Belavon skrev 2010-11-25 09:50:58 följande:
Vad trist att hon inte ens ville kolla dig.
ja det tycker jag oxå! kanske ska tjata lite mer nästa gång =)
Annizsj skrev 2010-11-25 10:01:17 följande:
sunflower-- Inte på förstagångare? Låter konstigt. Men men. Min bm vill ju inte göra det innan en v efter bm, tortyrkärring!!!! Sist hade det en väääldigt bra effekt men då hade jag haft endel värkar hela fm och mensvärk i några nätter, antar att det var därför hon gjorde det (detta var när vi var inne på fl på em den dagen Viggo föddes): Så visst, är man inte alls mogen har det nog ingen effekt. Men nu känns det iaf som om man är det, barnen trycker ju där nere som bara den...å fixerad e den ju också. Är din det? NÄr ska du dit nästa gång? Jag ska dit på tisdag men önskar innerligt att jag slipper och istället ligger å myser med den lill*

är man inte minsta mogen kan man ju inte ens göra hinnsvepning för man måste väl vara öppen lite för att ens komma åt hinnan?
jag ska dit på måndag nästa gång och tänker fråga igen då.. då har jag iaf gått över 4 dagar! men säger som du, hoppas jag slipper vara där då! o snusar bäbis istället!
Jojo 85 skrev 2010-11-25 10:35:23 följande:
Om jag skotar lite snö på uteplatsen.. tror ni det sätter igång då??

ge dig ut o skotta kvinna! allt är värt att prova haha.. jättefin mage btw.. ska nog ta ett nytt foto snart oxå =)
dazazz skrev 2010-11-25 10:44:04 följande:
men man kan väl vara öppen några centimeter även om inget är på gång? har för mig att jag läst det någonstans... tänkte att i så fall så gör det en ju varken så mycket gladare eller ledsnare att bm ser att man är öppen eller ej...
jo man kan vara öppen några cm ganska länge.. men om jag får veta att jag är öppen så känner jag ändå att färdknäppandet o alla huskurer mer gör nytta än om jag skulle vara helt omogen =)
bebis; guud så underbart det låter! jag hoppas oxå att jag kommer klara av det mesta av värkarbetet här hemma genom att andas mig igenom! men sen är man ju lite orolig som förstföderska att man ska vänta för länge o att man riskerar föda hemma eller andra komplikationer.. eftersom man inte alls har en aning om hur det ska kännas osv.. men jätteglad för din skull!! =)
är ju som sagt BF idag... vaknade 05.30 och kände mig förvånansvärt pigg trots att jag bara sovit 5-6 timmar inatt.. kände inget i magen förutom bäbis som var vaken.. satt uppe en stund o åt lite frukost, sen la jag mig ner o vilade och fick sova en hel timme till.. skönt! sen jag gick upp runt 9.30 så har magen varit stenhård hela tiden och bäbis rör sig väldigt lugnt o lite.. känner lite molvärk i mage o rygg men inte ens så jag behöver andas igenom det.. det är liksom konstant.. hoppas hoppas att det sätter igång idag!!!! Lääääängar så efter bäbis

kan tillägga att det är tur att skinka luktar när den är färdig o lite mer än färdig... annars hade jag haft en kolsvart skinka i ugnen

fan va snurrig o glömsk man börjat bli!!