• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

PennyJenny: Förlåt om jag frågar och hoppas jag inte är för påflugen.
    Men vad hände med din ängel? kram

• Min Engla

PennyJenny - Grattis till lill killen!! Vad roligt och skönt att allt såg bra ut!!!!

Själv ska jag på RUL på Måndag - hoppas att bebisen vill visa denna gången, förra gången låg den med benen i kors hela tiden.

• yonasam
    kicki08 skrev 2010-06-01 21:11:51 följande:
    Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?
    vad jobbigt för dig :(
    Styrkekram härifrån
  • popcornplaya

Oj vad ni har skrivit. Har suttit och läst ikapp nu i alla fall. Välkommna ni som är nya!

Själv är jag supernervös idag, imorgon är det dags för RUL. Är nästan mer nervös än jag var med sonen.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Zazz82
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Undrar om jag får hoppa in här också?
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    Jag har BF 30 november och har en dotter som är dryga 20 månader.
    RUL blir 1 juli fick jag reda på idag så det är en HEL månad kvar dit.
    Jag tror jag får ett tidigare BF efter RUL nämligen.
    Välkommen in i värmen och lycka till denna gången. Fick ma själv i vecka 1+ Jan 09 nu verkar det som att de går vägen så här långt Sandra heter jag och är i vecka 19+3
    Rosen skrev 2010-06-01 23:32:11 följande:
    jag tycker oxå pojknamn e svårt, vi har inga i fall det e en pojke. vi kan inte enas alls flicknamn har vi klart redan
    Flick namn harj ag också men inget pojknamn alls. Har inte fastna för något hmm
  • Jojo 85
    Rosen skrev 2010-06-01 11:36:57 följande:
    hej vännen!
    var har du varit?
    allt e bra här! hur e det själv?
    Jag har bara inte hunnit sitta framför datorn på senaste.. jag har ju en liten 1 åring här hemma som vill ha mej för sej själv
    Det är bra med mej. Känner av bebisen någon gång varje dag :) Igår jag jag in i v.16 o på tis nästa vecka får jag höra hjärtat. Sen dröjer det till 29 juni, då är det äntligen RUL.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • yonasam
    popcornplaya skrev 2010-06-02 09:08:48 följande:
    Oj vad ni har skrivit. Har suttit och läst ikapp nu i alla fall. Välkommna ni som är nya!

Själv är jag supernervös idag, imorgon är det dags för RUL. Är nästan mer nervös än jag var med sonen.
    jag har oxo RUL imorrn!
    Vilken tid ska du gå? min tid är kl. 10, kan knappt bärga mig ochh vill bara att dagen ska gå!!
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-01 19:30:56 följande:
    hej hopp...hoppas ni alla haft en bra dag.

Jag har haft en ledig dag med sonen som spenderades på Öppna förskolan , ute mm...dock inte så mkt promenad för jag har fårtt jätteont av foglosssning.

Har alla ni bebismage nu? När jag ligger ner så syns det inte ett skit, blir mer o mer orolig. Är ju andra  barnet , borde synas massor???
    jag tycker inte att jag har någon mage än.. den börjar väl komma, men långt ifrån en gravid mage o när jag ligger ner tycker jag inte heller att de syns ett jota..
    jag väntar ju oxå andra barnet o känt mej lite nojjig över detta, men nu börjar jag kunna känna det lilla livet där inne lite mer. är i v.16 nu. Jag antar att moderkakan ligger lågt i bakvägg som sist, iaf inte fram för då skulle det nog dröja längre innan jag kännde nåt.
  • popcornplaya
    yonasam skrev 2010-06-02 09:27:18 följande:
    jag har oxo RUL imorrn!
    Vilken tid ska du gå? min tid är kl. 10, kan knappt bärga mig ochh vill bara att dagen ska gå!!
    Vi har tid klockan 14 så det blir en låååång förmiddag. Det är tur man har en liten hemma så att man har nått att sysselsätta sig med i alla fall.
  • Jojo 85

ang. hur maken/sambon är nu under andra grav.
    Han är nog ungefär samma som med första.. igår försökte han "kommunicera" med magen (bebisen) haha. Det går lite upp o ner med uppmärksamheten, men han är noga med att jag inte utsätter mej för något som kan vara skadligt för bebisen.

Det där med att män skulle vara sämre än oss kvinnor på hushållsarbete kan jag inte hålla med om.. både i hos mej o hos min kusin är nog våra män ibland den bättre hälften när det kommer till den biten. Speciellt när de kommer till att laga mat iaf

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2