• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810

Vi bodde oxå i ett jättedumt planerat hus innan, tre våningar med sovrum o toa uppe och sen tv-rum, kök o toa ner och sen en gillestuga, det va trappor upp och trappor ner så man fick ha grindar överallt!! och det va bara på 120 kvm, men mkt gick ju bort pga alla trappor.
    Nu bor vi i ett stort enplanshus på 180 kvm, jätteskönt! 4 sovrum, stort kontor, jättestort kök och jättestort tvrum, stor rymlig hall och sen ett stort badrum och en liten toa med dusch. Här trivs vi kanon!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-15 13:14:43 följande:
    Jag använde också medelas gula på ställning på Neo.
    Har kikat på en Medela elektirsk pump också. Vet inte om jag är så sugen på att handpumpa..
    Nä handpumpa är ju ganska värdelöst egentligen. Visst om man inte tänker ge så ofta så kan man ju handpumpa lite då och då och på så sätt få ihop lite mjölk som man kan frysa in men det blir ju inga jätte mängder så om man tänker ge nån gång då och då ur flaska så är det ju inge bra.

Speciellt inte när man vant sig vid den elektriska, bekvämare också då den sköter jobbet. Jag satt och läste lite ur en bok sist jag pumpade.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Bebis050810

Jag kommer inte köpa någon pump, har en sån billig från apoteket hemma men den är ju helt värdelös!!! sen fick jag hyra en sån från BB med första barnet, är nog en sån som du Popcorn ska få, för jag har oxå kvar handpumpen från den. men jag använde den typ aldrig, testade men det va så jobbigt så jag sket i det.
    Med andra barnet ammade jag.
    Denna ggn kommer jag amma och om det inte funkar så blir det ersättning, vägrar pumpa! tycker bara det krånglar till allting och tar en massa tid och för mig funkar inte det. men bra att dom finns för dom som vill pumpa och för dom som det funkar för.

Har bakat biscotti nu, ska bli så gott!!!

snart bär det av till dagis för att hämta barnen, det ska vara drop-in fika där i em så det blir trevligt

Sen hoppas jag på att vattnet går framåt kvällen!!! vill ha bebis idag på BF. iofs så ska stora på lek och plask vid 17.30, men om vi får köra till fl så får väl mamma köra henne dit

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-15 13:34:35 följande:
    Jag kommer inte köpa någon pump, har en sån billig från apoteket hemma men den är ju helt värdelös!!! sen fick jag hyra en sån från BB med första barnet, är nog en sån som du Popcorn ska få, för jag har oxå kvar handpumpen från den. men jag använde den typ aldrig, testade men det va så jobbigt så jag sket i det.
    Med andra barnet ammade jag.
    Denna ggn kommer jag amma och om det inte funkar så blir det ersättning, vägrar pumpa! tycker bara det krånglar till allting och tar en massa tid och för mig funkar inte det. men bra att dom finns för dom som vill pumpa och för dom som det funkar för.

Har bakat biscotti nu, ska bli så gott!!!

snart bär det av till dagis för att hämta barnen, det ska vara drop-in fika där i em så det blir trevligt

Sen hoppas jag på att vattnet går framåt kvällen!!! vill ha bebis idag på BF. iofs så ska stora på lek och plask vid 17.30, men om vi får köra till fl så får väl mamma köra henne dit
    Då har vi samma planer för kvällen då. haha... Siktar också på en förlossning framåt kvällen
  • Jojo 85
    NJsmamma skrev 2010-11-15 11:33:13 följande:
    Tillbaka från bm, blodtrycket har höjts ytterligare sedan i torsdags och ligger nu på 146/96, gått upp 2 kg och +1 i urinen, är beordrad vila.. som att det inte är det man gjort det senaste liksom..   Har en ny tid på onsdag igen och skulle det inte vara ngn förbättring då så får jag en tid hos läkaren på sjukhuset, så vi får väl se vad som händer.. Är bara så less på det hela nu och vill att det ska vara över!!
    Dämpad belysning är min rekommendation.. helst ingen alls. Ljuse stressar hornhinnan även om man blundar (fick lära mej det på BB efter jag fött Josefine.. fick ju HF då).. Hoppas det inte blir värre!

Ang. pump så fick jag en när jag väntade J.. en medela andpump.. den funkade jätte bra.. men kunde ju blir rätt tröt i händerna. Dock sitter man ju inte o pumpar i evigheter.. så det gick bra.. fick väl lite extra starka nypor på köpet

Vi hämtade förresten vår syskonvagn igår (Carena Double Swing) Så nu står den parkerad i hallen.
    Vet inte riktigt hur jag ska "bädda" den.. får väl känna efter när bebis kommit.. liggkorgen är ju inte den rymigaste.. känns lite trångt mid lammskinn i.. men bebisarna är ju rätt små i början så det knskekan gå ändå. Sen ha vi en liten teutonia åkpse oxå. Är det inte jättekalt ute behövs nog inte skinnet.
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • NJsmamma

Ja nu får det snart hända ngt, tack för tipset Jojo känner mig faktiskt lite smått rädd måste jag säga, har ju förstått att det här med hf kan gå riktigt fort, men vid minsta lilla annorlunda känsla så kommer jag ringa förlossningen iaf och rådfråga med dom.. Har sovit ett tag nu iaf, jätteskönt men jag känner mig verkligen sjuk, har gjort det hlea helgen, känns som att jag har jättehög feber och är allmänt dåsig liksom, får hoppas det blir bättre.

Bebis och Love- Får hoppas på att era bebisar hör era förlossningsplaner om ikväl och sätter igångl, hejja!

• NJsmamma

Popcorn- Underbart att ni får komma hem imorgon och att du mår så mkt bättre, en vecka hemifrån är ju ingen hit direkt

Rosen- Nä men stackare, hoppas verkligen inte att det är magsjuka du fått, vidrigt ju Krya på dig hur som!!

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-15 16:07:49 följande:
    bebis; hur blev biscottin? mina blev huur goda som helst hihi
    ja samma här!! supergoda! kan inte sluta äta dom så vet inte om jag behöver nån middag ikväll.... jag hade i både hasselnötter och mandlar och hoppade bittermandelessensen för det hade jag ingen hemma.
    En kompis till mig hade inte apelsin hemma så hon tog citronskal och det blev jättegott det med!

Nu har jag bullar, chokladbröd o biscotti till min födelsedag på lördag om jag är hemma då.....

Lussekatter måste jag baka nån dag med, har köpt saffran iaf.

Orkar jag så ska jag baka en tårta till lördag med, men allt beror på var jag är, var bebis är och hur jag/vi mår!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2