BF November,2010 DEL 2
Glad o trevlig midsommar till er alla!!!
Hoppas på massa SOL hela dagen, helgen lång!

Här blir det tårta och dans kring stången!
Ska göra kransar nu o sen klä oss o käka frulle....
Glad o trevlig midsommar till er alla!!!
Hoppas på massa SOL hela dagen, helgen lång!

Här blir det tårta och dans kring stången!
Ska göra kransar nu o sen klä oss o käka frulle....
Hade en jättemysig dag igår!! kanonväder i stort sätt hela dagen, inget regn på midsommarafton, sist det hände var 2005!
Vi mumsade jordgubbstårta, dansade kring stången, åt god mat och gott fika :)
På kvällen åkte vi till en stor camping, och tittade på Mojje som uppträdde där.
Jätte trevligt alltihopa!
Idag är det oxå strålande SOL! ska bege oss till en annan stång idag och dansa kring den kl. 11. tradition :)
sen kommer några vänner på em och kollar in vårt nya och renoverade hus.
Ja mkt dåligt, svinigt gjort av din karl!! jag skulle oxå bli skitsur och arg som fan! Så gör man inte! men karlar.... ja de GÖR så! har ofta ingen hjärna och tänker inte alls. Min gubbe drog till ett uteställe i lördags, efter att vi grillat med några vänner, sen kom ett annat par och han och min sambo drack en hel flaska sprit ihopa + öl och när klockan var halv ett så ville de åka till krogen, han frågade om det va ok, ja vad ska jag säga.... ja åk du sa jag bara. sen kom han hem vid 02, glömt ta med sig nycklarna så han ringde på och väckte upp mig! sen kunde inte jag somna förrän 02.45, sen vakna jag tidigt för det e ju så ljust o varmt på morgonen i sovrummet, blev inte mer än max 5 timmars sömn igår. och sambon va stupfull när han kom hem!! jag säger bara karlar....... nästa sommar ska JAG ut o svira med mina väninnor iaf
Idag har jag solat hela em, sååå himla skönt!! gick en 30 min promenad på fm och ska gå ikväll oxå, efter middan, vi ska grilla, har fått dille på det sen vi köpte gasolgrillen, grillar jämt! hihi sen blir det städning om jag orkar innan Lotta på Liseberg börjar! måste gå 1-2 ggr varje dag nu, vill hålla vikten under kontroll, fick fasen upp 2,5 kg under midsommarhelgen! men jag var så smal innan grav. 52 kg till 163 cm är väl därför jag går upp mer nu kan jag tro.... med då två andra barnen har startvikten legat på 64 kg och då gick jag inte upp lika mkt i början. men med första så slutade jag iaf på + 22 kg!! pga massa chips o skitmat, förra ggn gick jag upp ok, 14 kg.
Trulsa: ingen koll på den vagnen tyvärr
Helen: vet du hur det är med lilla PennyJenny?
Idag går jag in i vecka 21
Längtar redan som bara den efter liten i magen
Nu ska jag ta barnen och gå ut på en promenad i solen, sen blir det till att sola hela långa dagen!!
ang. hur vi sover och läggning, som skrivits om i tråden..
Stora som är 4 1/2 år har aldrig sovit själv i eget rum men undantag för ca 1-2 mån period när hon var runt 7-8 månader.... kommer knappt ihåg det.
hon har aldrig somnat själv heller.
När hon var bebis ammade jag henne till sömns nere i tv-fotöljen sen gick jag upp och lade henne när hon väl sov. sen började hon med välling och då fick hon den i soffan och så somnade hon där och vi bar upp henne när vi la oss/när hon somnat. sen har det bara fortsatt så att hon somnat i soffan och sen har vi burit upp henne. Det var ju så mysigt när hon var liten att amma henne till sömns och sitta med henne i knät men nu är det inte lika roligt längre, hon kan ju inte somna själv i sin säng i sitt rum.
Lilla som är 2 år har sovit mkt bättre och när hon var runt året så la vi bara henne i hennes säng och så somnade hon, ibland på 5 minuter, ibland på 30, ibland var hon tyst, ibland grät hon ett tag... men det funkade jättesmidigt! fram till vi flyttade i februari, då vägrade hon sova och somna själv. hon bara skrek och skrek!!
så nu ligger vi alla 4 i samma rum, deras sängar står på deras rum och i vårt rum finns en madrass på var sida om vår säng. där somnar de och sover bra hela natten! det som är bra med det är att de sover HELA natten, men det är ju inte det optimala! men vill ju ha lugn och ro och vuxenrum. dessutom somnar den inte förren runt 23-tiden nu!! inte kul! ingen egentid på kvällen men å andra sidan sover de till 9, så jag får ju alltid sova fram.
Sen när bebisen kommer funkar det ju inte att sova 5 stycken i samma rum, då kommer vi ju bara väcka varandra.
Så i augusti ska lilla oxå få en växasäng precis som storasyster, så ska de få sova i samma rum, den måste bara fungera!! annars vet jag inte vad jag gör......
Ja hoppas nu att det kommer gå bra för PennyJenny o hennes lilla bebis!! vilken mardröm!
Stackars er som har ont och krämpor av olika slag
har aldrig haft foglossning och detta är min tredje graviditet, hur känns det egentligen? och vad beror det på?
Jag har solat hela em och barnen har lekt och badat i lilla poolen och hoppat på studsmattan
nu ska vi ut och cykla en runda efter maten innan det är dax för en låång kall dusch!
Varför skulle jag vänta, pratade ju om det för 2 veckor sedan. Trodde i min dumhet att så länge vågen stog still så var det ingen fara, i förrgår började översta ringen ge röda märken som gör ont. Och när jag försökte ta av dem var det kört. F*n. Hoppas verkligen att det går att sätta ihop dem sen igen.Jag tog ut 3,5 dagar/vecka med förra barnet under hela första året, sen 5 dagar/vecka efter 1-årsdagen för att behålla SGI:n, tog ca 2 SGI-dagar och 2 LN-dagar/vecka då. sen hade jag vårdnadsbidraget från kommunen i 9 månader för att spara föräldradagar! det är iofs bara 3000 kr i månaden man får så vi har knappt klarat ekonomin, men värt att få vara hemma med liten så länge som möjligt. Nu i sommar tar jag föräldrapenning, 5 dagar i veckan tom augusti då hon börjar dagis. sen har jag ca 80 dagar kvar på henne, storasysters dagar är slut.
Liten bli 27 mån i aug så då tycker jag att det e lagom att hon börjar dagis, hon behöver det då.
Jag ska skriva in mig på AF om jag inte lyckas hitta nåt jobb fram till BF, så får jag väl stämpla några månader tills bebis kommer.
sen har jag tänk vara hemma till minst augusti 2012. hoppas på längre! kanske tom jan 2013, men allt beror ju såklart på jobb, OM det dyker upp och vad bebis har för behov.
Jag har peppar peppar aldrig behövt ta av ringen. skönt! även att jag första grav. gick upp 22 kg och var jättesvullen i benen, så klarade jag mig. gick dessutom stor under sommaren eftersom hon e född i okt.
Får se hur det blir denna ggn, men jag tror inte det är nån fara, ringen e lite stor sen innan.
Hörde idag på nyheterna att dem ska höja vårdnadsbidraget till 6000 spänn och att det ska bli statligt, så det hoppas jag såklart på!!! kanon ju! då kan man vara hemma längre och spara föräldradagarna och vara hemma fler somrar oxå!
6000 i mån + barnb. på typ 3300 är ju inte helt dåligt faktiskt.
eller vad e det man får i barnbidrag för 3 barn?