Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-26 11:05:27 följande:
    Har slumrat en stund på soffan framför en film. Nåt händer i magen men vad vet jag inte än. Ska strax köra och handla och möta upp väninnan från Skåne. Kan hända att jag inte kommer att vara här inne så mycket men ni som har mig på FB får förmedla om det händer nåt för där uppdaterar jag ofta.

Tack för alla tankar! Skönt att känna ert stöd! Många av mina vänner tycker att jag är gnällig så det känns så skönt att ha er!

Taniko: har du en väninna eller någon som du känner dig trygg med om förlossningen skulle starta medan han är i down mode? Jag trodde jag kunde föda själv sist men det gick inte...
    Du har all rätt att gnälla!!! Känn inget annat Vem hade inte gjort det i din sits??
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Taniko: hoppas verkligen det ordnar upp sig hur det än blir! Verkar inte lätt dedär med din sambo

Nä fy jag ser verkligen inte fram emot kräksjukor Jag brukar *pepparpeppar* aldrig få kräksjuka, aldrig haft... bara ngn magsjuka när jag va liten. Men när det blir ens barn så lever man ju så tätt o det är ju extremt smittsamt!

• frukarlssonn

Kwackie: va söt du va i kläderna Fin mage med!

Williams mamma: ni gör helt rätt tycker jag. Lilla Linus är såpass liten så han behöver inte utsättas för onödiga bakterier så ni gör helt rätt tycker jag!

Ang sätta igång fl så har jag kommit fram till att mitt envisa ikeabesök nog satte igång min förlossning haha. Nä skämt o sido men de va just på ikea jag börjhade känna sd av en annan karaktär och sen fortsatte det fram till fl-dagen Glad

Idag premiäråkte vi med dubbelvagnen och två barn. Phu, tur vi va två. Det är fanimej ett projekt, två som ska kläs på nu när det är kallt..... ändå va vi två st, men man kommer ju in i det med Flört

Imorgon har jag sjukgymnasten 14.30 och jag ber till gudarna det ska börja ge effekt. Jag börjar känna mig riktigt nere pga smärtan som hugger så fort jag rör mig Känner mig otillräcklig som mamma åt Olivia, orkar inte springa o busa med henne och hon är ju så aktiv nu! Btw, det kommer fler och fler steg nu så hon kommer snart gå Kompisens dotter som blir ett år i dec har precis börjat Glad Olivia har ju därför vart lugn med att klättra upp på soffor, ja hon har inte haft intresse av det för hon är för kort ff för att kunna ta sig upp, men idag minsann va hon smart! Tog duplolådan och ställde den framför soffan, vips så va hon på min dator som jag ställer längst in för att hon inte ska få tag på den! Det gick verkligen på två röda Lilla busfrö, kunde ju bara fnissa Hjärta

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-26 19:35:07 följande:
    Läste på FB nu att MammaD ska in o föda barn, hoppas hon.
    Jaa de läste jag med, hoppas nu!!!!
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-26 19:40:58 följande:
    taniko: Åhhhhh!!! Äntligen!! Hoppas hoppas snart får hon snusa bebis

Chanell: Vi var oxå ut och premiäråkte med syskonvagnen idag Och du har rätt, det ÄR ett projekt å klä på två barn. och vi var oxå två   Men det är väl som du säger. Man kommer väl in i det. Men nog fasen kommer man vara svettig till tusen när man är klar och ska börja gå
    Hoppas verkligen du får hjälp med din rygg snart. Det blir deprimerande när man har ont sådär.
    Själv känner jag att HAAAALELLUUUUJA, jag kan röra mig igen Såklart har ryggen fått en rejäl dust av att vara gravid och förlossning. Men jag ska försöka rätta till det sen. Men nu är jag lycklig jag kan röra mig igen och känner mig pigg
    Haha ja bara påklädning är ju ett träningspass i sig

Ja jag hoppas med. Kommer förhoppningsvis ge snabb verkan nu när jag fått komma dit igen! Behöver inte va snabb hlr, bara det ger ngn verkan!!! Vill röra mig!!
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-26 20:30:52 följande:
    Får åka vidare till Norrköping men förlossning i natt blir det med största sannolikhet. Det gör ont!!!! 3-4 min mellan värkarna, 2cm öppen och ingen vattenavgång. Imorgon har vi henne här!! Längtar otroligt mycket! Kram på er alla!
    ååh äntligen!! {#emotions_dlg.flower}
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-26 20:49:35 följande:

Nä men jag e inte avis eller så... haha

Har tömt tarmen 3 ggr idag, inte vanligt hos mig iaf.

Lycka till Mamma D

Jag va skitkass en hel dag i magen! Det började på natten fast då va jag aldrig kass, behövde bara akut gå på toa vilket jag ALDRIG gör annars, dan efter va jag kass hela dan. I samband med det kom dessa sjukt ökade flytningarna och sen sd med stark molvärk.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-10-26 20:51:28 följande:
    Det viktigaste är väl att se till att alltid torka framifrån o bak, så inte bakterierna från ändtarmen hamnar i snippan.
    Sassa82 skrev 2010-10-26 11:37:25 följande:
    Jaha sitter och kiliar sig i huvudet efter att ha vart på MVC allt såg bra ut sf ligger på 33 och bebis fixerad.

Men efter att barnmorskan känns och klämt lite är hon inte längre säker på att det är huvudet som är fixerat så nu ska jag gå och vänta på kallelse på UL för att va på den säkra sidan.

Sitter och funderar på vad jag ska göra om det är en rumpa ner har tidigare sagt att jag inte vill vända då man hört så många otrevliga uppleveler. Samtidigt som jag ställt in mig på en vaginal förlossning den här gången.
    Hoppas jag får tid till UL fort så man slipper fundera i evigheter är ju inte så lång tid kvar på graviditeten nu är ju i v. 37.
    Min BM vart osäker när jag väntade Josefine, men jag tyckte all kndes normalt.. vi kollade direkt med UL apparaten eftrsom det fanns en på MVC o den var ledig.. Josefine låg med huvudet ner så ibland kan BM vara osäkra, men att bebis ligger som den ska Vi får hämta ut vår vagn om nån vecka el så Spännande.. hur var den att köra med barnen i?
    Snart är det ännu mer full rulle på Olivia Se till at skjuta in matstolar mm.. annars är hon snart uppe på matbordet o härjar oxå.
    Här hålle vi på med inskolning.. det verkar gå bra, men vilan var mer spännande än rogivande idag, haha. Det är ju såklart svårt att bara hänga med på nya rutiner.. krävs lite tid..

MammaD: Hoppas du får föda äntligen!! Så har du snart glömt/förträngt dina krämpor
    Det har jag tänkt på för just de där är ju viktigt med rengöring på tjejer... ibland är dom ju jättelösa i magen så det liksom kommer in bajs i slidan! Blää det känns skitäckligt! Har försökt klämma ut bajset men tror inte alltid jag lyckas få ut allt!

Ja du hon sträcker sig redan upp till bordskanten. Idag fick hon tag i ett bordsunderlägg och drog ner kaffekoppen, visserligen kaffe med mjölk o de va inte mkt kvar i den tack o lov. Vet ju att hon ofta gör detta så jag brukar lägga dem mitt på bordet på dagarna om det står ngt där. Men min kompis hade inte en tanke på detta Flört

ja vagnen är jätteskön att köra! Sambon gillar den skarpt med Glad
  • frukarlssonn
    Maddie72 skrev 2010-10-26 20:53:25 följande:
    Någon som vet när dessa 10 pappadagar kan tas ut?
    Måste de vara i ett svep?
    Måste det vara i direkt anslutning till förlossning?

Maken min har ett ganska knepigt jobb och "måste" nog kanske jobba i all fall. Kul eller hur?
    Vet ej men det jag vet är att man kan ta halvdagar iaf. Min sambo tar 20 halvdagar ist för 10 heldagar. Jo förresten nej du behöver inte ta dem i ett svep! När Olivia föddes tog han lite här o där, fast de va precis efter Olivia föddes men jobbade ngn dag emellan.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-26 21:05:43 följande:
    Flytningarna känner jag igen.... Nästan så man tror att en del av slemmisen lossnar. När jag sitter ner så känns de mycke i ryggen, men de moler mer... Och de känns i hela ryggen och inte bara svanken.... Imorgon e de ändå som bortblåst
    Ja precis jag fångade liksom upp en jättehög på pappret vilket jag aldrig gör annars! Inte så fräscht
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2