• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Hej tjejer, skönt att höra att ni alla mår bra.

Själv är jag hemma med luftrörsinfektion (fick förstadagsintyg på en gång av läkaren) veckan ut. Fruktansvärt jobbigt att vara hemma trots att jag mår skit men blir så rastlös av att bara gå och dra. *suck*

Såg att ni diskuterade vagnar ...jag är fortfarande i valet och kvalet om vi ska ha syskonvagn el kombivagn med ståbräda. Noah kommer ju vara 2 år o 8 månader när syskonet kommer och borde ju fixa ståbräda då samt att det inte lär bli några direkta långpromenader mitt i vintern.
    Kommer säkert vela fram och tillbaks tills det är dags att köpa vagn *s*

• Rosen
    yonasam skrev 2010-05-26 08:05:50 följande:
    Grattis Rosen!Berätta mera om vad de sa på RUL...kan knappt bärga mig...Har inte köpt ngt än....men ska väl göra det efter RUL antar jag....helt plötsligt känner jag mi glite handfallen inför VAD jag behöver till bebis....Flyttar den här veckan så allt är kaos
    kicki08 skrev 2010-05-26 07:52:58 följande:
    Rosen: va härligt Tog ni reda på vad det var för kön?
    RUL igår var jättespännande och eftersom hon hade en studerande med sig så förklarade hon ju i minsta detalj o hur man mäter o vad man mäter, om barnet har nån avvikelse vad som är utmärkande för det osv osv.
    det enda tråkiga är att jag inte fick nån bilder i 3d, trodde jag skulle få se bebisen i 3d för det har alla andra som jag känner fått gjort. men men, jag ska ju på ul igen den 7 juni så får vi kanske se då.
    könet vet jag inte än då bebis låg så man inte kunde se.
    igår kväll kände jag faktiskt rörelser för första gången små rörelser nere vid troskanten.
    bebisen låg ju med ansiktet in i moderkakan nästan hela ul
    den vägde 183gram och var ca 18 cm lång sa hon. jag är i vecka 17+6 idag så jag har bf den 27 oktober.
    Hedi skrev 2010-05-25 22:54:53 följande:
    Det ända jobbiga är att hitta ett bra killnamn! Vad passar till Emmie?
    jag känner att jag har skitsvårt att komma på pojknamn i fall jag skulle få en pojke. flicknamn har jag redan klart, men inte pojknamn. kommer inte på ett enda som jag o min man kan enas om
    det finns ju massa som passar till emmie, det enda som ska klaffa är att man gillar det själv o att man inte har någon kompis barn med samma namn
    det e just därför vi inte kommer på några pojknamn för jag känner att de är upptagna redan.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-05-26 08:55:33 följande:
    Hej tjejer, skönt att höra att ni alla mår bra. Själv är jag hemma med luftrörsinfektion (fick förstadagsintyg på en gång av läkaren) veckan ut. Fruktansvärt jobbigt att vara hemma trots att jag mår skit men blir så rastlös av att bara gå och dra. *suck*Såg att ni diskuterade vagnar ...jag är fortfarande i valet och kvalet om vi ska ha syskonvagn el kombivagn med ståbräda. Noah kommer ju vara 2 år o 8 månader när syskonet kommer och borde ju fixa ståbräda då samt att det inte lär bli några direkta långpromenader mitt i vintern.Kommer säkert vela fram och tillbaks tills det är dags att köpa vagn *s*
    nä va jobbigt, krya på dig vännen {#lang_emotions_heart}

ang vagn så var storebror exakt 2år och 8 månader när lillebror föddes men det funkade utmärkt med en ståbräda till honom. han var jätteduktig till att gå.
    men jag tror det beror lite på hur barnet e oxå. sover han fortfarande middag så kanske det e bra med en vagnplats till honom oxå.
  • NoahLeah
    Rosen skrev 2010-05-26 10:28:20 följande:
    nä va jobbigt, krya på dig vännen ang vagn så var storebror exakt 2år och 8 månader när lillebror föddes men det funkade utmärkt med en ståbräda till honom. han var jätteduktig till att gå. men jag tror det beror lite på hur barnet e oxå. sover han fortfarande middag så kanske det e bra med en vagnplats till honom oxå.
    Tack.
    Noah älskar att gå och sover väldigt sällan middag nuförtiden så antar att det är helt borta till vintern.
    Blir nog att köra på kombivagn och ståbräda.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-05-26 10:34:58 följande:
    Tack. Noah älskar att gå och sover väldigt sällan middag nuförtiden så antar att det är helt borta till vintern. Blir nog att köra på kombivagn och ståbräda.
    ja jag hade nog satsat på ståbräda
    hur mycket väger noah?
    för ibland kunde jag sätta storebror i vagnen oxå för han vägde bara 10 kg ca.
  • NoahLeah
    Rosen skrev 2010-05-26 10:43:35 följande:
    ja jag hade nog satsat på ståbräda hur mycket väger noah? för ibland kunde jag sätta storebror i vagnen oxå för han vägde bara 10 kg ca.
    Nu väger han 13,5 kg.
  • Bisquit

Kul att det gick bra rosen. Och vad spännande med en studerande så ni fick lite extra info "på köpet".

chanell, värst va ni är aktiva då, hi hi.

Hörde igår att dom har 3d ultraljud på eskilstuna, hoppas verkligen.  ( inte för att jag har någon erfarenhet av varken det ena eller det andra )

Jättenervös men inte som i måndags då jag verkligen var på bristningsgränsen, ha ha.

• Helen C

Hej tjejer....
    Här är de lugna gatan..... Regnar ju här så man blir ju deprimerad av de....
    Går in i vecka 18 idag så ska lägga in ett kort så ni får se=)

Jag har inte inhandlat något än till bebisen. Jag tror jag kommer göra de mer mot slutet, har alltid gjort.... Vagnen ska vi beställa i Juli tror jag.....

• Kinne79
    Helen C skrev 2010-05-26 11:21:31 följande:
    Hej tjejer.... Här är de lugna gatan..... Regnar ju här så man blir ju deprimerad av de.... Går in i vecka 18 idag så ska lägga in ett kort så ni får se=) Jag har inte inhandlat något än till bebisen. Jag tror jag kommer göra de mer mot slutet, har alltid gjort.... Vagnen ska vi beställa i Juli tror jag.....
    Jag är oinbjuden på ditt konto, skulle ju vilja se magen
  • Vi 2 blir 3
    Helen C skrev 2010-05-26 11:21:31 följande:
    Hej tjejer.... Här är de lugna gatan..... Regnar ju här så man blir ju deprimerad av de.... Går in i vecka 18 idag så ska lägga in ett kort så ni får se=) Jag har inte inhandlat något än till bebisen. Jag tror jag kommer göra de mer mot slutet, har alltid gjort.... Vagnen ska vi beställa i Juli tror jag.....
    Jag går in i vecka 18 imorgon :) så spännande fast magen inte växt så mycket! Men snart kommer den väll :D

Vi har inte heller inhandlat något till bebisen än, vi bestämde oss tidigt att vi kommer göra de mer mot slutet när man "verkligen" är/ser gravid :) Vilka vagnar ska ni ha? Vi har bestämt oss för kronan :)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2