• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj
    Carolina13 skrev 2010-11-15 09:31:03 följande:
    nu kom det lite blod så nu ringer jag för 3.e gången och nu ska vi åka!!
    WEeeeiiiii-- Tror allt att du snusar bebis iaf ikväll....Massa lycka till!

Nu är jag lite förvirrad. Kom lite mer vitt segt för en stund sedan. Kom ju sånt en dag förra veckan...kan det vara slemmisen? Åhhhh va jag vill ha ut den nu. Just idag snälla....nu när man har sovit hyfsat för en gång skull. Blev nog bara väckt 3 ggr av Viggo plus två kissningar......vilket lyx....! Småbarnlivet är fan ingen lek...fråga min man som var ursinning när jag kom ner.....Vi skulle behöva ett STORT hus..inte ett radhus på två vå på 104 kvm....två vån gör det så litet å det går inte att låta de vara uppe själva, då smäller det......Suck! Jobbigt att vi inte är klara med våra utbildningar, annars hade vi flyttat för längesedan!
    Så, nu kom jag in på lite annat också!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Helen C

Gud vilka flash backs jag får på min förlossning nu när två sitter med värkar här i tråden..... Får gåshud.... men önskar er lycka till nu....{#emotions_dlg.flower}

Va inte länge sen man själv satt och klagade på hur mycke man ville ha ut bebisen, så jag förstår er som gör de nu.....

Här har vi sovit bra inatt.... Man känner sig så utvilad.... Idag ska vi till sjukhuset för vägning kl 13 så ska bli kul.....

• NoahLeah

Funderat på en sak...ska man kanske be läkaren om en hinnsvepning när jag ska dit på onsdag. Någon som vet om det fungerar bra, vill så gärna slippa bli igångsatt på medicinsk väg.

• sunflower79

så himla spännande!! när man läser om alla o följer alla här inne inser man att snart är det faktiskt verklighet.. jag ska bli mamma fattar det inte riktigt ännu men det blir mer o mer tydligt för varje dag!

strax ska jag bege mig in mot stan o ta en lunch med en annan höggravid tjej från FL ha en bra dag alla! och lycka till me bäbisfödandet hihi

• Bebis050810
    Carolina och Tessiej: Stort lycka till båda två!!! snart har ni bebis på bröstet!
    helt klart på G för dig Carolina, inga tvivel där inte!

jag blir så avis!!
    Jag har BF idag!!! men var e bebisen.....? ingen känning alls, inga flytningar, ingen slemmis, ingenting...... vill ha min bebis NU!!!
    Tror inte på färdknäppen heller, eller att städa, springa i trappor, putsa fönster, inget sånt, så det vill jag inte slösa energi på....

komsi komsi nu bebisen!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-15 10:32:11 följande:
    Funderat på en sak...ska man kanske be läkaren om en hinnsvepning när jag ska dit på onsdag. Någon som vet om det fungerar bra, vill så gärna slippa bli igångsatt på medicinsk väg.
    jag fick hinnsvepning med W, 2 dagar senare kom han spontant
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Frogster
    sunflower79 skrev 2010-11-15 10:35:40 följande:
    så himla spännande!! när man läser om alla o följer alla här inne inser man att snart är det faktiskt verklighet.. jag ska bli mamma fattar det inte riktigt ännu men det blir mer o mer tydligt för varje dag!
    Min grabb har hunnit bli 7 veckor och jag har fortfarande inte fattat så du har gott om tid på dig! Skrikandes
  • Mita75

har fått bebistidens första mjölkstockning idag.. har känt att det varit på G ett par dagar, men idag så är ena bröstet jättehårt och ömt.. Rynkar på näsan och då har jag ändå knappt varit ute - plus att jag gått med fleeceväst plus bröstvärmare inomhus.. vad mer kan man göra liksom??? *ajjj* räckte det inte med blåsorna som torkar in mellan varje amning och som gör att man spänner varje fiber i kroppen och ögonen tåras när han tar tag.. längtar till det släpper och man verkligen kan njuta av amningen, för detta är inte kul..

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • Barnen är mitt liv

Ja även fast det är barn nr 4 för mig så känns det som att det vore första gången varje gång.. Dels glömmer man bort hur värkarna känns, smärtan under en förlossning, lyckan efteråt och nu som Carolina denna förväntning med ändå nervositet och lite rädsla kanske? Man vill så gärna vara där men när man väl är där så blir man nog allt lite nojig..

Har nu i en timme känt av småvärkar där det stannar kvar i nedre magen och gör ont, badade med min femåring och fick några känningar i vattnet med, får väl se vad som sker bm kanske kan undersöka mig iaf om man inte får en hinnsvepning beställd hehe Fast hon är så lättövertalig min kära lilla bm så hon ger nog med sig :) Blev jättenojig över att det skulle komma en stor slemmig slempropp eller att jag skulle börja blöda i vattnet med dottern.. Vad ska man säga då liksom haha..

• sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-15 10:41:21 följande:
    Carolina och Tessiej: Stort lycka till båda två!!! snart har ni bebis på bröstet!
    helt klart på G för dig Carolina, inga tvivel där inte!

jag blir så avis!!
    Jag har BF idag!!! men var e bebisen.....? ingen känning alls, inga flytningar, ingen slemmis, ingenting...... vill ha min bebis NU!!!
    Tror inte på färdknäppen heller, eller att städa, springa i trappor, putsa fönster, inget sånt, så det vill jag inte slösa energi på....

komsi komsi nu bebisen!
    nä tror inte heller det hjälper med alla trappor eller fönsterputsningar tyvärr bäbis kommer när den är redo helt enkelt.. men genom att sysselsätta sig kan vi ändå få en illusion av att tiden går liiiite fortare hihi
    Frogster skrev 2010-11-15 10:44:24 följande:
    Min grabb har hunnit bli 7 veckor och jag har fortfarande inte fattat så du har gott om tid på dig! Skrikandes
    haha ok det låter betryggande
    Mita75 skrev 2010-11-15 10:44:49 följande:
    har fått bebistidens första mjölkstockning idag.. har känt att det varit på G ett par dagar, men idag så är ena bröstet jättehårt och ömt.. Rynkar på näsan och då har jag ändå knappt varit ute - plus att jag gått med fleeceväst plus bröstvärmare inomhus.. vad mer kan man göra liksom??? *ajjj* räckte det inte med blåsorna som torkar in mellan varje amning och som gör att man spänner varje fiber i kroppen och ögonen tåras när han tar tag.. längtar till det släpper och man verkligen kan njuta av amningen, för detta är inte kul..
    usch vilken mardröm!! du verkar ju faktiskt gjort vad du kunnat för att förhindra... vad mer skulle du kunna göra precis som du skrev?
    nån som vet hur och OM man helt kan undvika mjölkstockning?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2