• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-15 16:12:45 följande:
    ja samma här!! supergoda! kan inte sluta äta dom så vet inte om jag behöver nån middag ikväll.... jag hade i både hasselnötter och mandlar och hoppade bittermandelessensen för det hade jag ingen hemma.
    En kompis till mig hade inte apelsin hemma så hon tog citronskal och det blev jättegott det med!

Nu har jag bullar, chokladbröd o biscotti till min födelsedag på lördag om jag är hemma då.....

Lussekatter måste jag baka nån dag med, har köpt saffran iaf.

Orkar jag så ska jag baka en tårta till lördag med, men allt beror på var jag är, var bebis är och hur jag/vi mår!
    nä hade inte heller bittermandelessens men gick ju bra ändå =) blev ju hur många som helst på en sats!
    ojoj vad du ska baka hihi.. själv är jag lite frustrerad för jag kan inte baka så mkt just nu... frysen kan inte ta emot något alls haha.. hade oxå velat baka lussekatter o kanelbullar men får nog lugna mig tills vi tömt frysen på lite mat!
  • Jojo 85

NJ: trodde jag svarade på ditt svar.. Men det kom inte med vad jag kan se..

Har du kollat så du inte har feber?
    Ja, ring FL om du känner någon förändring el om du bara känner dej orolig.

• Maddie72

PUMP
    Hej tjejer.. har inte uppdaterat mig om allt ni skriver, Men ser nu det senaste då skriver om att pumpa. Jag hade sagt till mig själv att inte göra det innan jag födde, tyckte det var heljobbigt förra gången. På BB var personalen på mig hela tiden om att lägga Elsa vid bröstet så fort hon var ledsen eller verkade hungrig. Det gjorde jag såklart redan från start. Detta ledde till en otrolig start för mjölken eftersom det inte kom nåt med en gång. Men Elsa är himla snuttig tjej och när det nu väl finns massor med mjölk att jag har mer än nog nu och vet inte vad jag ska göra. Elsa dricker definitivt inte så mkt som jag har. De är superhårda fast hon ammat. Är rädd att det blir möjlkstockning jiu. Igår då jag kom hem från BB hade jag så ont att det kändes ut i ryggen, mellangärdet och upp mot halsen. Jag var så irritabel att jag kunde slängt  ut mannen ut genom fönstret. *blink* Jag hade fått tag på en beg pump samma dag och började fakttist att använda den, stod inte ut längre. Har ni några tips?? Förstår att jag antagligen gör fel, eftersom det kommer fortsätta producera mkt mjölk om jag pumpar. Men jag pumpar bara ut lite åt gången. Funderar på att sluta amma helt.. för detta är inte kul. Hjälper det att ha bröstvärmare för att förhindra mjölkstockningen och försöka att inte pumpa och vänta ut Elsa och hennes amning så brösten mer följer hennes behov??? Fattar inte hur jag ska stå ut med det bara?

• Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-15 14:22:08 följande:
    Ja nu får det snart hända ngt, tack för tipset Jojo känner mig faktiskt lite smått rädd måste jag säga, har ju förstått att det här med hf kan gå riktigt fort, men vid minsta lilla annorlunda känsla så kommer jag ringa förlossningen iaf och rådfråga med dom.. Har sovit ett tag nu iaf, jätteskönt men jag känner mig verkligen sjuk, har gjort det hlea helgen, känns som att jag har jättehög feber och är allmänt dåsig liksom, får hoppas det blir bättre.

Bebis och Love- Får hoppas på att era bebisar hör era förlossningsplaner om ikväl och sätter igångl, hejja!
    Ja jag jobbar på det, men min bebis gör nog inte detsamma Tungan ute

Men det är härligt peppande att du hejjar på!!
  • Hedi

Vi köpte en handpump i helgen fran Nuk. Den funkade inte alls först men det berodde pa att vi hade oljat in den för mkt. Nu fungerar den bra! vill gärna kunna pumpa ut lite om man ska iväg en lite längre stund eller sa.

Maddie: Jag hade ocksa ont när mjölken strömmade till och lilleman at lite och somnade. Min bröst är fulla nästan direkt efter han har ätit. Var och köpte fetvadd idag som jag har lagt in i BH:n. Annars sa far man se till att halla brösten varma och massera lite. Sen sa är ju bröstvartorna nagot ömma om man säger sa! Ja det är lite av en kamp ibörjan.

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-15 16:20:31 följande:
    NJ: trodde jag svarade på ditt svar.. Men det kom inte med vad jag kan se..

Har du kollat så du inte har feber?
    Ja, ring FL om du känner någon förändring el om du bara känner dej orolig.
    Har kollat men har ingen feber, men usch vad jobbigt det är med den här "konstiga" känslan i kroppen, kallsvettig ena stunden och nästa stund känns det som att jag har minst 40 graders feber.. men tar det oerhört lugnt och kommer absolut ringa FL om det skulle vara ngt, hellre en gång för mkt..
    Love3 skrev 2010-11-15 17:26:14 följande:

Ännu är kvällen ung Jag håller på er
  • popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-11-15 17:54:59 följande:
    Har kollat men har ingen feber, men usch vad jobbigt det är med den här "konstiga" känslan i kroppen, kallsvettig ena stunden och nästa stund känns det som att jag har minst 40 graders feber.. men tar det oerhört lugnt och kommer absolut ringa FL om det skulle vara ngt, hellre en gång för mkt..
    Love3 skrev 2010-11-15 17:26:14 följande:

Ännu är kvällen ung Jag håller på er
    Jag hade ju både högre blodtryck och mer äggvita än dig men efter några dagars vila hade det ju lyckats sjunka och bli bättre, vila, vila och vila är det som gäller!!! Det hjälper faktiskt. Men får väll hoppas att bebis kikar ut snart så du slipper oroa dig för HF något mer.

Själv sitter jag här helt ensam, eller ja Alice är ju självklart med mig men mannen är hemma inatt. Känns konstigt att vara ensam, har ju haft mannen med mig hela tiden hitills. Hmm börjar nog se ut som att Alice vill ha mat här alldeles strax.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Frogster

Börjar bli minst sagt irriterad och frustrerad på amningen Rynkar på näsan

Nämnde ju för flera dagar sen att J bara åt och åt och åt och åt....
    Det har gett med sig! Han har lyckats alldeles suveränt bra med att öka min mjölkmängd!
    På morgon och tidig dag är brösten konstant spända!
    Så här framåt kvällskvisten vet jag dock inte vad som händer för då är det tomt! Eller i alla fall nära nog...

Jesper har legat och ätit i över en timme men till slut blev han bara frustrerad trots att han ätit från båda brösten.
    Värmde på lite tidigare urpumpad mjölk och han sätter i sig nästan 60ml i ett nafs! Förvånad

Fattar verkligen inte varför det har blivit så... Gör jag något fel?

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-15 12:40:57 följande:
    Funderar på att köpa mig en elektrisk pump, kan ju vara bra o ha ..

Har ni andra pumpar, vilken isf?
    Jag har apotekets handpump=värdelös! Funkar ok om man bara vill pumpa ur lite från sprängfyllda bröst.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2