Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Trulsa--- Så kan den ju vara. Alla magar är inte hårda.

Usch imorgon tidigt på morgonen ska jag till läkaren med Viggo. De ska göra Ul på hans hjärta då han har blåsljud. Men vi har redan gjort EKG och det såg jättebra iut. PLUS att hade det varit något fel på honom hade vi märkt det på hans allmäna tillstånd. Han hade varit sjuk mkt, blivit andfådd, inte hängt med så br, blivit blå om läpparna. Han är snarare tvärtom. Superalert och frisk! Klart man är lite orolig, men ändå skönt att de reder ut det helt. Han är ju liksom det finaste vi har....å storebror såklart. Får åka själv med honom imorgon. M är sjuk så sambon får vara hemma med honom då.....

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Williams mamma- dessa sjukdomar grrrrrrrrrrrr! Har en dunderförkyld pojke hemma så lillebror är också hemma. Bara de är friska tills på lördag och att inte vi blir sjuka.

• Annizsj

Hur orkar ni springa in på toa med bebisen mitt i natten??? Risken är ju dessutom stor att man väcker den helt.., jG hade en skötbädd under sängen o en nattlampa. Smidigt! Blev mkt bajsblöjor om nätterna med Viggo- jobbigt!!! Inte roligt att behöva väcka när den somnat vid tutten...

• Annizsj

Va skönt för Pennyjenny att hon onte har fått än. Å det här med vikt är bara en uppskattning, de kan inte veta säkert. Min första son uppskattades att väga 1400 gram i v. 30.....Han kom 31+2 och vägde 1915 gram...

Har inte tid att sitta här egentligen... Tenta imorgon. Håller på att bli förkyld. M är mkt bättte, blir nog dagis en sväng för honom imorgon. V är jätteförkyld och vi har sovit jättedåligt inatt. Fasar inför denna natt. Jag som måste vara pigg imorgon. Till råga på det är blivande mannen på sin svensexa ikväll....så passande. Men de kunde ingen annan dag...hade ju varit bättre en helg och när alla är friska.
    Varit en kass dag som jag inte vill uppleva igen...usch! Men fick lite sällskap och hjälp med barnen ett par timmar när sambon stack..... skönt!

Dags att gå upp till sängen.....hoppas nu att man får sova......
    Natti!

• Annizsj

Rosen-- Ska plugga fram till 1 nov plus jobba extra.... Vet inte hur det ska gå, men vi måste lägga undan pengar tills bebisen kommer.... FÅr se om jag stupar eller fixar det?

• Annizsj

Trulsa- va skönt att allt var bra med bebisen!

• Annizsj

Rosen- de kan tyvärr inte svara på varför han kom så tidigt. Även om vi har det släkten säger de att det inte är ärftligt. Men jAg vet inte. Jag kände att ngt int stämde. Hade varit inne på f några ggr innan. Sen när jag Åkte in och blev inlagd med strängt sängläge blev jag rädd! 6 dagar sedan kom han. Vi låg på Neo i 1 mån. Det var jättejobbigt och jag har nog aldrig mått så dåligt. Hela mitt liv. Det var hemskt att bo på sjukhus, inte kunna ta hand om sitt barn själv, missa de allt det där mysiga den första tiden! Som tur är gick allt bra o han var frisk o stark!

• Annizsj

Då var man gift och den underbara dagen är över..Det blev en helt underbar dag!!! Jag är så lycklig! Försöker lägga upp en bild här, men nåt är fel... Får försöka lägga in i mitt album....!

• Annizsj

Euroshopper är bäst och bra pris. Synd bara att de går åt som smör på maxi, ofta det är slut.....

Har inte mkt tid att sitta här längre. Dagarna är fulla med skola och sen när man kommer hem är det familjen som gäller. Om kvällarna är det mkt annat som ska planeras eller så borde man plugga. Har hur mkt som helst så kommer inte vara inne här mkt.

Är alla hemma om dagarna? känns nästan så! Inga som jobbar eller pluggar längre?

Idag var jag "ledig" från skolan och var hemma hela dagen med pojkarna. Jisses va ös det är hela dagarna. HUr ska man orka i nov??? De kommer ju vara där mellan 9-13 om dagarna, så då är det ju bara jag å bebisen. Men sen är det ju en riktigt sjukdomsårstid så det kommer bli tufft, det är vi inställda på. Jag har ju liksom precis gått igenom det där första krävande året och jag vet att det är tufft å ingen dans på rosor som många tycks tro. Längtar såklart efter bebisen, samtidigt som oron hela tiden finns där. Hur ska man orka då? orkar ju knappt en dag då jag knappt sovit nu idag. Nu sover pojkarna i regel bra, men ibland blir det ju som det blir. Oroliga jag kan inte riktigt släppa detta.

Är jag ensam om denna oro här i tråden????

• Annizsj

Jojo85- det bästa tycker jag är att tvätta av dem under kranen. Jag sätter ena foten på milos pall o Viggo på låret sen tvättas det, han älskar vatten så han njuter blir mkt kladd då han äter all mat själv. Han är duktig men såklart det kladdas. Sedan sitter han o skrattar hejdlöst o spottAr ut mjölk o fånar sig. I början frågade Milo om lillebror kräktes? Ja sade jag det kan verkligen urarta sig helt vid måltiderna nu för tiden.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2