma någon vart med eländet men tyvärr kämpar han i stark motvind vilket gör att han inte orkar hela vägen fram.