Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-09 19:16:33 följande:
    Här ska ni få se nåt roligt, hahah !

Min snart 3  åring
    Sitter som en smäck ju
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Marinero skrev 2010-07-09 20:00:08 följande:
    Idag fick vi flyttbidraget beviljat så vi ska ringa en flyttfirma så kommer det gubbar som bär allt åt oss! Snacka om lyx! Detta tack vare att vi flyttar till annan ort pga jobb!
    WOW! att det finns sånt bidrag hade jag ingen aning om!! men kanonbra grej ju bära är ju bara såååå tråkigt!
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-07-10 12:15:09 följande:
    Idag ska vi ut till en badplats här i närheten och svalka oss. Älskar att bo så nära vänern, man har hur många badplatser som helst att välja på.

Sen kommer svärisarna över med en växa säng som Philip får i födelsedagspresent av dom men han får den en vecka i förskott. Ska bli intressant att se hur det blir med sömnen när vi byter till vanlig säng istället för spjälisen. Men spjälsängen får stå kvar inne i hans rum ifall det inte går alls.
    Men tror du ändå inte att det är bättre att plocka ut spjälsängen från hans rum annars ser han ju den och vill kanske hellre ligga kvar i spjälisen. sen är det ju lätt att ställa tillbaka den om det absolut inte skulle gå.
    Bara ett tips o en fundering!

Vi har vart på marknad idag, men vi inte mkt att ha..... barnen åkte karuseller o jag åt munkar strax ska vi till min mamma o bror o grilla! är så tryckande värme idag!!
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-07-11 08:20:09 följande:
    Det gick bra inatt i den nya sängen, Spjälsängen stog kvar i hans rum men han brydde sig inte om den, vill inte plocka ihop den ifall sömnen skiter sig och vi har ingen annanstans att ställa den. Bara att hålla tummarna för att det fortsätter att gå bra. Han är jätte stolt över sin säng i alla fall och pratar om den hela tiden.

Idag ska vi ut till min pappa, där blir det bad och grillning och så ska jag kolla när min syster tävlar lite i hoppning både på hennes foderhäst och på min häst.
    Skönt att det funkade så bra för er son första natten i nya sängen   min minsta kommer vara 2 år och 3 mån när hon ska få ny säng, växasäng, en likadan som storasyrran, minnen från Ikea. Då hoppas jag på att de sover hela nätterna i sina egna sängar på DERAS rum!! Liten har inte sovit i sin spjälis sen vi flyttade till nytt hus i februari. innan stormtrivdes hon i den o sov där varje natt o tom somnade själv i den!
  • Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-07-11 13:02:03 följande:

Hej föresten på er tjejer

Var ut på krogen en sväng igår med mina tjejkompisar. en sista sväng innan det får vara bra. Dansa av mig en sista gång
    Tyvärr hände något jäkligt tråkigt. Ett par kompisar till oss ska ha barn om tre veckor bara. Och igår var hennes kille otrogen på krogen mot henne. och berättade det samma kväll. Fy fan... Jag mår så jävla dåligt av det bara. Jag kan känna hennes lidande i hela kroppen.

Fy vad lågt!! hur dum i huvet får man va!? riskera ett förhållande o en kommande bebis, en familj på att va otrogen! näääää hoppas det slutade med "bara" hångel iaf!
    Sånt blir jag så förb. på!

Tänk om min sambo skulle...... vågar inte en tänka tanken..... om det skulle ske, nä vad gör man?? skulle aldrig mer kunna lita på honom iaf! men sen vet jag inte, vill ju leva med mina barn o ha dem hemma på heltid, ja så jag vet inte......
  • Bebis050810

Idag har vi spenderat em på stranden, det är sååå skönt att ligga där i brassestolen och sola, fläktade lagom där idag. barnen leker o badar, ååååå vad jag älskar sommar o sol! längtar redan till imorn, då blir det först en promenad efter frukost och sen stranden hela långa dagen
    Har även fikat hos min mamma och sen ätit ute ikväll. sen gick jag en runda med barnen i kvällssolen. underbart!

Ja, kör på majsvälling o vatten, så magen får stabilisera sig. den är ju irriterad nu. det är jätteviktigt med vätska, de små blir uttorkade så snabbt.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Diarre-hos-barn/

Ja den killen kan inte va frisk alltså! Bra att han fick utskällning av tjejen har kyss med, då borde han kanske fatta att han gjort det förbjudna!! grrrrr

MIn lilla är 2 år nu, fyllde i maj och henne kommer jag inte potträna nu, det orkar jag inte ta tag i.... tycker hon är för liten oxå, blir nog kanske till våren eller till nästa sommar, mer lagom då tror jag... men vill hon kissa på pottan eller toan så får hon såklart det, jag brukar fråga henne och ibland testar hon.

Min stora tjej, 5 år i oktober, har fortf. napp. men bara när hon sover. vet inte hur vi ska göra med den.... hon borde sluta snart!! men det e så svårt att ta tag i det. hon lovade att hon skulle ge den till tomten i julas men så ångrade hon sig och sa att Pippi skulle få den, så nu ska vi ev. åka till Astrid Lindgrens värld i augusti, så då få vi hoppas hon händer den i nappträdet där! HOPPAS!
    (Lilla har aldrig haft napp).

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-11 21:57:13 följande:
    mmmm känner de med... Men sitter jag en lngre stund så gör de mer ont... Jobbigt de här....

Bebis050810- Oj tänkte jag när jag läste ditt inlägg att din 5-åring fortfarande har napp... Men det e svårt att ta bort, men för hennes bästa och nu tänker jag på tänderna så vore de bra om du började nu.... Kommer vara jobbigt och skrikigt, men nån gång ska man ta tag i de...
    Min 3 åring började självmant att gå på pottan så de kommer, så ingen brådska med de
    Jo jag vet, det är inte bra! men hon har den bara på natten som sagt va och jag tar ur den hur hennes mun så snart hon somnat och ofta så vaknar hon inte under natten och vill ha den utan hon har den sen kanske på morgonen 10 min innan frukost när hon kollar tv och jag morgnar mig i sängen. så det blir inte timmar med natten varje dag utan för det mesta 30-60 min.
    Men jag vet, måste ta tag i det! innan 5-årsdagen ska hon ha slutat.... men sen vet hon att det är hennes sista napp detta, hon hade 2, men den ena hade hon bitit hål i så den slängde jag och det såg hon så nu vet hon att detta är den sista, så om hon inte hunnit sluta innan den går sönder så när det är hål i den så är det fenito!
  • Bebis050810

Ställde kl. på 8 idag för att käka frulle i tid och sen gå ut på promenad för att sen spendera dagen på stranden, vaknar o tittar ut, mulet!! var e solen?? så besviken..... men NU är den här!!!  Solig
    så ni ska vi promenixa, jag och barnen sen sola o bada!

• Bebis050810

Jag kan inte klaga faktiskt, men jobbigt för er som lider i värmen och inte kan sova! det är inte kul när det blir så, man måste ju få sova och få må bra för att orka med barn o graviditet. men jag bara älskar sommaren, solen o värmen! =)

Idag har jag o barnen spenderat 4 timmar på stranden, stora hittade en dagiskompis där så dem lekte en hel del o käka glass. jag solade o hade det bra! liten badade med och lekte i sandet, det är skönt vid havet, det är lite fläktande och så kan man svalka sig i vattnet lite då och då
    sen gick jag en runda med vagnen på kvällen oxå. det är så skönt att röra på sig!

Imorn går jag in i vecka 23, har gått upp ca 7 kg. och på onsdag ska jag på det där extra UL som jag bokade in, hoppas nu allt är bra med bebisen!!!! är nervös faktiskt! trots att hon sa att jag kunde vara lung, men man vet ju aldrig.....

• Bebis050810
    Marinero skrev 2010-07-12 21:56:00 följande:
    Varför ska du på extra ul? Minns inte om jag missat ngt. Allt kommer säkerligen se bra ut

Imorgon ska jag till bm. Lyssna på hjärtat Känns som igår som jag va där med Olivia.
    Jo sist jag var på RUL så var den BM så himla noga!! har aldrig på något UL varit med om att de varit så noga och tittat och förklarat så väl så man blev ju lite nojjig! sen letade hon efter magsäcken och så att den skulle ligga rätt, hon kollade länge och väl och sa att bebisen hade ätit o druckit så lite så hon var inte säker på att det var den hon såg, så hon bad oss komma tillbaka efter 1 timme och då hade bebis tydligen ätit/druckit lite så då såg hon magsäcken och att den låg rätt. men jag oroar mig fortf. för detta så jag ringde efter 2 dagar och berättade om min oro så då bokade hon in mig igen, för att lugna mig. hon sa att allt såg bra ut men att jag fick komma för att jag inte skulle gå och oroa mig hela sommaren! så jag hoppas på att allt står rätt till!!
    när sambon frågade då på rul vad som annars kunde vara felet sa hon diafragmabråck,och sen googlade jag på det hemma och det är ju en jätteallvarlig sak!!! så det borde hon ju inte skicka hem mig om hon misstänkte antar jag.....
    Så är läget!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2