Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Hej!

Jag har läst här i er tråd länge men inte velat skriva men nu måste jag nog hänga på er!

Jag är mamma till 2 flickor födda 05 och 08 och väntar nu bebis nr 3 i november.

Har varit på 2 VUL och ett UL i vecka 13+ och nu väntar jag på RUL den 21 juni, är då i vecka 20, läääängtar!!!

Har en fin bebismage nu men känner inga rörelser.... vilket oroar såklart, man tycker ju att man borde känna tidigare med nr 3, jag är i vecka 17+1 idag.
    Kände massa nervryck + nåt inne i magen för 2 veckor sedan men sen inget mer, det var bara en dag, sen nu försöker jag känna efter varje dag och kanske kanske är det bebis som sparkar till nångång ibland men jag är absolut inte säkert på att det är den!! kan lika gärna vara tarmar eller inbillning.....

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11 2010 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Jag är i vecka 18 och har gått upp 7 kg! vilket jag tycker är fö mkt.
    Väger nu 59,5 kg.

Gick upp 22 kg med nr 1 och 14 kg med tvåan. Hoppas på max 14 med nr 3, det verkar ju inte så lovande nu men jag äter inga onyttigheter och ändå går jag upp!! tränar o promenerar iofs inget.... men jag är så trött o energilös hela tiden...

Har fått två normalviktiga barn, första kom på BF och vägde 3350g och tvåan kom på BF+3 och vägde 3050g.

Med nr ett hade jag jätteproblem med att gå ner tog 1,5 år och många mil på motionscykeln!!! + gi-diet. efter tvåa blev jag sjuk, ibs, och gick ner en massa så nu när jag blev gravid igen i våras låg jag på 9 kg under min "normalvikt" men jag trivsdes kanonbra som smal!! så jag ska ner till 52 kg igen sen efter min lilla bebis kommit!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-06-04 10:45:23 följande:
    Va länge sen jag vägde 52 kg, va nog 21 när jag vägde så.. E glad om man kommer ner till 60 kg sen, men har en del överbliven hud oxå efter andra barnet, så blir operation för mig sen när jag ammat klart och de...Alla går upp olika mkt och alla går ner olika mkt, en del får ju kämpa och en del behöver inte göra någonting alls..... Men man bär på ett barn som tar mkt, därmed blir de man kanske äter mkt eller så
    Hur gammal är du?
    Jag blir 32 i höst...

Jag kan inte äta en massa "skit-mat" pga mina problem med magen, det är tråkigt eftersom jag alltid varit en chipsmänniska, men bra för man håller vikten. men ibland unnar jag mig, chips, pizza, annan fet mat och ibland tål jag det och jag mår bra men ibland blir allt bara bläää...

På BF med första barnet vägde jag 87 kg!!! lite skillnad mot nu i våras, 52 kg HIHI
  • Bebis050810

Har ni gjort cub-test?

Inte jag....
    hade fundering men hoppa det, det finns inte i kalmar lansting och sen vet jag inte om jag skulle klara att ta bort ett barn iaf om det skulle visa sig att det hade DS. och för att få veta till 100% så måste man ju göra fostervattenprov och det är ju missfallsrisk med det ville jag inte göra iaf, så då kändes cub onödigt. ja så tänker jag... och hoppas på att det va ett klokt val... det var man ju aldrig.... sånt e livet ;)

• Bebis050810

Jag tycker att man får göra precis som man vill! det är upp till varje familj att bestämma.
    Själv vill jag inte veta könet, vill ha den lilla överraskningen till förlossningen! har 2 flickor sen innan så det hade ju varit praktiskt att veta, men nej. Kanske för att man skulle få köpa en ny vagn, med speciella flickfärger eller pojkfärgen, nu har vi en grå som passar för båda.
    men skulle jag få bestämma så hade det blivit en chockrosa alt. en skrikblå eller skrikgrön HIHI

Rul är 21 juni......

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-06-07 20:36:44 följande:
    Hej tjejer....
    Varit på RUL idag och blev flyttad 3 dagar framåt så BF 6:e Nov och med 95% så väntar vi en FLICKA E så glad.....
    Allting såg så himla bra ut och han förklarade så himla bra allting.....
    Hon låg på knäna och i slutet visade hon hela rumpan och därmed såg man vilket kön de va, så coolt....
    E så glad så de sprattlar i hela kroppen....
    Mysigt med rul!!
    ja för er alla som gjort nu i dagarna

Kanske vi hamnar på BB ihopa jag har BF 10 november och kommer ju oxå föda i Kalmar. Ska på rul den 21/6, var på ul i vecka 13+ och då såg allt prima ut sa han där så då skulle vi vänta några veckor med rul sa han eftersom allt såg så bra ut, därav kommer jag göra rul i vecka 19+5.
  • Bebis050810

Ni som väntar 3 barn, hur löser ni bilen och alla bilbarnstolar?
    Vad har ni för bil?

mina barn är 2 och 5 år, så en framåtåkande och en bakåt, vi har kombi och tänkte ha de två "stora" barnen bak och bebis framme, och då koppla ur airbagen. sen få  nån av oss vuxna sitta bak när vi alla 5 ska åka i bilen.

Vill helst ha en SUV, typ en Volvo XC90, men det har vi inte råd med..... säger sambon

• Bebis050810
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    Vilket kul datum
  • Bebis050810

Läser här varje dag men skriver kanske inte så ofta...

Är inne i vecka 19 nu
    Tror att det är sparkar jag känner, måste vara det, känns ibland på dagtid när jag sitter vid datorn fast mest på kvällarna i soffan eller i sängen. Är som nåt pickande/nervryckning innifrån, ofta långt ner i magen men även kan nervryckningen kännas lite högre upp, det är både på sidorna och mitten av magen. Visst borde väl det vara bebisen som rör sig!!??

Ang. förlossningen... vi har 9 mil dit, en lååång bit när man har ont o värkar.
    Fösta förlossningen var en "normalförl." för att vara första barnet sa dem, värkarna började på morgonen vid 06-tiden, kom in till förl. vid 13-14-tiden, fick senare EDA som stoppade upp värkarbetet lite men kl. 23.59 var hon iaf ute, PÅ BF-dagen!! hihi med en minuts marginal, jag fick krysta på massor där på slutet!! hehe

andra förl. var helt annorlunda, allt gick supersnabbt!!! hade inga förvärkar alls, ingen aning om nåt.... vid 18.00 gick vattnet, jag tog en korv till (för vi hade precis grillat och vi satt och åt kvällsmat) 18.15 när jag reste mig igen kom meeer vatten, ringde förl. och då började värkarna  med 3 minuters mellanrum direkt! sambon var tvungen att rusa ut och ta hand om kossorna som hade rymt , innan vi kunde åka. Fick snabbt ringa barnvakt, hittade tillslut en som kunde, åkte hemifrån 19.20 och kom in lagom till hon var ute, jag kände bebisen mellan benen där i bilen! :-O efter 7 minuter på förlossningen var hon ute!
    Så jag undrar när vi ska åka in denna ggn.............?

Rul närmar sig för mig, dryga veckan kvar nu!!! Skrattande

• Bebis050810
    Bisquit skrev 2010-06-11 11:39:45 följande:
    Pennyjenny:  Usch kan inte vara roligt. Du får väl passa på att lära dig nåt nytt språk eller nåt. Lyssna på en ljudcd och titta på massor massor av film.

bebis 050810 Typiskt kossorna att rymma mitt i allt. Inget drömsenario precis..
    Skönt att det gick bra ialalfall.
    Ja alltid när man ska iväg så händer det nåt i lagårn, det slår aldrig fel!
    sen tänkte jag att eftersom min första förl. tog lång tid så tänkte jag att "äsch det kan väl inte vara så bråttom, tar väl iaf 5 timmar denna ggn" men tji fick jag!
    Så nästa gång ska jag vara lite mer aktsam, lyssna på kroppens signaler och åka in direkt för att vara på den säkra sidan!
    att sitta i bilen med ett huvud på väg ut mellan benen är ingen dröm precis Tungan ute
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2