yonasam skrev 2010-05-26 08:05:50 följande:
Grattis Rosen!Berätta mera om vad de sa på RUL...kan knappt bärga mig...Har inte köpt ngt än....men ska väl göra det efter RUL antar jag....helt plötsligt känner jag mi glite handfallen inför VAD jag behöver till bebis....Flyttar den här veckan så allt är kaos
kicki08 skrev 2010-05-26 07:52:58 följande:Rosen: va härligt Tog ni reda på vad det var för kön?
RUL igår var jättespännande och eftersom hon hade en studerande med sig så förklarade hon ju i minsta detalj o hur man mäter o vad man mäter, om barnet har nån avvikelse vad som är utmärkande för det osv osv.
det enda tråkiga är att jag inte fick nån bilder i 3d, trodde jag skulle få se bebisen i 3d för det har alla andra som jag känner fått gjort. men men, jag ska ju på ul igen den 7 juni så får vi kanske se då.
könet vet jag inte än då bebis låg så man inte kunde se.
igår kväll kände jag faktiskt rörelser för första gången

små rörelser nere vid troskanten.
bebisen låg ju med ansiktet in i moderkakan nästan hela ul
den vägde 183gram och var ca 18 cm lång sa hon. jag är i vecka 17+6 idag så jag har bf den 27 oktober.
Hedi skrev 2010-05-25 22:54:53 följande:
Det ända jobbiga är att hitta ett bra killnamn! Vad passar till Emmie?
jag känner att jag har skitsvårt att komma på pojknamn i fall jag skulle få en pojke. flicknamn har jag redan klart, men inte pojknamn. kommer inte på ett enda som jag o min man kan enas om
det finns ju massa som passar till emmie, det enda som ska klaffa är att man gillar det själv o att man inte har någon kompis barn med samma namn
det e just därför vi inte kommer på några pojknamn för jag känner att de är upptagna redan.