• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj

Bebis-- åh vilken fin berättelse! Drömförlossning va skönt att systrarna är så Goa med henne också. Syskon är ju det finaste msn kan ge dem, även om det kan bli endel svartsjuka!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Sassa82

Nu har jag fixat mig lite tid att sitta vid datorn Har lagt in lite bilder på Meya också.

Passar på att säga Grattis till alla som hunnit få under dom här dagarna har inte haft tid att läsa ikapp.

Som sagt meya visste att hennes kontrakt inne i magen gick ut den 21 nov 

Gick och la mig 22.30 den 20 nov och 23.30 vaknade jag av en värk. Vid 0.00 gick jag upp och tog två alvedon och duschade, hade värkar kanske var 15 min. satte mig och kollade på tv:n och satte på datorn. Klockade värkar från 1.10 till ca.2.10 värkarna kom då med ca.6 min mellanrum och några kanske till och med med 10 min mellanrum. Men då jag öppnade mig fort med Melina ville jag åka in och kolla.

Ringde mormor som skulle ta Melina så åkte vi och lämnade henne.

Kl.3.03 blir vi inskrivna och kollar med ctg och jag har regelbundna värkar men jag är helt övertygad om att vi ska få åka hem då jag haft värkar så kort tid och dom gör ju inte ont så jag håller på att dö. Barnmorskan kommer sen in och undersöker mig och jag är då öppen 6 cm med buktande hinnblåsa. Hon sa att vi skulle byta rum för om vattnet gick nu så kunde det gå undan.

Sen tuffade värkarna på dom tog hål på hinnorna någon gång efter 5 för att huvudet skulle sjunka ner mer. Min livmoder och jag va trötta eftersom allt gått så fort så jag fick värkstimulernade dropp för att få ut liten, dom tog prover på Meya två gånger dom hon signalerade att hon inte mådde så bra men båda proverna va fina.

På slutet fick jag jobba på ren vilja för att få ut fröken då livmodern va trött men till slut kom hon ut 07.48. Hann inte ens få någon bedövning utan klarade mig med bara lustgas.

Dock har min svanskota åkt på en törn så jag kan kanppt sitta eller vända mig om i sängen, men idag börjar det kännas bättre. Blir svårt att klara sig själv hemma sen när sambon ska börja jobba annars. Sjukgymnasten sa att jag ska trycka tillbaka den själv, hur man nu gör det ?

• Rosen

bebis: vilken härlig förlossningsberättelse!

jag kan faktiskt än idag känna hur ont denna sista förlossning gjorde o jag vill aldrig mer föda... men jag vill ha fler barn Tungan ute

här e det ganska bra, det flyter på ganska bra med lillen. jag ammar honom ofta o han ligger hos mig ofta. så just nu finns det inte mycket tid över till annat men dom e ju inte små för alltid så man får passa på o njuta av det så länge det går. jag har börjat få jättemycket finnar, både på ryggen o halsen o dom gör ont o kliar hela tiden. det drar ner humöret ganska mycket eftersom jag besväras av det. o fortsätter det så får jag börja medicinera istället o sluta amma.... jättetråkigt...
    det e ju så här det har varit de andra gångerna efter förlossningen o som gjort att jag inte kunnat amma....
    typiskt oxå nu när det fungerar så bra...
    men jag hoppas inte det blir värre så jag kan fortsätta amma.
    nu vaknar Nicco så nu e det nog matdax för honom

• Annizsj

Sassa- vilka fina tjejer ni har! Rosen-. Va jobbigt med alla finnar. Hoppas hoppas att du kan fortsätta amma ! Kram

• Atlet

Sassa  vilken fin bild på systrarna.  Själv har bf om 3 dagar. Vad jobbigt med svanskotan? Kunde sjukgymnasten hjälpa dig?

• Bebis050810
    Sassa- Vad kul att läsa din förl. berättelse! GRATTIS igen! och vad mkt hår hon har, mer än min lilla ser det ut som.

Rosen- Jobbigt med alla finnar, vad trist. men vad beror det på? kan du inte få nån medicin mot det som du kan ta även att du ammar, det borde det ju finnas! får du kolla upp.

Trulsa- det går nog upp och ner det där med tuttarna, såhär i början är de ju mkt hårda och så innan allt stabiliserat sig. Linnea är nu 6 dagar gammal och jag har massor av mjölk!! går det mer än typ 4 h mellan amningarna är tuttarna sprängfyllda!! så då får jag lov att väcka henne för att de ska tömmas. Jag ammar på båda brösten varje gång i stort sätt.

Linnea har sovit i stort sätt hela dagen nu, men det är väl okey?? har ju två barn sen innan men man glömmer ju så fort......!
    Hon ammade på morgonen vid 8 på båda brösten, sen sov hon till kl 10 och ammade då igen och sov sen till kl. 15 och då fick jag lov att väcka henne för att amma stooora tuttar! sen sov hon igen och jag ammade henne vid 16-tiden sen har hon sovit till 19, ammat 2 ggr och var vaken ca 30 min efter det och nu sover hon igen. Får väl amma henne nu när jag ska lägga mig och sova.
    Är detta normalt eller? men det är det va, de sover ju mkt första tiden. man blir ju så nojjig....
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Annizsj

Bebis-. Låter heeelt normalt . De har ju riktiga sovdagsr ibland! Hade samma problem med mjölken, vSr tvungen att tömma ofta annars blev sprängfulla. Jobbigt det där.... Åh v

• Rosen

sassa: hon e så söt
    o du verkade oxå ha en jättebra förlossning. skönt.

Annizsj skrev 2010-11-25 21:59:20 följande:
    Sassa- vilka fina tjejer ni har! Rosen-. Va jobbigt med alla finnar. Hoppas hoppas att du kan fortsätta amma ! Kram
    ja usch, detta e inget roligt, inte nog med att det gör ont o svider o kliar, det ser ju för jävligt ut oxå... ska visa hur jag såg ut efter jag fått mellansonen:

o så vill jag inte se ut igen ni fattar själva va?...
  • Rosen

bebis: finns tyvärr ingen medicin som jag kan ta när jag ammar som biter på mig. så blir det så igen så får jag sluta amma. men vi håller tummarna för att det inte blir värre nu.

det e helt normalt att de sover så mycket. nicco har ju börjat vara vaken ca 4 timmar i sträck nu 2 dagar i rad en gång om dagen. annars e han vaken en timme kanske o sover några timmar åt gången. men han sover inte så djupt för så fort man lägger ner honom så vaknar han. men just nu sover han som en stock bredvid mig här i soffan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2