Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Chanell och Jojo85-- Bra val tycker jag! P o S är ju hemska. Vilken unge vill ligga å titta upp på ingenting? Usch, ser hemskt ut! Sen när man tar bort liggdelen kan ju ändå inte barnen ligga ner. HUr bra är vagnen då? de måste ju kunna ligga ner och sova i sin vagn? Jag sågar den totalt, märker ni det ?

Fasiken va hungrig jag är hela tiden. Precis ätit två kväckebröd med ost och tomat. Men tror jag kokar nudlar nu...
    Några fler som är ständigt megahungriga?

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Mamma deb..-, lider verkligen med dig! Foglossning är hemskt! Jag hade det sist och gången innan med. Men sist gick jag på vattengympa var sjukskriven kunde knappt gå fick kryckor men inte hjälpte det. Det blev väl bättre mot slutet, men fan va hemskt det var! Kram till dig

• Annizsj

Jojo- två vagnar är super. I te alltid man har med sig båda och enkelvagn är så lättare att köra o ha med sig. Just n har vi tre vagnar perfekt! Natti nu somnar mamma anna h är!

• Annizsj
    popcornplaya skrev 2010-09-15 11:42:42 följande:
    Nu är vaggan bäddad Tungan ute Och nu är det dags att dra och hämta lilleman från dagis. Är det nån mer som redan bäddat?

Åh va fint! Vill också ha en vagga denna gång. Vart köpte ni eran? Vill hitta en beg! Vagga tar inte lika mkt plats och så fort Viggo kan ligga i vanlig säng kan lill" ta över spjälsängen. Känner inte för att köpa en till spjälsäng! 

Ang hans mammighet! Det är ju förmodligen för att han anar att det är ngt lurt med mamma just nu. När jag väntade Viggo kunde jag knappt gå en meter utan att Milo höll i mig. Var vi ute höll i mig hela tiden. Det var skitjobbigt runt ut sagt. Sedan när vi kom hem med Viggo sade han bara dumma och var arg arg! Det tog lite tid för honom att vänja sig vid sin nya "konkurrent". Så jag tror att det är en reaktion som gör denna mammighet. Sen när bebisen kommer är det mkt möjligt att han blir antimamma ett tag och då får du typ inte göra ngt. Vad föredrar man?
    Dags att ge sig ut på dagens skolprojekt. Vi ska ut till en mosse o leka å ha oss (haha). Regnat från och till hela fm, så det blir regnkläder å hela köret!

Ha en fin em alla! 
  • Annizsj

V.31 idag! Tjihoo! Känns bara att konstigt att tänka att nästa fredag föddes min första son, alltså den veckan! Sjukt om man skulle få barn då. Känns liksom så avlägset. Inte för att jag tror att bebis kommer innan nov, eller det får den inte! Måste ha lite tid hemma innan den får ploppa ut. Pluggar ju okt ut!

Va kul med kusiner. Milo och Viggo har inga kusiner. Undrar om de någonsin får några. Bara jag som har syskon, en syster som är depriemerad så det är endel problem om man säger så. Men men de klarar sig ju iaf Å de har ju varandra.....

Ikväll kom mannen hem med en gåvagn. Han hade hittat den när han slängde skärp. Det var en rosa Micky så den var himla fin faktiskt. Vår gamla var rätt sliten så denna kommer användas sen när det är dags för sånt

• Annizsj

kicki-- Vilket riktigt as. Fy för att leva med en sådan karlsslok!

Har sovit hyfsat. Förrutom att lillen vaknade vid 1 och bara småskrek från och till ett bra tag. Trodde han skulle somna om i sin egen säng, men till sist lyfte jag över honom till oss. Bir bara så trångt då. Men sedan bökade han endel inatt, en sov faktiskt till kl 7. Kanske för att det smattrade så mysigt på taket?

Usch, några fler med dåligt tålamod med sina barn? Eller ja, främst med den äldsta som lever rövare i princip hela tiden. Han är på sin lillebror så mkt att man blir helt nervös, man kan inte koppla av en sek då. Igår fick han versta märkerna på halsen, ser ju fint ut Man säger till tusen ggr man han tar ju fan inte in det? Han kramar honom hårt om halsen. Först skrattar Viggo, sedan gör det ju ont. Åhhhh jag bara skriker till sist. Undra just om han lugnar sig när bebis kommer? Eller så blir det värre???? Det ser jag inte fram emot. Samtidigt så vill han ta hand om honom och att han ska vara nära, men han vet liksom inte vart gränsen går för att vara för hårdhänt. På dagis är han annars en ängel, en mkt omtyckt liten pojke som då aldrig gör någon illa...jobbigt detta!

Måste återgå till plugg...blä, tenta imorgon..sååååå nervös!!! 

• Annizsj
    kicki08 skrev 2010-09-16 10:34:16 följande:
    Annizsj: näää.. alltså, inte min karl. utan detta var på jobbet. En kund jag skulle till
    Min karl är underbar och hjälper till heeela tiden med allt Måste skrivit tokigt jag
    Nej nej, jag förstod att det inte var din karl Menade han du skulle fått hjälp av!

Jag längtar såklart, men samtidigt så är jag så trött jämt att jag inte kan sluta tänka på att jag kommer få sova ännu mindre/sämre när bebisen kommer.  
    DOck så börjar jag bli riktigt nervös inför förlossning, usch vill inte! Drar mig ur känns det som, går det? Aldrig mer sade jag sist....Detta är absolut den sista gången ever!!!!  
  • Annizsj

maddie72-- Dessa hormoner alltså. Du fixar ju helgen utan honom, men förstår du behöver honom. Har du mamma/pappa svärisar som kan hjälpa till lite i helgen? Mina svärisar hjälper till typ varje helg, för att de vill såklart, men jag brukar säga att de inte måste, att de ska hitta på lite saker själv..vilket de gör, men inte mkt! 

Min man och jag är väldigt sällan borta ifrån varandra över en natt. Han har sovit borta en natt sedan Viggo kom tror jag. På månd-tisd ska han på hajk med skolkan dock...... Bara en natt känns jobbig om de inte sover bra här hemma, det är en sådan trygghet att ha honom hemma..

Ang kudde! Jo, de ska ju ha kudde, med tanke på huvudets mjukhet. Den ska ju vara nästintill platt såklart. Täcke ska de ju ha, men inte för varmt. Man får helt enkelt känna på bebis om den är för varm eller svettig. Mina barn sparkar bara av sig täcket hela tiden. De sover typ i blöja varje natt sedan i somras...men lillen bylsade jag på en kortärmad/benkortad pyjamas igår..för han ligger precis vid fönstret där vi har liten lite öppet. Är så rädd att det ska dra på honom!
    Svårt som tusan med kläder nu! Å att få en vinterbebis är helt nytt för oss. I vagnen har vi alltid haft filtar. Min mamma har sytt en massa gamla lakan som man kan ha i sängen, för de andra är så stora: har en babyfilt som jag sätter ett litet påslakan över i sängen. Det passar utmärkt. Tyckter att Ikeas täcke (såg också att det var ifrån 1 år när jag köpte det) är alldeles för tjockt! 

• Annizsj
    Hedi skrev 2010-09-16 12:05:59 följande:
    Emmie hade inte kudde och är inte platthuvuad! men om din son blev det kan jag första att du vill ha en kudde.
    Här är de väl rädda för att bebisen ska hamna under kudden och inte fa nagon luft.
    Men en liten bebis ligger ju i princip helt stilla. Rullar inte runt och har sig. Det är ju därför huvudet är så utsatt, den ligger ner så mkt å då behöver den ju ngt mjukt. Alltså ingen tjock jättekudde, utan en platt mjuk än..
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-09-16 12:18:46 följande:
    Jag hade ingen kudde till Olivia i början men jag pratade med bvc och han sa att så länge hon inte vänder sig är en mjukare kudde ok. Sen ska man byta ut mot en platt el ingen alls. Täcke har jag inte börjar ha på Olivia förrän nu då det är lite kallare på nätterna. Hittills har jag använt gallerfilt vilket jag tycker är kanon ifall de får det över huvudet för de kan andas genom den. Och den värmer skönt när det  är svalt och svalkar i värme

ja alltså jag minns inte öht hur värkar kändes! Jag hade nog tur, för jag va helt öppen inne på fl och då hade jag kanske öppnat mig i bilen där värkarna hux flux kom var 30 sek, och visst dom kändes, men inte alls som man föreställde sig. Kan säga att sambon va nervös sista biten till sjukhuset Väl inne fick jag lustgas för då gick det inte längre och sen va jag i dimman UNDERBART Tungan ute Så jag är snarare nervös för att jag ska få värsta chocken nu! Men lustgas ska jag ha direkt när jag kommer in igen! Annars blir det som sist, jag gormade efter gasen för de tog sån tid!

Rosen: de där med att man blir irriterad över frågot o dyl känner jag igen. Just det blir inte jag irriterad över men massa andra saker känner jag att jag blivit irriterad över sen jag fick barn. Så va jag inte innan. Man tänker väl annorlunda kring saker och många älskar att lägga sig i! Det som irriterat mig mest det sista året är folks åsikter om våra flyttar! Sen har jag vart jävligt irriterad över folks tips på hur jag ska träna Olivia som va ganska sen (dock inte ovanligt sen) motoriskt. Lägg henne på mage, sätt henne i stol, gör si, gör så... jag har inte bett om råd liksom! Dom frågade hela tiden, gör hon det? Gör hon det? Osså säger jag nej inte än, men gö de gör det! Men halåå tror dom jag är dum i huvvet? har testat ALLT! Ja förlåt nu spydde jag lite galla här Ber jag om råd är det en sak! Men problemet lå¨g väl lite i mina tankar kanske... för de flesta låg ju före i utv och så kändes det som en del tyckte hon va så sen! men hon är alldeles normal iaf Och hade hon inte vart det så älskar jag henne lika mkt för det! Hjärta

Idag va vi på banken, inte idealiskt med en hyperaktiv ettåring Fick muta henne med nya grejer hela tiden! Tillsut fick hon sitta i bankmannens knä och knappa med en miniräknare som har en sån där pappersrulle i, vet ej va de heter... men då va hon nöjd kan jag lova
    Ja att folk ska tycka och lägga näsan i blöt! Frågar man och vill ha råd är det en sak, men annars ska de vara väldigt försiktiga tycker jag. Kan ju vara känsliga grejer också. ALla barn är olika och utvecklas olika fort. Ibland händer det massor och ibland står det stilla känns det som. Jobbigt när det går för fort också. Vet t ex en liten flicka som gick redan när hon var 8 mån....jisses, inte är det så kul eller? Så nu hade jag en åsikt om det också Dålig man är hahaha!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2