Läser här varje dag men skriver kanske inte så ofta...
Är inne i vecka 19 nu
Tror att det är sparkar jag känner, måste vara det, känns ibland på dagtid när jag sitter vid datorn fast mest på kvällarna i soffan eller i sängen. Är som nåt pickande/nervryckning innifrån, ofta långt ner i magen men även kan nervryckningen kännas lite högre upp, det är både på sidorna och mitten av magen. Visst borde väl det vara bebisen som rör sig!!??
Ang. förlossningen... vi har 9 mil dit, en lååång bit när man har ont o värkar.
Fösta förlossningen var en "normalförl." för att vara första barnet sa dem, värkarna började på morgonen vid 06-tiden, kom in till förl. vid 13-14-tiden, fick senare EDA som stoppade upp värkarbetet lite men kl. 23.59 var hon iaf ute, PÅ BF-dagen!! hihi med en minuts marginal, jag fick krysta på massor där på slutet!! hehe
andra förl. var helt annorlunda, allt gick supersnabbt!!! hade inga förvärkar alls, ingen aning om nåt.... vid 18.00 gick vattnet, jag tog en korv till (för vi hade precis grillat och vi satt och åt kvällsmat) 18.15 när jag reste mig igen kom meeer vatten, ringde förl. och då började värkarna med 3 minuters mellanrum direkt! sambon var tvungen att rusa ut och ta hand om kossorna som hade rymt , innan vi kunde åka. Fick snabbt ringa barnvakt, hittade tillslut en som kunde, åkte hemifrån 19.20 och kom in lagom till hon var ute, jag kände bebisen mellan benen där i bilen! :-O efter 7 minuter på förlossningen var hon ute!
Så jag undrar när vi ska åka in denna ggn.............?
Rul närmar sig för mig, dryga veckan kvar nu!!!