• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Barnen är mitt liv

Ja förra året då hennes lillasyster skulle födas så var hon ju övertygad i att hon skulle bara hitta nyckeln till att öppna naveln med för att komma ut så hon har ju gjort framsteg även om "hålen" bara verkar flytta sig längre upp och när hon frågar vart bebisens öron är så att han ska höra henne så visar jag henne vart hans huvud ligger då ser hon väldigt fundersam ut haha.. Hennes äldre syster har ganska gott i hennes tankar ibland och viskade till mig och sa, vet hon inte att han ska ut genom pullan? hon tror till och med på trolle som bor i skogen och att han pratar med henne hon är lika lurad som emil som bor i lönnen i  berga som inte fattar att det är moster som är trolle..

Jadu barn i all ära vad roligt man kan ha åt deras kommentarer, har nog flera sidor jag skrivit om barnens roliga kommentarer genom åren..

• sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 00:01:43 följande:
    Ja förra året då hennes lillasyster skulle födas så var hon ju övertygad i att hon skulle bara hitta nyckeln till att öppna naveln med för att komma ut så hon har ju gjort framsteg även om "hålen" bara verkar flytta sig längre upp och när hon frågar vart bebisens öron är så att han ska höra henne så visar jag henne vart hans huvud ligger då ser hon väldigt fundersam ut haha.. Hennes äldre syster har ganska gott i hennes tankar ibland och viskade till mig och sa, vet hon inte att han ska ut genom pullan? hon tror till och med på trolle som bor i skogen och att han pratar med henne hon är lika lurad som emil som bor i lönnen i  berga som inte fattar att det är moster som är trolle..

Jadu barn i all ära vad roligt man kan ha åt deras kommentarer, har nog flera sidor jag skrivit om barnens roliga kommentarer genom åren..
    gud va underbara de är! längtar tills man får ta del av fantasin från vårt lilla pyre =)
  • Annizsj

Grattis Maddie!!! Vila mkt nu! Grattis också imsa!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • MammaDeborah

Popcorn: Om du kommer in och läser här. Såg din fina dikt i bloggen. Har läst den förut. Försök ta till dig de orden för det är nog så man måste tänka. Det kommer kanske att ta sin tid men det får lov att göra det också. Tänker mycket på er, tjejen! Kram!

• Sassa82
    Maddie72 skrev 2010-11-11 23:13:14 följande:
    Hej Är på BB. Lilla Elsa är här. Igår kväll (2010-11-10) 23.03 föddes hon 3720 g och 51 cm lång. Det blev vanlig förlossning. Hon är helt ljuvlig. Jag är så lycklig och ff i lite chocktillstånd. Fattar inte att det är över. Skriver mer och läser ikapp senare. Kram på er alla.
    GRATTIS!!!!
  • tessiej

Grattis Maddie!

Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • NoahLeah

Trött efter en sömnlös natt med mycket molvärk i rygg, mage och ljumskar, känns som växtvärk i ena benet. Vet inte om det är falsk alarm som kommer hålla i sig el om det kan vara något på g.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2