Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-07-19 06:41:30 följande:

Det där fenomenet funderar jag med på. Jag har knappat klarat av att äta på 25 veckor nu och ändå har jag gått upp 6 kg :-\ vad är det som väger?!

Fina magbilder !!

Jag vill oxå fixa min mage när jag är klar. Födande av 3 barn sätter sina spår vare sig man vill eller inte. Och det går inte och fixa helt och hållet med träning även om det funkar en bit.
    Problemet bara att det kostar så jäkla mycket.... :-\ Har du kollat upp något redan Helen C?

Ja visst är det märkligt!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-07-19 11:00:23 följande:
    Fy för dessa skitnätter. Inatt somnade jag inte förens strax innan 4.
    Varmt,. myrkrypningar, snarkande sambo och en tonåring som sitter vid datorn halva natten (väldigt lyhört hus). Hoppas jag får sova bättre natten som kommer då jag ska köra långt imorgon...o att jag får sova bra hemma hos mamma o pappa.
    stackare!! jag får panik om jag inte kan somna, då kommer bara en massa orostankar och man känner sig så liten när man inte kan somna, och så tänker jag "det e bara jag som e vaken i heeela världen!" som tur är kan jag för det mesta sova.
    men jag vaknar några ggr varje natt.

Nu har vi vart o handlat det där som behövs inför veckan såsom mjölk, fil, bröd o pålägg. nu e det 12-fika och sen ska jag o barnen gå ner till stranden
  • Bebis050810

Här e en bild framifrån i vecka 23. hemkommen från stranden...

• Bebis050810

Nä jag solar inte heller baksidan, men igår när jag va på stranden grävde jag ett hål i sanden och la magen där i och sen solade jag ryggen lite

Här är det molnigt idag ska ut på en promenix nu!

• Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-07-20 12:57:43 följande:
    Nu ska jag väcka sonen från hans middagslur så ska vi träffa upp min mamma och gå runt och kolla på lite underkläder till bröllopet. Är ju mindre än 3 veckor kvar tills jag gifter mig nu, helt sjukt faktiskt.
    Spännande!! hur blir bröllopet... stort eller litet? kyrkligt eller inte?
    Du kanske har berättat innan med det har jag glömt Drömmer
    NoahLeah skrev 2010-07-20 12:26:10 följande:
    Här är vi precis hemkomna från vårdcentralen, valde att gå dit fast att febern hade gått ner en del o tur var väl det.
    Sonen har lunginflammation så det blir antibiotika i 7 dagar, tycker så synd om honom.
    Fast vi åker till Linköping idag ändå, det var ok för läkaren också så länge han inte sitter i drag i bilen.
    Fy vad otäckt, lunginflammation! tur att du åkte in!! Hoppas han krya på sig snart!
    Marinero skrev 2010-07-20 11:02:05 följande:
    Smart o gräva hål i sanden Jag kan inte ligga på mage alls längre när jag sover. Känns som man har en hård kudde under annars.

Jag har börjat få såna vadkramper på nätterna! Ngn mer som lider av det? Jag fick det med Olivia med.
    Ja, jag har kramp i benen iblnad på nätterna, ibland gör det jävulskt ont!! har haft det med de andra två oxå och jag vet att det blir värre längre fram i graviditeten, det är hemskt!
  • Bebis050810

Grape tonic sägs hjälpa mot kramp, jag brukar själv dricka det när jag har perioder med mkt kramp. det är ett ämne i den läsken som hjälper mot kramp. Ketin tror jag det heter..... testa! drick en/en halv flaska på kvällen.
    Även banan sägs hjälpa.

Ja sex vill min sambo ha jämt med!! jag är väl inte såå sugen, men när vi väl börjar så är det ju såklart jätteskönt! han tar oxå mkt på mig och får oxå stånd direkt, vilka karlar vi har Helen
    Jag får sammandragningar vid orgasm som sitter i flera minuter! magen e hård som sten och står rakt ut. lite obehagligt tycker jag att det är.

Drömmar är mkt vanligt, mardrömmar o massa konstigheter, det har jag haft mina tidigare graviditeter, är väl så mkt tankar som snurra i huvet, i det undermedvetna..... och då kommer det fram i form av drömmar.

Jag sover hyffs på nätterna, visst vaknar jag många ggr, ibland orolig i kroppen, ibland av kramp, kissebehov, av att barnen gråter, varmt i rummet, bebis sparkar o bökar massor, obekväm ställning av att magen är i vägen. ja jag kanske inte sover så bra trots allt.... Obestämd

Min bebis känner jag av då och då under dagen och på kvällen, natten är den mkt aktiv!! hela magen hoppar o studsar när jag sitter eller ligger o kollar på tv:n på kvällen, känns som den tränar boxning där inne! mys, för då vet man ju att den lever iaf!

Igår mådde jag jättekasst!! magen var ur form, hade ont i ryggen, jättetrött o seg, halsen värkte men idag känner jag mig mkt bättre. Ska ta en promenad efter 12-fikat, skönt!

väntar nu på att sambon ska komma hem och passa barnen så jag kan köra till affären, handla lite och ta ut panodil-suppar, min lilla flicka har feber fick det igår, ligger på 38,5-39 grader, inte kul i denna värmen. men hon e jättepigg annars! ögonen rinner, hostar och förkyld har hon varit i säkert 3 veckor nu, och igår kom feber. Borde man åka till VC för det?? nä va.... eller?

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-07-21 14:07:36 följande:
    Två och en halv timme till uppkörningen. Jag kan knappt äta idag... Har fått ta dubbel dos omeprazol för att få ner magsyran lite... :-/

Är på stan med mina fyra små. Har hittat nya mammabyxor, en lång mammatröja och fyra små bodysar på polarn o pyret för mindre än vad ett par byxor kostar där normalt skitbra ju!
    Håller tummarna för att du klarar uppkörningen!!
    Paris2006 skrev 2010-07-21 13:48:40 följande:
    Hejsan! Hoppas jag får hoppa på med er i denna tråd när jag nu hittat er? Själv heter jag Linda, är 30 år, och har bf 10.11 med mitt andra barn. Har en dotter från tidigare som är född i april 07.
    Välkommen till oss!
    Ja är 31 år, väntar barn nr 3. har två döttrar, födda 05 och 08.
    vet inte vad det blir denna ggn, får bli en överraskning i nov!

Ja har ätit Niferex från vecka 13 och kanske 5-6 veckor framåt men jag blir jättelös i magen av dem, tål dem inte alls! sen testade jag några andra, minns inte namn nu och orkar inte gå till badrummet..... men de tålde jag inte heller. Hade järnvärde 104 i vecka 13 och nu när jag slutade med dessa hade jag 127, så läkaren tyckte att jag kunde göra ett uppehåll, nu har jag varit utan i 2 veckor och jag är nog lite tröttare nu igen, så får se vad värdet är på MVC den 3 aug. Kanske får dricka blutsaft sen då....
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-07-22 07:52:24 följande:
    Jag har körkort nu. Trodde det inte själv och gick in för att jag skulle kugga igen. Idag blir det premiärtur på egen hand. Ska åka och handla med barnen.
    Grattis till körkortet!  {#emotions_dlg.flower}

Chanell- tragiskt med en sån ung person som går bort. Cancer är en jävulsk sjukdom som man inte kan skydda sig mot hur man än gör!
    Jag fick uppleva den på nära håll för ett år sedan när min älskade pappa gick bort, endast 60 år gammal. Han levde bara 4 veckor efter att han fick sin cancerdiagnos, allt gick alldeles för snabbt och man fattade ingenting!! jag fattar fortf. inget!
    Känns så tråkigt att han inte kommer få uppleva sitt tredje barnbarn och att han inte får vara med mina under barns uppväxtår, han var sååå glad för dem!! en toppenmorfar!

Idag har jag ont i ryggen! blääää känner mig inte alls i form, fått sova på en tunn madrass inatt eftersom liten är sjuk och ville ha mamma nära, det va nog inte bra för en gravid kvinna!
    sen har jag bokat tid till läkaren för liten som haft feber i 3 dagar nu, se vad det är hon har. ska även försöka få ta ett HP på mig för att se hur järnvärdet ligger. Jag känner mig tröttare nu sen jag slutade med dem för 2 veckor sen....

SOL här idag med, men blir inte att vara ute eftersom liten e sjuk, blir bara en promenix i em, sen får vi se hur jag mår, städning eller vila för ryggen, får se!
  • Bebis050810

Chanell- Grattis till flickan!

Är det bara jag i tråden som inte vet kön och som inte heller vill veta?

På ett sätt så skulle det va jättekul att veta det nu, och praktiskt om inte annat, få jag veta att det blir en tjej till så behöver jag ju inte köpa nåt mer i klädväg, ha överflöd!! kläder o prylar o saker, allt i rosa typ! blir det en pojke så kan jag ju köpa lite blått o pojkfärger redan nu och kanske titta efter en "pojkvagn" osv.... men så vill jag inte veta innan för att jag vet att om jag tar reda på det så kommer jag ångra mig resten av graviditeten, för personligen tycker jag att det förstör spänningen! men alla är vi olika och tur är väl det.

Jag grubbler ofta, pojke flicka pojke flicka pojke flicka......

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2