BF November,2010 DEL 2
Natusans tycker jag är för torra. Får man ju ta i för att få bort allting, inte skönt för barnet....
Natusans tycker jag är för torra. Får man ju ta i för att få bort allting, inte skönt för barnet....
Inte från Vättern! Vet ju inte vart du bor. Men gravida ska iaf undvika allt från Vättern! Jag har alltid haft mängder med mjölk, sprutar hej vilt
Andra gången åkte jF dessvärre på mjölkstockning tre ggr. Första gången efter knappt två v. Det var fruktansvärt, trodde typ att det inte kunde drabba mig eftersom jag klarade mig ifrån det med första sonen. Så ta hand om era tuttar tjejer! Det krävs så oerhört lite för att få det!
Jag kollar inte efter det. Känns lite tidigt. Har ju en 10 v kvar. Är inte direkt orolig att det ska sätta igång redan även om jag fått tidigt tidigare. Gick på extra kontrollen med Viggo.
Men för dig börjar det ju verkligen dra ihop sig nu...
Känns verkligen som om bebisen borrar ner sig nu. Den är mkt längre ner men rullar runt mkt fort. Är väl ganska mkt plats där fortf. Skönt att den är livlig iaf, till skillnad från M som oroade oss ett flertal ggr. Känner mig helt trasig, är väl fogare. Känns liksom om som man ska gå sönder när man går. samtidigt som ryggen gör ont när jag suttit länge. Så helst rör jag lite för mkt på mig faktiskt...
Uch krupp är inte kul. Som tur är hade M det bara i vintras. Men men..inte så kul när mannen fick gå ut å gå med honom i en timme i -20 grader. Sedan blev det en tur till akuten å andas in medicin. Men han fick aldrig med sig ngt hem. Känns som om han alltid är fökyld. Sedan är det nåt knas med magen....inte roligt. Fick slänga in två delar av tyget i soffan innan jag rusade till jobbet imorse.. Stressigt liv man lever! får se om killarna orkar med dagis imorgon. De är båda halvdåliga. men jag kan bara inte missa skola imorgon. Fast själv så har jag världens hosta. Höll på att hosta sönder halsen igår kväll. hade knappt någon röst imorse. Envis som man är så åkte jag till jobbet iaf. Måste ha pengar! handlar ju inte om så många timmar....
NJsmamma-- Usch va obehagligt. HImla skönt att livmodertappen var opåverkad. Det är en stor skilnad på om den hade varit det. Nu gäller det bara att ta det lugnt, så mkt mer kan du ju inte göra. hade den varit påverkad hade de lagt in dig. Har ju varit med om det själv och förstår din oro. Men det kommer gå bra ska du se ![]()
kramar om!
Jisses tjejer! Det enda vi har införskaffat denna gång är en ny syskonvagn. Det som behövs är babyskydd då vi sålde vårt gamla, spjälsäng babygym ( sålde även det) bärsele ( kanske inte jättenödvändigt) men sålde det också. Kommer köpa alla saker på blocket etc. Spjälsäng ska jag höra mig för lite om någon har, vill egentligen inte köpa då jag inte vet hur länge Viggo behöver sin. Kläder har vi massor som inte ens hunnit upp till vinden. Och skulle det bli en tjej har vi vänner som kommer ösa över kläder till oss-;) Ojoj va livlig bebis man har. Vet inte vad den gör just nu. Sen när jag går minsta lilla steg känns det verkligen i ljumskarna, eller är de fogarna??? Tur man ska till BMI veckan!
Trulsa- har heller aldrig skrivit ett förlossningsbrev. Känns som om det är svårt art veta allt exakt innan man vet vilken slags förlossning man får.
Många som åker in och ut till förlossningen nu. Skönt att det inte är ngt allvarligt iaf. Här känns det som om bebisen försöker boxa sig ut. Den är så vild att man snart går sönder. GÖr inte ont med den är ju aldrig lugn mer än en stund.
Sjukstuga här! PÅ em ringde de från dagis, då hade Viggo 39 graders feber. Milo är inte heller bra. Och jag själv är också dålig. Så imorgon får jag vara hemma med dem. Ser inte fram emot att ha en halvdålig 3-åring hemma en hel dag som klättrar på väggarna......men känns fel att skicka honom till dagis. Fasar inför natten. Han somnade bara pappa lade ner honom...stackars liten!!!
Fick iaf tillbaka min omtenta idag. SOm jag trodde så fixade jag den
Jätteskönt. Har nu massor att göra i skolan, inte tid att vara borta. Tenta nästa fredag igen, usch! 8 v kvar i plugget innan jag går hem,,,