Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Idag har jag varit hos frissan o slingat håret!! var på tiden.... var 6 månader sen sist, så jag såg hemsk ut! nu e jag blond o fin igen!

Jag blir oxå lös i magen av niferex, äter 1 varje dag, funderar på att prova nåt annat. har ju en mkt strulig mage sen innan med! med troligtvis ibs som diagnos. Kanske ska prova sån blutsaft, kan man köpa det på ica nära?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Jag började med niferex i vecka 13, hade lågt värde redan då! jag började med en tablett varannan dag men var fortfarande supertrött efter några veckor med dem så jag ringde min BM och sa att det va ok att ta en tablett varje dag. men magen tycker jag inte riktigt pallar det, jag blir lös och knasig! men jag är mkt piggare men nu ska jag testa med att ta bara varannan dag i några veckor och se hur det blir med magen och tröttheten. sen får jag väl se sen i vecka 25 hur järnvärdet är då.

Köpte årets första Öländska jordgubbar igår, å hej vad söta och goda dem var!! blir nog till att köpa en liter till i em...

• Bebis050810
    Hedi:
    blir det en pojke för oss så blir det Isaac eller Ossian.
    Andra förslag som jag har men som inte min karl gillar är:
    Alfons
    Fabian
    Hannes
    Moltas
    Marius
    Noah
    Viggo
  • Bebis050810

Idag går jag in i vecka 20 (19+0)!!!! Skrattande typ halvtid....

"bara" 5 dagar kvar till rul, spännande som sjutton!

• Bebis050810
    Marinero skrev 2010-06-16 06:24:49 följande:
    Catt: grattis till pojken i magen

Igår va vi och kollade på hus, sambon gjorde klart allt med jobbet och tränarjobbet så nu är det klart! bara huset som saknas Jag verkligen FUNDERAR! Vi är ju intresserade av båda husen! Det ena ligger på ett bra pris men såklart inte lika mkt gjort som i de dyrare huset men ändå jättemysigt och i bra skick. Det dyrare huset är PERFEKT, det vi verkligen skulle vilja bo i! Ok, inte exakt de tapeter och så man vill ha men sånt löser man ju! Det som lockar är planlösningen, läget och ytorna! Vi är så sjukt sugna på det huset! Men det billiagre huset skulle inte kosta riktigt så mkt för oss! Hade jag jobbat heltid hade de kanske inte vart något att fundera över men jag vill jobba 60 procent i framtiden och sambon fick ett jättebra avtal igår med bra provision så ökar han omsättningen kommer han helt plötsligt få ut mkt mer pengar i månaden! jaja vi får se. En från banken ska ringa i veckan och vi ska kolla på lånlöfte o så.  Nu vill vi bara flytta
    Spännande o kul med nytt hus!! vi har precis flyttat in, ja i februari och renoverat som vi vill ha det sååå kul!!
    Har du nån bild på huset? mäklare... länk?
  • Bebis050810

Fina magar ni har! 

Ska försöka lägga in en bild jag med.

Igår va vi ute och åt med några vänner på en sommarrestaurang som hade premiär igår, det är sååå gott där, buffé och man äter ju massor, är alltid där på premiärhelgen det är startskottet för sommaren

• Bebis050810
    Rosen skrev 2010-06-19 11:56:22 följande:
    tack så mycket
    o helene: superfin mage!

kicki: gud va roligt att ni väntar en tjej nu! har ni namn klart?

goda nyheter jag har känt massa sparkar!!
    igår efter jobb så var jag på en fest o där spelade dom jättehög musik så jag kände hur han rörde sig där inne jättemycket o när jag la handen på magen kände jag även sparkar utanpå. även i morse när jag vaknade så kände jag honom ganska tydligt
    härligt kan jag säga!
    Härligt!!
  • Bebis050810

Jag har med kollat, det är vackert att se dem!! <3 Viktoria o Daniel ett vackert par!

Försökte lägga in bilder i mitt galleri på magen, men det gick inte få in.... skumt! jag har ju flera andra mappar som jag lagt upp för läänge sen men det går inte göra en ny mapp....

• Bebis050810

Ja fy den känslan när värkarna kommer igång, då ångrar man sig!! och varför väljer man att föda igen, en tredje gång lixom, när man vet hur obehaglig känsla det är! men så är det ju som många skriver att man glömmer smärtan och allt är typ som vanligt igen när väl liten är ute

Första ggn började värkarna hemma vid ca 6 på morgonen, kom in till förl. vid 13-14-tiden, fick bada vilket var det värsta jag gjort i hela mitt liv!!! ligga där i ett litet minirum, varm o jäkligt va det, tända ljus, instängd kände jag mig, halt i  badkaret, jag fick verkligen panik! så det blev väl 2-3 värkar där inne innan jag lyckades komma ut igen med personalen hjälp. Jag har aldrig känt mig så utlämnad som då, stå där och ha värsta värkarna, inte kunna ta spjän i ett halt badkar, slem som rinner mellan benen och en sambo som står och få se allt detta.
    men sen fick jag iaf komma tilbaka till förl. sängen, fick EDA när värkarna var outhärdliga, det var himmelriket!! få slappna av, hämta krafter samtidigt som man öppnade sig utan att känna smärtan, visst det blir ju mer utdraget då. men sen kämpade jag på med lustgasen när jag sen skulle krysta, de fick sätta värkstimulerande dropp för jag kände inte mina krystvärkar. krystade sen i 45 minuter och på BF-dagen föddes hon, 23.59.
    så det tog 18 timmar från första värken.

Andra ggn var helt helt annorlunda!! vattnet gick kl 18.00 värkarna kom igång 18.30, kom in till förlossningen 20.26 Vi har 9 mil och kl 20.33 föddes hon, 7 minuter hann vi vara inne på förlossningen, ja sambon hann väl vara inne i 2-3 minuter för han var tvungen att hitta parkeringsplats o lägga i pengar
    Så där tog det 2 timmar från första värken.
    Hann ta lustgast i några minuter medan jag krystade, krystade 3 ggr tror jag det va, eller 4 sen va hon ute! ja hon va ju nästan ute i bilen...

Så jag undrar hur denna ggn blir!? jobbigt när man har så långt till förlossningen med!

• Bebis050810
    ouii skrev 2010-06-20 10:36:29 följande:
    Hej! Vill också hoppa in här, har BF 15 november! Känns helt underbart Skrattande
    Välkommen hit!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2