• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad

Linus är helt galen, han snurrar hej vilt! Vänder på sig från rygg till mage hela tiden .
    Ska dom verkligen göra det när dom är 5 veckor??
    William var inte alls så här sprallig!

William 070824 & Linus 101020
  • NoahLeah

Usch...nu känner jag uvi:n ordentligt men tack o lov så fick jag ut penicillin idag, ska strax ta andra tabletten så jag hoppas det lindrats lite efter helgen.

Måste fråga om lite tips, sonen har börjat slåss och vara ganska allmänt bråkig o det känns som man bara "skäller" på honom hela tiden, hur ska man hantera det?

• popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-11-26 20:31:11 följande:
    Usch...nu känner jag uvi:n ordentligt men tack o lov så fick jag ut penicillin idag, ska strax ta andra tabletten så jag hoppas det lindrats lite efter helgen.

Måste fråga om lite tips, sonen har börjat slåss och vara ganska allmänt bråkig o det känns som man bara "skäller" på honom hela tiden, hur ska man hantera det?
    Tja vi kör väll lite så att om Philip gör nått han inte får så pratar jag med honom och säger att han ska sluta, slutar han inte då så säger jag att om han inte slutar så får han gå in på sitt rum, slutar han inte då så tar jag in honom på rummet. Där får han väll vara en pyttestund tills jag säger varför han fick gå in dit och att han får säga förlåt.

Men det är så vi gör, alla har  vi våra sätt.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • NoahLeah

En fråga till...lillan går ju inte upp som hon ska i vikt, går för sakta så vi ska ge lite extra tillägg de gånger hon äter dåligt men hur mkt ska man ge???

• popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-11-26 20:55:23 följande:
    En fråga till...lillan går ju inte upp som hon ska i vikt, går för sakta så vi ska ge lite extra tillägg de gånger hon äter dåligt men hur mkt ska man ge???
    Har samma problem här, Alice har inte gått upp något sen vi åkte från BB så vi ska också ge extra.

Tycker du ska testa dig fram, bättre att blanda lite för mkt första gångerna så märker du ju snart hur mkt hon äter.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • NoahLeah
    popcornplaya skrev 2010-11-26 21:11:45 följande:
    Har samma problem här, Alice har inte gått upp något sen vi åkte från BB så vi ska också ge extra.

Tycker du ska testa dig fram, bättre att blanda lite för mkt första gångerna så märker du ju snart hur mkt hon äter.
    Fuskar lite och kör färdigblandad BabySemp då hon oftast äter bra...men kan ju köra med 40 ml åt gången.
  • Kinne79

Chanell- Tack! Men jag är iallafall inte trött, alltid något I natt sov jag mellan 23-02 och sedan 03-07. Kunde sovit igen vid 8 men kände inget behov. Hoppas det blir lika bra i natt, men det vet man ju aldrig.

Rosen- Förstår att du är rädd för att få såna finnar igen. Såg inget roligt ut.

taniko- Hoppas pencillinet hjälper snabbt.

Hur länge ammar era bebisar varje gång? Och hur ofta?

• NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-11-26 21:18:08 följande:
    Chanell- Tack! Men jag är iallafall inte trött, alltid något I natt sov jag mellan 23-02 och sedan 03-07. Kunde sovit igen vid 8 men kände inget behov. Hoppas det blir lika bra i natt, men det vet man ju aldrig.

Leah ammar allt från 15-60 minuter.
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-11-26 21:18:08 följande:

Linnea ammar typ 2 ggr på fm/morgonen sen sover hon 3-4 timmar sen ammar jag henne 2-3 ggr på em och på kvällen vill hon amma nästan hela tiden! och fram till 23-24 nånting sen brukar hon sova fram till ca kl 05 och sen ammar jag henne då och sen kanske framåt 7-8.
    Hon ammar ca 15-20 min på varje bröst och jag brukar oftast amma henne på båda, kanske med nån halvtimmes mellanrum...
    Så är det just nu, men det ändras ju hela tiden. Hon är en vecka idag.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • sunflower79

anniz; ja vi får se hur det blir med småland.. hoppas att det kommer funka!!

taniko; skönt att du fick penicillin tillslut!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2