• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Hej tjejor! Har inte hängt med här nu på några sidor tro jag..
    Försökt hålla mej uppdaterad på FB iaf o hålla er uppdaterade så ingen får för sej att jag är inne o föder barn
    Så trött nu känner jag.. o försöker sysselsätta mej så jag rör på mej lite varje dag iaf.. så kanske bebis har lättare att hitta ut(?)
    Huvudvärk som kommer o går..
    Släpper det inte till helgen ska jag in för bedömning på FL o få ett datum för igångsättning. Det var min BM som tyckte det.. hoppas dom är lite vettiga på FL.. för tror inte huvudvären kommer ge med sej. Dock hoppas jag på bebeis innan helgen så man slipper den "röran"..

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn

Hedi, så sa bvc till mig med, att handhygien är a och o.

Jojo, håller tummarna för bebis i helgen! Ja håller tummarna för alla! Nu är bebisar så gott som färdigbakade!

IOch här vräker snön ner än :-/ Vallen utanför infarten är megastor nu! Sambon bad mig skotta upp den igår, men tänkte i mitt stilla sinne att det kommer väl vräka ner hela natten och då va mitt skottande förgäves, och jajjemensan, där är nu en ännu större snövall

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-11-23 16:05:01 följande:
    en liten fråga till er som har koll.. har en väldigt tuttig son som bara vill hänga vid mammas tuttar... äter och kräks och bajsar =) vilket jag e glad över för amningen kom igång ordentligt och inte speciellt ont gör det men jag sitter verkligen bara i soffan med tuttarna framme.. funderar på att börja erbjuda napp till Theodor men rädd att det ska förstöra amningen och oxå rädd för att jag inte ska veta när han e hungrig respektive tröst... men det kanske man lär sig!
    Jag ger Linnea nappen då och då när hon har tuttat och tuttat och jag inte orkar mer, tex på natten eller så ger sambon henne den när jag inte är hemma och hon är mkt ledsen.
    Tror nog du märker skillnaden på hungrig o tröst.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Jag har inte gett Alize napp än. Hon e inte skrikig av sig... Jag väntar så länge jag kan med napp denna gången.

• sunflower79

har en riktigt deppdag idag... känns som bäbis aldrig kommer titta ut o förgylla vårt liv vet att jag har bf först på torsdag men denna väntan är oooolidlig... ja ni vet ju hur det är!
    kan inte riktigt sätta fingret på deppigheten den bara ligger som en grå dimma över mig *suck*

• Annizsj

Sunflower- vet exakt hur det känns. Om knappt fyra h är min bf- dag slut! Min bm sade idag att hon förstod att det var jobbigt då de andra har kommit tidigare och man liksom förväntat sig att även denna skulle göra det. Men vaddå vi är så himla nära nu och man blir ju så otålig. Sen blir det lite press på en när man är inne här hela tiden. Hade inte den tiden när jag pluggade... Kram på dig ! Vi fixar detta

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-23 20:07:48 följande:
    Sunflower- vet exakt hur det känns. Om knappt fyra h är min bf- dag slut! Min bm sade idag att hon förstod att det var jobbigt då de andra har kommit tidigare och man liksom förväntat sig att även denna skulle göra det. Men vaddå vi är så himla nära nu och man blir ju så otålig. Sen blir det lite press på en när man är inne här hela tiden. Hade inte den tiden när jag pluggade... Kram på dig ! Vi fixar detta
    tror oxå det påverkar o skapar en hel del press när man läser om alla andra som får sina bäbisar till höger o vänster... samtidigt som man ju får så himla mkt stöd och feedback av alla goa tjejer här =) det är en svår balansgång!
    men såklart fixar vi det! man får samla ihop allt tålamod som bara går... har ju egentligen inget val hihi
    kram till dig me!
  • tessiej
    sunflower79 skrev 2010-11-23 14:29:46 följande:
    hedi; du får gå in på konto (längst upp till höger där du loggar ut) och sen väljer du kontoinställningar. I detta fönster väljer du händelser-fliken och där hittar du om du scrollar ner rubriken grupper. bocka ur alla rutor samt gå in på den upplysta raden som heter Ändra epostinställningar för enskilda grupper och bokar ur den rutan och sparar inställningar... sen går du längst ner i fönstret där alla rubrikerna var o alla rutor.. o väljer spara.. sen ska du inte få dem till mailen! hoppas det var tydligt nog =)
    Måste skriva tack även om det inte gällde mig. Men nu slipper jag också få en massa på min mail :) har aldrig tagit reda på hur man tar bort det men nu skrev du så nu har jag tagit bort så att jag slipper få så mycket på mailen.
    Ebba 080805 & Iza 101115
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-23 20:14:09 följande:
    tror oxå det påverkar o skapar en hel del press när man läser om alla andra som får sina bäbisar till höger o vänster... samtidigt som man ju får så himla mkt stöd och feedback av alla goa tjejer här =) det är en svår balansgång!
    men såklart fixar vi det! man får samla ihop allt tålamod som bara går... har ju egentligen inget val hihi
    kram till dig me!
    En kompis till mig berättade att när hon gick över tiden va hon så deppad med. En dag när hennes man kom hem från stan hade han träffat ngn från f-gruppen och dom hade fått sin bebis, hon blev så deppad för där satt hon med sin stora mage! Så jag kan verkligen tänka mig det är jobbigt!!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Carolina13

jag kan inte bestämma mig om nappen,.. han e ju inte skrikig, bara enormt tuttig och vill ofta tutta bara för tröst... men ska till bvc imorgon så ska rådfråga då...
    nu sova!
    natti allihopa

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2