Jojo 85 skrev 2010-10-26 20:51:28 följande:
Det viktigaste är väl att se till att alltid torka framifrån o bak, så inte bakterierna från ändtarmen hamnar i snippan.
Sassa82 skrev 2010-10-26 11:37:25 följande:
Jaha sitter och kiliar sig i huvudet efter att ha vart på MVC allt såg bra ut sf ligger på 33 och bebis fixerad.
Men efter att barnmorskan känns och klämt lite är hon inte längre säker på att det är huvudet som är fixerat

så nu ska jag gå och vänta på kallelse på UL för att va på den säkra sidan.
Sitter och funderar på vad jag ska göra om det är en rumpa ner har tidigare sagt att jag inte vill vända då man hört så många otrevliga uppleveler. Samtidigt som jag ställt in mig på en vaginal förlossning den här gången.
Hoppas jag får tid till UL fort så man slipper fundera i evigheter är ju inte så lång tid kvar på graviditeten nu är ju i v. 37.
Min BM vart osäker när jag väntade Josefine, men jag tyckte all kndes normalt.. vi kollade direkt med UL apparaten eftrsom det fanns en på MVC o den var ledig.. Josefine låg med huvudet ner så ibland kan BM vara osäkra, men att bebis ligger som den ska

Vi får hämta ut vår vagn om nån vecka el så

Spännande.. hur var den att köra med barnen i?
Snart är det ännu mer full rulle på Olivia

Se till at skjuta in matstolar mm.. annars är hon snart uppe på matbordet o härjar oxå.
Här hålle vi på med inskolning.. det verkar gå bra, men vilan var mer spännande än rogivande idag, haha.

Det är ju såklart svårt att bara hänga med på nya rutiner.. krävs lite tid..
MammaD: Hoppas du får föda äntligen!! Så har du snart glömt/förträngt dina krämpor

Det har jag tänkt på för just de där är ju viktigt med rengöring på tjejer... ibland är dom ju jättelösa i magen så det liksom kommer in bajs i slidan! Blää det känns skitäckligt! Har försökt klämma ut bajset men tror inte alltid jag lyckas få ut allt!
Ja du hon sträcker sig redan upp till bordskanten. Idag fick hon tag i ett bordsunderlägg och drog ner kaffekoppen, visserligen kaffe med mjölk o de va inte mkt kvar i den tack o lov. Vet ju att hon ofta gör detta så jag brukar lägga dem mitt på bordet på dagarna om det står ngt där. Men min kompis hade inte en tanke på detta
ja vagnen är jätteskön att köra! Sambon gillar den skarpt med