Marinero skrev 2010-09-16 12:18:46 följande:
Jag hade ingen kudde till Olivia i början men jag pratade med bvc och han sa att så länge hon inte vänder sig är en mjukare kudde ok. Sen ska man byta ut mot en platt el ingen alls. Täcke har jag inte börjar ha på Olivia förrän nu då det är lite kallare på nätterna. Hittills har jag använt gallerfilt vilket jag tycker är kanon ifall de får det över huvudet för de kan andas genom den. Och den värmer skönt när det är svalt och svalkar i värme
ja alltså jag minns inte öht hur värkar kändes! Jag hade nog tur, för jag va helt öppen inne på fl och då hade jag kanske öppnat mig i bilen där värkarna hux flux kom var 30 sek, och visst dom kändes, men inte alls som man föreställde sig. Kan säga att sambon va nervös sista biten till sjukhuset

Väl inne fick jag lustgas för då gick det inte längre och sen va jag i dimman

UNDERBART

Så jag är snarare nervös för att jag ska få värsta chocken nu! Men lustgas ska jag ha direkt när jag kommer in igen! Annars blir det som sist, jag gormade efter gasen för de tog sån tid!
Rosen: de där med att man blir irriterad över frågot o dyl känner jag igen. Just det blir inte jag irriterad över men massa andra saker känner jag att jag blivit irriterad över sen jag fick barn. Så va jag inte innan. Man tänker väl annorlunda kring saker och många älskar att lägga sig i! Det som irriterat mig mest det sista året är folks åsikter om våra flyttar! Sen har jag vart jävligt irriterad över folks tips på hur jag ska träna Olivia som va ganska sen (dock inte ovanligt sen) motoriskt. Lägg henne på mage, sätt henne i stol, gör si, gör så... jag har inte bett om råd liksom! Dom frågade hela tiden, gör hon det? Gör hon det? Osså säger jag nej inte än, men gö de gör det! Men halåå tror dom jag är dum i huvvet? har testat ALLT! Ja förlåt nu spydde jag lite galla här

Ber jag om råd är det en sak! Men problemet lå¨g väl lite i mina tankar kanske... för de flesta låg ju före i utv och så kändes det som en del tyckte hon va så sen! men hon är alldeles normal iaf

Och hade hon inte vart det så älskar jag henne lika mkt för det!
Idag va vi på banken, inte idealiskt med en hyperaktiv ettåring

Fick muta henne med nya grejer hela tiden! Tillsut fick hon sitta i bankmannens knä och knappa med en miniräknare som har en sån där pappersrulle i, vet ej va de heter... men då va hon nöjd kan jag lova

Ja att folk ska tycka och lägga näsan i blöt! Frågar man och vill ha råd är det en sak, men annars ska de vara väldigt försiktiga tycker jag. Kan ju vara känsliga grejer också. ALla barn är olika och utvecklas olika fort. Ibland händer det massor och ibland står det stilla känns det som. Jobbigt när det går för fort också. Vet t ex en liten flicka som gick redan när hon var 8 mån....jisses, inte är det så kul eller? Så nu hade jag en åsikt om det också

Dålig man är hahaha!