BF November,2010 DEL 2
Hamnade här lite av misstag när jag skulle in och blogga http://micahs.se/ vet inte riktigt vad jag skulle säga om det handlade om min dotter men men..
Hamnade här lite av misstag när jag skulle in och blogga http://micahs.se/ vet inte riktigt vad jag skulle säga om det handlade om min dotter men men..
Jo jag läste inte heller igenom mycket, läste om att hon hade ett altare för sin tiara och sina underkläder för speciella tillfällen och sen att hon hade velat ha barn redan som 12 åring och då kändes det som att jag hade läst klart..
Hade två tjejer här på 13 och 14 års åldern över göstlovet, snälla och hjälpsamma och väldigt lugna men såklart väldigt omogna och lite naiva så som barn i den åldern ändå ska vara tycker jag.. Förlorade min oskuld sent men vet att många av mina vänner ändå hade provat på det mesta inom sex, droger och alkohol redan som 12åringar men gravid som 13 åring och mamma vid 14 känns galet iaf i min värld..
vadå konstant alltså inget uppehåll alls??
Det är nog bara förvärkar isåfall.. Försök att inte tänka på det så mycket men håller med ovanstående att känns det som att du är orolig så kan du ju alltid ringa förlossningen och kolla vad dom tror.. Jag är jättenojig dom gånger jag inte riktigt vet vad jag ska tro när jag får mensvärkskänslor, för några veckor sen höll dom i sig hela natten med fem min mellan varje men sen somnade jag och vaknade upp till ingenting.. Just med den enda graviditeten vars förlossning startade spontant så hade jag ju 8 min mellan varje värk och upplevde inte någon utav värkarna som mer än menssmärta och sen blir jag hjälpt av min kompis i sängen och börjar krysta helt plötsligt.. Jag menar hur ska man veta som omföderska om man inte ens kan lita på att åka in när det är ens 5 min mellan varje värk eller mindre.. Behöver ju inte bli så denna gång men ändå..
Förvärkar har man i stort sett under hela graviditeten då livmodern arbetar och övar på det som skall komma men många märker inte av dom alls.. Men i slutet är det vanligt att man känner av dom antingen som sammandragningar då magen bara blir hård som en boll men man känner inget märkvärt, eller förvärkar som känns som mensvärk och kan sitta vid rygg/mage/ben ja lite varstans och ibland bara i mage eller bara i rygg eller bara ut mot benen eller ljumskarna.. Vissa känner av sina förvärkar redan i vecka 20+ och vissa känner ingenting alls.. Väldigt individuellt..
Menade såklart sammandragningar att det är det man har i stort sett hela tiden.. Vad fel det kan bli när man kollar på film samtidigt hehe
Är det någon fler som har problem att ladda upp bilder här? Jag har bråkat med min presentationsbild till förbannelse och orkar inte förslka något mer.. Så då tänkte jag lägga upp en bild på magen här men det gick inte heller :(
Bebis.. Känner igen strålningarna/ilningarna eller typ som hugg i underlivet och ibland är dom riktigt obehagliga, det känns nästan som att huvudet ska borra sin väg ut haha..
Det jag får i ljumskarna är som låsningar och som påverkar typ allt, kan inte gå längre sträckor osv..
Märkte idag i badet då jag skulle tvätta av mig sen i duschen att hela underlivet är sjukt svullet och att man tydligt känne huvudet bara genom att kupa handen om musen.. alltså att huvudet är så långt ner så att man känner huvudets hårdhet vid slidmynningen.. Låter kanske jättemärkligt? Bm sa ju redan i vecka37 att hon bara behövde komma in 2 cm med fingrarna vid mynningen för att känna huvudet och hon blev bra snopen som tog emot mig förra veckan då hon slog vad om att jag redan skulle ha fött innan dess..
Är det någon som vet hur det är med Sarah? Har kollat fb och hennes blogg men det är så tyst.. Kanske fått bebis nu?
Grattis Mita och Sarah som fått bebis! :)
Inte ett dugg avundsjuk inte hehe
Hoppas också att du finner styrka och glädje i eran dotter såsmåningom, Så svårt att veta vad man ska säga då ens sorg inte kan förstås då man inte varit med om det själv.. Ger dig alla styrkekramar i världen!
Carolina, Ja jag har haft jättevattninga flytningar i månader och trosskydd bor i mina trosor dag som natt vilket gett mig svamp tror jag, väldigt kul! Men hellre tusen gånger av trosskyddsbyten än trosor faktiskt..
Har dock fått märkligare och märkligare flytningar nu dom senaste veckorna då färgen är grön, slemmig, gult eller med svarta prickar i.. Men jag har lactaspapper tror jag det heter och vid misstanke så kan jag konstatera att det bara är flytningar..
Idag har en vän och hennes döttrar varit här, trevligt med sällskap :)
Har haft ont i ryggen något fruktansvärt hela morgonen och fm och emellanåt i magen och mellan benen, ett tag fick jag för mig att det var dags men sen försvann det såklart..