Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-11-01 09:56:46 följande:
    Låter bra, Chanelll. En väninna till mig fick barnsängsfeber efter sin andra förlossning. Hon började plötsligt störtblöda och blev snabbt mycket dålig. Hon blev inlagd och satt på så stark antibiotika (intravenöst) att hon inte fick amma. Worst case scenario så klart. Hoppas allt är ok. Beträffande ryggen så vet jag en annan väninna som hade besvär länge efteråt. Det visade sig att svanskotan hade hoppat ur led eller nåt sånt. Hon fick hjälp av en duktig naprapat till slut. Då hade hon besökt flera sjukgymnaster redan...
    Oj, ja usch vad hemskt! Ja jag ska hålla koll så det inte blir ngt värre då!

Ja jag är rädd för att det inte kommer gå över så fort som sjukgymnasten säger och jag går här dag ut o dag in, slösar mina f-dagar fast jag eg är sjuk, är ju inte arbetsför och skulle va så guld värt om sambon kunde va hemma ett tag till o hjälpa mig! Och jag vill ha en ordentlig koll på va den här skiten beror på! För de känns som jag får ont på nya ställen hela tiden!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-01 10:26:29 följande:
    Sunflower: hon hade väldigt ont!! Det tog typ nio månader att hitta någon som visste vad som var fel...
    Herregud nio månader Ja det är de jag är rädd för, sjukgymnasten hittar en del av felet men de känns som det är ngt annat med. Ja vi får se.

Saraia: spännande
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-11-01 14:39:35 följande:
    Är det en åkpåseoverall så har den väl ärmar? Då behövs inte hål i ryggen.. det är bara spännet mellan benen som måste igenom någonstans.. därav hålet Jag har för mej att Brio har så man knäpper ihop axelbälte o midjebälte i spännet mellan benen.. alltså två delar som knäpps ihop i spännet.. Då är det väldigt simpelt att trä både på o av åkpåse (vanlig åkpåse uten ärmar alltså, med hål i ryggen) Så är oftast vagnselarna gjorda.
    Marinero skrev 2010-11-01 09:18:56 följande:
    God morgon.

Nu har jag ringt vc och fått en tid till läkaren på fredag. Vi får se vad dom säger. Men blir det inte bättre än såhär till fredag så vill jag bli sjukskriven, iaf halvitd så sambon kan hjälpa mig hemma. För jag klarar första biten på dan men sen blir det bara överjävligt igen. Och då kommer de fördjupa sig mer i ryggen med, det känns bra. Sjukgymnasten hon trycker o har sig en kvart sen får man ingen uppföljning, känns inte så seriöst, även fast det blev ju en bättring sen sist men i ärlighetens namn så tror jag inte hela problemet kommer lpösa sig hur jag än tränar hemma o har mig. Det måste kollas ordenltigt.

Lite äckelprat här nu då. Inatt nr jag gick på toa fick jag en chock! Jag hade blött ner bindan och även i sängen plus att de låg världens vidrigaste blodklump i bindan, de va såååå äckligt!! Aldrig vart med om de innan, bara helt plötsligt blödde jag ner mig totalt på fyra timmar, blää.
    Betalar du för sjukgymnasten för isf tror jag en naprapat el kiropraktor kan hjälpa dej mer faktiskt.

MammaD: Lycka till!
    Saraia: Spännande o lycka till!!
    HelenC: Snart är det din tur

Undrar så hur det går för rosen oxå!Det brukar ju kunna diffa med ca 10% åt ena eller anrda hållet.. så kanske närmare 3800g då??
    Jag blev ju oxå chockad när mitt BT var HÖGT på FL för att ca 20h tidigare haft jätte bra BT precis som hela grav. Men så visade det ju sej vara HF o sen kom J några timmar senare..
    Dock är det ju många som kan få lite höjt BT mot slutet.. som lugnar sej igen
    Ja ja har betalat för sjukgymn. Och pratde med en kompis och hon sa samma sak. Naprapat eller kiropraktor. Ja jag säger va som helst, bara dom får fason på de här eländet!

NJsmamma: din mage är verkligen så himla fin! Jag hade massa vattniga flytningar kvällen innan det satte igång. Fast kanske va det början på vattenavgång med. Vet inte. Men kanske på g för dig då
  • frukarlssonn

Ett ul här med! Nu har jag visserligen flyttat mitt i allt men det är nog samma sak här. Men när jag väntade Olivia bodde vi i Alingsås och däår fick man ett ul även i v12. De hade en ul/vul-apparat där och en läkare varje tisdag, kan kanske bero på det.

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-01 20:10:24 följande:
    God kväll..
    Mycke att läsa igenom.... Inga värkar idag. Knappt känt någonting alls man blir ju så besviken, men men Vad ska man göra???? De händer ju grejer och tappen e ju mjuk så....

Rosen- skönt de händer grejer
    popcornplaya- Kramar om
    Mamma D. Hoppas de går bra...
    Åh va trpkigt Det är så förbannat psykande när det håller på så ju!!
  • frukarlssonn

Rosen grattis!! Såg på fb det första jag gjorde imorse

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-02 09:53:43 följande:
    God morgon tjejer!

Idag är jag faktiskt lite smådeppig, hade rejäla värkar som började igår em, kom och gick i ca 4 h, sen avtog det i kanske 2 h för att komma tillbaka igen fram till halv2 inatt men sen bara det tvärt avtog och har inte haft en endaste sedan dess. Trodde verkligen att det var på g Är helt slut i kroppen idag och har världens spränghuvudvärk..  Jag vill ha smärta och föda barn nu!!
    Åh nej Hoppas det sätter igång SNAAART!!!
  • frukarlssonn

Popcorn: beklagar sorgen!!

• frukarlssonn

Rosen: grattis än en gång! Alltså fy f-n va trist med sådan personal Jag har aldrig vågat mig på de där kvaddlarna just för att jag hört att de gör så ohyggligt ont!

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-02 20:05:45 följande:
    Av er som har fått, lugnade alla bebisar ner sig precis innan? Min tös är otroligt lugn ikväll. Har puttat igång henne flera gånger, och visst får jag svar efter en stund, men hon brukar var sjövild. Senast igår på FL var hon helt vild. Förvärkarna är inte värre än nån annan dag idag så jag tror inte att något är på g. Men vid tre idag började jag plötsligt må jättekonstigt. Blev alldeles skakig och illamående så jag la mig på soffan en stund. Mår lite bättre nu, men känner mig fortfarande inte riktigt som vanligt i kroppen.
    Olivia blev inte det men Freja va lugnare de sista dagarna tyckte jag. Hon rörde sig men inte alls på samma sätt!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2